Toon posts:

Raid0 data herstellen, nieuwe raidcontroller !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na aanleiding van mijn vorige topic : [rml][ GA-7VRXP] USBstick heeft USB port gesloopt (brandgeur)[/rml] is mijn moederbord inmiddels stuk:P. Hij start niet meer op etc etc etc. Ik heb dus een nieuwe mobo gekocht een asus A7V880 voor 61 euro. Hierop zit SATA raid. Op me vorige moederbord had ik een raid0 configuratie in de gewone parallele raid. Ik heb nu dus SATA-RAID, en heb vandaag ff snel 2 SATA to ATA converters gekocht voor de schijven. Werkt allemaal prima! Ik wil nu alleen de data van die 2 schijven afhalen. Ik kon niet van ze booten dus heb r ff een 3e bootharddisk bijgegooid. Ik zit nu in windows, heb alle drivers etc geinstalleerd. Windows ziet nu 1 schijf, maar kan deze niet openen etc etc etc. Ik moet vervolgens dus een nieuwe array aanmaken met VIA RAID Tool (zat bij de asus drivers).

Mijn vraag... Als ik nu een nieuwe RAID0 array aanmaak, wordt alles dan herstel ? of ben ik dan alles kwijt. Zo ja/nee, hoe kan ik wel mijn data terug krijgen ?!?!?!?

Gr, Madjax

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 10:53

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?". Daarin staat ook het eea over Broken RAID0 arrays :) Verder kan de RAID FAQ ook van nut zijn.

Voor de rest verzoek ik je vriendelijk om zuinig te zijn met vraag- en uitroeptekens. Deze komen namelijk storend over als je er onverstandig mee omgaat. En verder is het ook wijs om de [faq]registratievoorwaarden[/] eens te herlezen, incluis de onderliggende gedeelten. Daarin staat namelijk duidelijk uitgelegd hoe je een topic moet voorbereiden en starten. Want dit is namelijk niet de manier ;)

Verder verbaast het me dat je data terugwil, terwijl je RAID0 gebruikt. Met RAID0 heb je een groter risico op dataverlies wanneer er een hardwarematige failure is. Dan is het ook wijs om regelmatig backups te maken of om een échte RAID level te kiezen.

[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 10-02-2005 11:38 ]

Dit topic is gesloten.