Toon posts:

Cisco Aironet Mini PCI WLAN power settings radios veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Cisco Systems Aironet AIR-MP20B wireless mini pci kaarje uit een Cisco Aironet 1200 AP die ik wil gebruiken in een een laptop.

Volgens deze site is het kaartje uit de AP hetzelfde als de laptop MPI350 mini pci uitvoering van Cisco. Ik heb het kaartje geplaatst in twee verschillende laptops (IBM T40 en Dell D600) maar krijg hem niet werkend.

Kaartje wordt gewoon herkend in WinXP pro waarna de wizard automatisch de drivers zoekt (Cisco MPI350 PCI WLAN) en installeerd. Maar dan komt de foutmelding, 'hardware cannot start (code 10)' het betreft hier om een fout van de 'power settings van de radios'. Heb de IBM en Cisco drivers (voor de MPI350 serie) al geprobeerd geeft precies hetzelde. Krijg een geel uitroeptekentje in 'device manger' dat hardware onjuist is geconfigureerd. Heb device verwijderd en drivers opnieuw geinstalleerd maar geeft ook hetzelfde. De de Cisco utilities om kaart te configureren, status, te controleren en firmware te upgraden enz. werken niet omdat ze geen contact kunnen leggen met device, fout: onjuist geconfigureerd... De short keys op de laptops om wifi in te schakkelen geven hetzelfde, onjuiste configuratie van power settings radios.

Heb wat gezocht en kwam uit dat het kaartje hoogst waarschijnlijk 100mW is, heb de truuk geprobeerd met veranderen van locatie in winXP naar US en andere continenten maar werkt ook niet. Wat moet de ouput waarde zijn in NL/Europa? Iemand die ervaring heeft met overzetten van mini pci kaartjes uit AP's en PCI varianten en me kan helpen om deze Cisco kaart aan de gang te krijgen?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik schop wel een oud topic omhoog, maar het is een redelijk unieke kaartje en situatie.

Heb hetzelfde kaartje uit een 2e hands laptoppie, krijg hem ook niet aan de praat.. Als ik zo'n beetje google, is het een kaartje dat IN een accesspoint moet.. Volgens een andere site zou ie hetzelfde moeten zijn als de 350, maar ik heb exact dezelfde problemen als jij.. (code 10 met de 350 drivers, etc)

Ik leg hem wel in de kast, en koop voor 25 euro een Intel 2200bg kaartje..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!