[2003] Verliest steeds internet connectie

Pagina: 1
Acties:

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10-2025
Tot voor kort draaide mijn Server vrolijk windows 2000 met allerlei services zoals ftp, mail etc.
mijn Cistron adsl verbinding heeft er eigenlijk nooit uitgelegen en werkte prima

De server afgelopen weekend voorzien van nieuwe hardware en is nu vergezeld van windows 2003.
de server zelf draait eigenlijk prima er is echter 1 probleem: mijn internet connectie val continue weg.

ik ben al een aantal dagen bezig met trouble shooting maar kom er echt niet meer uit.

Heb het modem (allied data copperjet 810) voorzien van nieuwste firmware
Andere netwerkkaart
Andere firewalls
Zelfs Service pack 1 RC2 geinstaleerd
etc.

De verbinding loop initieel als een trein, heeft nog nooit zo snel gelopen volgens mij, echter na 1 a 2 uur is het plots afgelopen. er worden nog wel pakketten verzonden maar er komt helemaal niets meer binnen.

eventlog is keurig schoon zonder warnings of errors

wat ik moet doen om de verbinding weer te laten werken is bij de tcp/ip properties van de nic DHCP aanzetten of juist het ip adres vastzetten. dus visa versa en hopla de verbinding doet het weer een tijdje.

Ik snap er echt niets meer van

hoop dat iemand me op weg kan helpen dit op te lossen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt dit probleem dan ook met alle traffic? Dus ook een simpele 'ping' opdracht gaat er niet door? :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:01

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je nog iets meer (relevante) gegevens vermelden:

1 of 2 netwerkkaarten ?
IP adres van Cistron op de netwerkkaart ?
pc's nog wel Internet ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Jabba
er gaat op het moment van droppen totaal geen pakket meer door hele netwerk heeft dus ook geen internet meer

2 netwerkaarten, server draait routing en remote acces
adres van cistron staat op de nic, copperjet staat in bridge mode

• Jabba
ga vanavond de verbinding eens aan me laptop hangen en kijken hoe lang die dan blijft draaien!
heb al wel wat meer gevonden van mensen die dit probleem hebben met windows xp en dat lag daar aan Service pack 2, maja dit is 2003

• Jabba
laptop draait al 3 uur zonder onderbreking.... ligt dus aan de server.... maar waaraan? :(

• Jabba
iemand?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik meen me van NT4 te herinneren dat er zoiets was als volgorde van bindings aan NIC's etc, misschien kun je daar iets mee. Dus dat je bijv ook nog een ander (ongebruikt) protocol aan je NIC hebt hangen. Check dat ff :)

2 andere opmerkingen:-
- Niet kicken binnen 24 uur;
- Gebruik de volgende keer de Edit-knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ipv constant een nieuwe reply te maken

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 11-02-2005 09:10 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

inderdaad kijk eens welke NIC als eerste gebonden is aan je TCP/IP stack.. daar wordt namelijk ook je netbiosnaam aan gekoppeld en dit kan per reboot verschillen als je dit niet goed instelt (network > advanced tab in control panel).
Pagina: 1