Toon posts:

Pentium M + Intel 2915ABG = Centrino?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Dell Latitude D600 notebook met een Pentium M 1.6GHz CPU en een Intel 655GM chipset. Door het ontbreken van een, mini-PCI, netwerkkaart (van Intel) is dit geen officiele Centrino-notebook. Echter, een goede vriend van mij had precies zo'n zelfde notebook en heeft daar een Intel Pro/Wireless 2200BG mini-PCI netwerkkaart in geplaatst en nu geeft de laptop, middels een logo bij het opstarten, aan dat het een Centrino laptop is. Voorheen stond hier altijd een Pentium M-logo.

Nu wil ik er ook een wireless kaartje in gaan plaatsen, maar inmiddels is er al een geavanceerdere mini-PCI netwerkkaart van Intel te koop; de Intel Pro/Wireless 2915ABG (met support voor 5GHz netwerken). Het prijsverschil tussen deze netwerkkaartjes betreft nog geen 5 euro, dus in principe is het voor mij wel duidelijk dat ik voor de nieuwere 2915ABG ga. Echter, ik wil wel dat ik na de upgrade een Centrino-laptop heb (wat dus bij de 2200BG het geval is). Ik heb al contact gehad met zowel Dell als Intel (internationale support) zonder iets wijzer te worden. Intel zegt dat dat iets Dell specifieks is en Dell zegt dat ik voor Centrino vragen bij Intel moet zijn.. Heeft iemand ervaring met het plaatsen van Intel 2915ABG kaartjes en zo ja, wordt dit dan inderdaad een Centrino-laptop?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Centrino is een verzamelnaam van drie specifieke dingen: 1. de energiezuinige chipset, 2. een energiezuinige Pentium M processor en 3. ingbouwd wireless LAN. Bij het ontbreken van ingebouwd wireless LAN mag de fabrikant de notebook net de benaming centrino meegeven, de chipset en processor kunnen echter wel hetzelfde zijn als in de centrino-variant. Dat lijkt hier dus ook het geval.
Volgens mij krijgt je notebook geen extra functionaliteit door het bijplaatsen van een wireless kaartje van type a of b. De chipset en processor zijn daar bepalend voor. Misschien krijg je geen centrinologo te zien bij het opstarten, maar de mogelijkheden lijken mij hetzelfde te blijven.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je hele verhaal, maar dat was mij dus al duidelijk.. Immers, als ik een 2200BG mini-PCI kaart plaats, voldoet hij aan de Centrino eisen. Mijn vraag is alleen of de 2915ABG ook tot die Centrino-compatible netwerkkaarten behoord.. Intel en Dell kunnen daar geen antwoord op geven.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Sorry, ik had je vraag niet goed begrepen. Dan is google je vriend:

http://www.cisco.com/en/U...ers_0900aecd800c1a1d.html :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat is hier in vredesnaam het nut van :?

Centrino is een merknaam, meer niet :o

Als je de functionaliteit van een Pentium-M hebt met i655GM chipset en een WLAN kaart, wat maakt het dan in vredesnaam uit of Intel vindt dat je een Centrino platform hebt :?

That which we call a rose by any other name would smell as sweet :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.