Toon posts:

S/PDIF 5.1 geluid uit decoder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
loo, tweakers

wij hebben sindskort tv via sateliet
decoder: Echostar AD-3000ip

en nu zagen wij aan de achterkant van dit voorwerp een zogenaamde S/PDIF output
na een beetje zoeken op internet kwamen wij erachter dat dit voor het geluid bedoeld is

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160yxJpmwWw.JPG

en nu staat er op de voorkant 'Dolby Digital' en willen wij graag 5.1 geluid uit deze decoder halen
klopt het dat dit via die 'S/PDIF' aansluiting kan? waar/hoe moeten we die dan aansluiten en welke kabeltjes moeten we daarvoor gebruiken?

nu hebben wij dus geen receiver (omdat anders alleen dvd's 5.1 geluid hebben, en de dvd speler zelf heeft een ingebouwde 5.1 decoder) wel hebben we een gewoon surround setje (subwoofer + 5 speakertjes)

hoe moet ik dit aanpakken?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jah, dat kan via spdif... Kan via het plaatje alleen niet zo snel zien of het coaxiaal of optisch is... Je zult wel echt een decoder moeten hebben voor die spdif... Dus zul je waarschijnlijk toch een receiver moeten kopen, dat lijkt me de goedkoopste oplossing...

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
meestal hebben dvd spelers ook een spdif ingang (voor dvdspelers met een ingebouwde receiver) dus dan kan je de dvd speler als receiver gebruiken. moet je even de handleiding van je dvd speler raadplegen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

Topicstarter
justice_strike schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:56:
meestal hebben dvd spelers ook een spdif ingang (voor dvdspelers met een ingebouwde receiver) dus dan kan je de dvd speler als receiver gebruiken. moet je even de handleiding van je dvd speler raadplegen.
helaas pindakaas zonder nootjes, heb geen spdif input op me dvd speler (= Medion MD7457)
is er egt geen andere manier dan via receiver? heb je geen kabeltjes die je op die spdif uitgang kunt plaatsen en aansluiten op subwoofer ofzo?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, het is een digitaal signaal en dat moet echt omgezet worden... Andere mogelijkheid is een losse decoder... Maar aangezien je al vanaf ongeveer 275 euro een leuke receiver hebt, is dat geen interessante oplossing...

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 04:24

Majapro

Deventer

als je subwoofer met ingebouwde versterker hebt :)

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 19:18
Helaas is er geen andere manier dan een receiver met een decoder erin. Via de coaxiale uitgang op je satellietontvanger gaat namelijk de ruwe (nog niet gedecodeerde) data. Je hebt dus een decoder nodig. De vraag is echter: waarom zou je een digitaal signaal willen gebruiken. Voor zover ik weet zijn er bijna geen zenders/programmas die een digitaal signaal meesturen. de enige waarvan ik weet die het wel doet is Premiere (duitse betaalzender). Zolang er geen digitaal signaal verzonden wordt kun je net zo goed de analoge uitgang op je sat-receiver gebruiken.

Gr.

Tiesum

Verwijderd

Topicstarter
tiesum schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:54:
Helaas is er geen andere manier dan een receiver met een decoder erin. Via de coaxiale uitgang op je satellietontvanger gaat namelijk de ruwe (nog niet gedecodeerde) data. Je hebt dus een decoder nodig. De vraag is echter: waarom zou je een digitaal signaal willen gebruiken. Voor zover ik weet zijn er bijna geen zenders/programmas die een digitaal signaal meesturen. de enige waarvan ik weet die het wel doet is Premiere (duitse betaalzender). Zolang er geen digitaal signaal verzonden wordt kun je net zo goed de analoge uitgang op je sat-receiver gebruiken.

Gr.

Tiesum
hmmz, wij hebben een abbonement bij canaldigitaal en ik geloof dat canal+ zelf bijv. wel digitaal signaal meestuurt

Verwijderd

Topicstarter
*kick

sinds vandaag zijn wij in het bezit van een nieuw receiverke (Pioneer vsx-D514)
kan ik nu een digitale coax kabel op de s/pdif output van de tv-decoder aansluiten op die receiver? (zitten 3 digitale inputs op, 1 optisch en 2 coax)

krijg ik dan ook egt 5.1 geluid? of is dat alleen bij canal+ ofzo?

bvd
Pagina: 1