[Usb Mass Storage] Drivers Weg

Pagina: 1
Acties:

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:25
Beste MedeTweakers,

Na veel gezocht te hebben geen oplossing gevonden...

Het probleem:

Op een Win2k Sp4 Machine missen (waarschijnlijk) de Usb Mass Storage Drivers
Wanneer ik er namelijk een Usb-Pen in doe herkent hij hem wel maar krijgt hem niet helemaal geinstalleerd.

Er zijn uiteraard geen Drivers voor te vinden omdat hij in Windows 2000 gelijk zou moeten werken.
Wanneer ik deze pen in mijn eigen computer steek werkt hij wel gewoon naar behoren.

Mijn vraag is dus... welke bestanden heb je nodig ? welke bestanden heb je nodig voor USB MASS STORAGE, en zijn deze te downloaden ? of is daar een Patch voor?

Dus denk dat het met Herinstall van Usb Mass Storage is opgelost maar zijn die ergens te vinden ? heb ze zelf namelijk nog niet gevonden (Goolge,Microsoft,GoT)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
werken andere usb dingen nog wel?

...

• ruthger
  • Laatst online: 22-11-2024
Haal het stroom eens een tijdje helemaal van je computer af... Dus echt stroom kabel eruit halen. Probeer het dan eens weer......

Veni, vidi et cervesiam

• Daros
Ruthger schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:06:
Haal het stroom eens een tijdje helemaal van je computer af... Dus echt stroom kabel eruit halen. Probeer het dan eens weer......
Oke , maar wat is dar de reden voor ?

• Daros
Jah, hij heeft alleen moeite met Usb-Pennen...

Die van mij werkt er ook niet in.

• Daros
<!--
//

Een heeel erg lief... en vooral klein.... Schopje... net genoeg om hem weer op 1 te zetten... >:) _/-\o_-->
Modbreak:Het schoppen van een topic binnen 24 uur is niet gewenst, probeert dat voortaan gewoon te laten. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Laurent op 10-02-2005 19:05 ]

• Haranaka
  • Laatst online: 08-09-2025
VerkerkSander, schoppen wordt binnen 24 uur na de laatste post niet op prijs gesteld. Heb gewoon even geduld.

Maar ik was vandaag op het werk en daar kwam een collega op me af met precies hetzelfde probleem. Ik ben even achter die pc (XP SP2) gaan zitten maar ik zag zo snel niets raars.
Als ik zijn mp3 speler erin stop dan gebeurt er gewoon helemaal niets, gooi ik mijn usb stick erin weer niets. Geen USB detectie schermpje, geen icoontje onderin, geen typisch geluidje...
2 weken geleden scheen hij het nog wel gewoon te doen. Een muis werkte priema op de USB poorten. USB stick en MP3 speler in andere PC levert geen problemen op.

Ik heb even lopen zoeken hier op GoT en kwam wel dezelfde problemen tegen maar niet de antwoorden :(

edit: net hier thuis even gekeken en de drivers staan hier: (teminste in XP)
c:\WINDOWS\system32\drivers\USBSTOR.SYS

Bij device manager, onder het kopje USB controllers moeten volgens mij de actieve USB devices staan. Als ik mijn stick eruit trek verdwijnt hij daar ook. Dus daar zou het wel tussen moeten staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Haranaka op 10-02-2005 19:07 ]

...

• Daros
Haranaka schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:00:
VerkerkSander, schoppen wordt binnen 24 uur na de laatste post niet op prijs gesteld. Heb gewoon even geduld.

Maar ik was vandaag op het werk en daar kwam een collega op me af met precies hetzelfde probleem. Ik ben even achter die pc (XP SP2) gaan zitten maar ik zag zo snel niets raars.
Als ik zijn mp3 speler erin stop dan gebeurt er gewoon helemaal niets, gooi ik mijn usb stick erin weer niets. Geen USB detectie schermpje, geen icoontje onderin, geen typisch geluidje...
2 weken geleden scheen hij het nog wel gewoon te doen. Een muis werkte priema op de USB poorten. USB stick en MP3 speler in andere PC levert geen problemen op.

Ik heb even lopen zoeken hier op GoT en kwam wel dezelfde problemen tegen maar niet de antwoorden :(

edit: net hier thuis even gekeken en de drivers staan hier: (teminste in XP)
c:\WINDOWS\system32\drivers\USBSTOR.SYS

Bij device manager, onder het kopje USB controllers moeten volgens mij de actieve USB devices staan. Als ik mijn stick eruit trek verdwijnt hij daar ook. Dus daar zou het wel tussen moeten staan.
Oke Sorry, voor het schopje...

Veder bij mij vind hij wel het type usb stick maar krijgt hem niet geinstalleerd...vraagtekentje erboven...

Ik zou eens even zoeken ofdat hij dat bestand op zijn computer heeft staan... en zow niet dan haal ik hem bij een andere Windows 2000 machine ervanaf...

Alvast bedankt,
en mocht u het probleem weten op te losen hoor ik het graag van u.

• Daros
Bedankt, maar hier heb ik niet veel aan (heb dit allemaal al geprobeert)

Wel bedankt voor het mededelen van de Link ! _/-\o_

• Daros
Heeft Veder Niemand Dit Probleem....

:r O-) :Z
Pagina: 1