Toon posts:

[HTML] TD background

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik voor mijn nieuwe website div's in combinatie met tabellen. Voor nu klop ik alles hard in html, later ga ik css gebruiken.

Ik heb een td van een tabel de breedte 180px en hoogte 12px meegegeven. De afmetingen van de achtergrondafbeelding die ik gebruik komen hiermee overeen.

Echter lijkt het of dat de td deze afmetingen negeert en dus de achtergrondafbeelding herhaalt. Zie afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalminds.nl/tmpfiles/td_background.gif

De code voor de td is als volgt:

code:
1
  <td width="180" height="12" background="images/menu_top.gif">&nbsp;</td>

De code voor de gehele tabel ziet er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<table width="760" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
                <tr>
                    <td width="180"><table width="180" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
                <tr>
                    <td width="180" height="12" background="images/menu_top.gif">&nbsp;</td>
                </tr>
                <tr>
                    <td width="180" height="240" background="images/menu_background.jpg">&nbsp;</td>
                </tr>
                <tr>
                    <td>&nbsp;</td>
                </tr>
            </table>

Iemand een idee hoe bovenstaand probleem te verhelpen?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

<td style="width:180px; height:12px; background: url('images/menu_top.gif') no-repeat;"> </td>

edit:
woudloper: ik ben even een uurtje thuis, en ik kon het niet laten

[ Voor 42% gewijzigd door André op 10-02-2005 13:13 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Je kan beter nu al je achtergrond middels style gaan regelen en niet achteraf, want dan is het heel erg eenvoudig op te lossen middels no-repeat;...

edit:
* Woudloper is spuit 11 en ik had geeneens verwacht André vandaag hier te zien...

[ Voor 26% gewijzigd door Woudloper op 10-02-2005 13:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
inline css zoals bovenstaand toegepast, nu word mijn achtergrondafbeelding inderdaad niet herhaald (had ik al verwacht). echter de td laat zich nog steeds groter dan 12px zien.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 13:12 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

overigens wordt je cel groter doordat je er een spatie in hebt staan; fontsize en lineheight bepalen dan de minimale hoogte ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:11:
overigens wordt je cel groter doordat je er een spatie in hebt staan; fontsize en lineheight bepalen dan de minimale hoogte ;)
bedankt crisp, je had het bij het goede eind, probleem opgelost zelfs zonder inline css.
Pagina: 1