[AutoDialer] PC gebeld naar 0906-04001079 ('Vocalis GmbH')

Pagina: 1
Acties:

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Werd gisteren gewaarschuwd door de KPN dat mijn computer afgelopen maandag 8 uur lang naar 0906 04001079 heeft lopen bellen. 320 euro! :(

Ik heb een beetje lopen zoeken en navragen, het gaat om:

code:
1
2
  Vocalis Telecom Infrastructure GmbH                              37113257 0000
  Schiphol Boulevard 249, 1118BH Luchthaven Schiphol               Hoofdvestiging

wat weer een deel is van een of andere holding die er een zootje van maakt: allerlei faillissementen, dochteronderneminkjes, verhuizingen etcetera. The works. Ik kan hierover een klacht indienen bij het STIC (http://www.stic-nederland.nl/), en/of bij de OPTA, en/of politie, maar ik heb er weinig hoop op allemaal. De dochteronderneming waar het om gaat zit ook in liquidatieproblemen.

Heeft iemand ervaring met het terug proberen te krijgen van geld van dit soort bedrijven? Of zelfs precies dit bedrijf?

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 21:57
Ik denk dat je je geld kwijt bent.
Het is lastig dat je aan KPN moet gaan betalen, een rekening van het bijna failliete bedrijfje had je nog wel op kunnen schorten totdat ze echt failliet waren gegaan.

Als je het bedrijf aanklaagt via een civile procedure (die veel geld kan gaan kosten) moet je ook nog maar afwachten of je je geld terug krijgt. Je hebt immers gebeld, dus je zal wel van de diensten van het bedrijf gebruik hebben gemaakt.
Sta je wel in je gelijk en kun je je geld terug krijgen dan is het bedrijf ineens failliet natuurlijk.

This message was deleted

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Controleer je PC in ieder geval heel goed op spyware/adware en viri (Spybot S&D, AdAware en Hijackthis) samen met een goede virusscanner.....

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 12:31

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik weet wel waar het bedrijf zich bevind, mocht je interesse hebben....

Dit is in ieder geval een niet echt eerlijke manier van handel..

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Kuhlie
  • Niet online
Hmmja, daar was ik al bang voor. Het is moeilijk aan te tonen dat ik het niet zelf heb gedaan. Het programmaatje wat ik ervan beschuldig (BHODeamon, dat ik om 17:12 op die dag voor het eerst startte, en *toevallig* begon toen ook het 8-uur-durende gesprek) probeert nu helaas niet in te bellen. Deed het dat wel dan had ik iets in handen gehad waar ik wat aan had...

Edit:
Ginz schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:58:
Ik weet wel waar het bedrijf zich bevind, mocht je interesse hebben....

Dit is in ieder geval een niet echt eerlijke manier van handel..
Nee, zeker niet eerlijk. Is dat in Noord-Scharwoude en/of Broek op Langedijk zeker? Dan weet ik het al: die andere dochterondernemingen staan ook in het kvk:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
  Vocalis Telecom Infrastructure GmbH                              37113257 0000

Vocalis Telecom-Diensten B.V.                                    36048754 0000
  Aalbos 13 A, 1721PL Broek op Langedijk                           Hoofdvestiging

St. ged. aandeelh. Vocalis Telecom Holding AG                    37115461
  Alikruik 33, 1723HS Noord-Scharwoude                             Rechtspersoon       V

Stichting gedupeerde aandeelhouders Vocalis Telecom Holding AG   37115461
  Alikruik 33, 1723HS Noord-Scharwoude                             Rechtspersoon

Vocalis Telecomdiensten Holding N.V.                             37090084 0000

Of denk jij het nog ergens anders weten te zitten?

[ Voor 65% gewijzigd door Kuhlie op 10-02-2005 13:02 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 12:31

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Je moet die op de Aalbos proberen, daar maak je de meeste kans op antwoord

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

BHO-Deamon is voor zover ik weet onschuldig, heb d'r zelf wel eens BHO's mee lopen verwijderen. Nou was dat op een PC die geen inbel verbinding had, maar m'n firewall logs gaven niets vreemds aan, en de standaard Giant/Lavasoft/SpybotS&D anti-spyware scan registreerde niets.

• brutalbasterd
Waar heb je dat BHO[dinges] programma vandaan?
Mischien is het een aangepaste versie van het origineel, wat dan mischien zonder de toestemming van de auteur is gebeurd. Die zal dat natuurlijk ook niet leuk vinden.

This message was deleted

• Kuhlie
  • Niet online
brutalbasterd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:36:
Waar heb je dat BHO[dinges] programma vandaan?
http://www.majorgeeks.com/download3550.html en dat is gewoon de downloadpagina waar http://www.definitivesolutions.com/bhodemon.htm naar verwijst. Helaas dus. Toch toevallig dat het op hetzelfde moment gebeurde... Overigens had ik volgens BHODemon geen enge BHO's, behalve 3 dingen die er horen (acrobat, spybot en een ding van de spywareloze versie van flashget). Hoewel onwaarschijnlijk: kan het zijn dat die dialer getriggerd werd door het zoeken van BHO's?

Edit:
Ginz schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:21:
Je moet die op de Aalbos proberen, daar maak je de meeste kans op antwoord
Dank je voor deze informatie, maar na recente verkopen is dit niet meer hetzelfde bedrijf. Die op de Aalbos zit trouwens in een faillissement, ik heb met de curator hiervan gesproken... (jaja, ik ben al aardig aan het bellen geweest... die curator gaf me overigens ook weinig kans).

[ Voor 29% gewijzigd door Kuhlie op 10-02-2005 14:21 ]

• brutalbasterd
Aardig misterieus allemaal. Ik weet het verder ook niet. Ik zou in ieder geval wel flink gaan zoeken in m'n systeem en m'n inbel verbinding in de gaten houden.

off topic
8 uur inbellen > wordt het niet eens tijd voor een breedbandje

This message was deleted

• Kuhlie
  • Niet online
brutalbasterd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:24:
off topic
8 uur inbellen > wordt het niet eens tijd voor een breedbandje
Het is ook niet dat ik zelf 8 uur in wilde bellen he ;)
En ja, ik heb een breedbandje, maar gebruikte de telefoonlijn nog om te faxen... had ik hem er nu maar gewoon elke keer uitgetrokken 8)7

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voorlopig heb je er niks aan, maar er staat wellicht wel nuttige info in:

Brinkhorst belooft regels tegen autodialers

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 10-02-2005 14:35 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1