Toon posts:

Wat nodig voor een server?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pentium II 266 Mhz 96mb ram 6.5 gig
met 1 netwerkkaart 10/100mbps erin

En ga Linux serversoftware erop zetten om er een server van te maken.

Wat voor een soort kaart(kosten en specificaties) heb ik nu nodig om de pc als server te gebruiken voor iets van 7 andere pc's? En waar kun je die krijgen? Of moet ik een extra netwerkkaart erin zetten en dan naar een hub of switch? De adsl verbinding gaat binnenkomen op de serverpc.

Verwijderd

Je hebt een hub of een switch nodig, een netwerkkaart met 7 ingangen heb ik nog nooit gezien in ieder geval.
Of wireless, kan natuurlijk ook. :)

Verwijderd

Wat is de bedoeling naast het delen van het internet delen voor de server?
Voor het delen van het internet zou ik elke pc uitrusten met een netwerkkaart en deze via een switch naar een 2e netwerkkaart in de server doen

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:12
je wilt een linux server opzetten maar weet nog niet eens wat voor hardware je daar voor nodig hebt? klinkt mij beetje als dat je niet dingen hebt opgezocht :?

maar zoals anderen zeggen, 2e netwerk kaart bij in prikken, en naar switch

[ Voor 20% gewijzigd door consolefreak op 10-02-2005 12:23 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een server is een Compleet Systeem, dus graag dit soort vragen niet in Overige Hardware dumpen :o

Ik ga deze topic sluiten in plaats van te moven omdat hij ook niet daar aan het beleid voldoet.

GoT Huisregels

Het is de bedoeling dat je eerst zelf nadenkt, dan op zoek gaat voor je op GoT een topic opent. Er zijn letterlijk oneindig veel soorten 'servers'. Voordat je ook maar een enkele vraag kunt stellen wat voor hardware je nodig hebt, moet je bepalen exact _WAT_ die bak moet serveren. Dat meld je hier nergens. Een simpele router voor internetverkeer eist niet meer dan een 386 met twee ISA netwerkkaarten, een fileserver die flink belast gaat worden heeft een goede I/O subsysteem nodig en een NIC met goede throughput, maar als je bijvoorbeeld een X-server wil opzetten met 7 clients, dan is je CPU ook _nogal_ relevant. Kortom, zet dat voor jezelf op een rijtje en ga dan zelf op zoek. GoT is er voor je als je er dan nog niet uitkomt, maar nadrukkelijk niet ervoor om jouw eigen denkwerk voor je te doen :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.