Toon posts:

MIRODC10 PLUS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan my iemand helpen ik heb sinds 2 dagen een bovengenoemde kaart en ik vind de resultaten niet echt goed kan my iemand wat tips geven vorr instellingen ed.
en ik heb alleen maar zwart wit beeld hoe an dat als ik de films in avi bekyk.

thanks

Verwijderd

Misschien dat wat meer systeeminformatie hier toch wel gewenst is....

Ik heb zelf ook een DC10+ en die werkt best ok. Behalve dan dat Pinnacle nog steeds geen W2k driver heeft, en daar baal ik van met mijn mooie BP6 je met twee celeron 400's. Moet ik win98 draaien om video te capturen.

Maar goed, welk os draai je, welke instellingen gebruik je, wat voor hd etc etc. Welke video en geluidskaart, ook zeker niet onbelangrijk. Kijk ook eens op de Pinnacle site (www.pinnaclesys.com) voor bekende compatibiliteits (wat een woord!!) problemen etc.

Verwijderd

Oh, en bedenk me net, als je de boel op NTSC ipv PAL hebt staan komt er alleen zeer slecht z/w beeld uit, dat zou het natuurlijk ook kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
dankje voor de info .
ik heb een amd 750 192 intern
13.2 hd 4mb videokaart en ik heb hem op pal staan hoe kan ik nu de het beste beeld krygen.en zeker geen zw wit meer

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik belde Pinnacle vrijdag en wat denk je wat ze zeggen. we zijn t/m dinsdag 2 jan 2001 gesloten. dus ja en het is nu vrijdag. bij mij viel trouwens de Miro Studio 400 tegen.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 00:30 schreef rory het volgende:
ik heb een amd 750 192 intern
13.2 hd 4mb videokaart en ik heb hem op pal staan hoe kan ik nu de het beste beeld krygen.en zeker geen zw wit meer
Probeer de video looptrough eens aan te zetten en je video/tv daarachter aan te sluiten. Kan je checken of het aan de Miro hardware of aan je videosignaal ligt.
Probeer ook alle verschillende resolutie instellingen eens uit, full frames/half frames en op 1/4 PAL. Probeer hardware overlay aan of uit te schakelen. Rommel wat met de compressieverhoudig. (alhoewel ik me niet voor kan stellen dat dat enig effect heeft)
En probeer beide ingangen eens uit, de s-video en de composiet video ingang.

Ik kan me namelijk geen instellingen herinneren die bij mij enige invloed op de kleur hadden, bij mij werkte het vrijwel meteen ok. Maar misschien heb ik wel geluk gehad.

Oh, probeer het capturen ook eens met beide capture-progjes. Dus met M$ VidCap en met Miro video studio. Misschien dat dat effect heeft.

(Ik neem aan dat je al wel met de schuifbalkjes voor contrast, kleurverzadiging en svcherpte gespeeld hebt!)

Ik zal zo eens gaan kijken hoe de instellingen bij mij zijn, maar dan moet ik eerst ff opnieuw opstarten onder W98.. |:(

Verwijderd

Ok... Heb net ff gekeken, maar kan bij alle softwarematige instellingen niet iets vinden wat een z/w beeld zou kunnen veroorzaken. Behalve de slider voor kleurverzadiging dan ;)

Volgens mij kan het dan alleen een hardware probleem zijn. Dus:
1. Er is iets mis met je videosignaal. Bekijk het eens op een gewone tv, of via video loopthrough.
2. Je DC10+ is stuk. Maar dat lijkt me wat sterk want dan zou't ie het waarschijnlijk helemaal niet meer doen. Of heeft misschien een hardwareconflict? Check IRQ's etc eens...
3. Je gewone videokaart kan niet goed met de DC10+ omgaan. 4Mb videogeheugen is natuurlijk niet veel. Op wat voor resolutie en kleurdiepte draai je. Probeer daar eens wat mee. (In de handleiding staat dat je videokaart DirectX compatible moet zijn, is 'ie dat ook?)

Hmmm... Ben bang dat ik toch niet echt veel hulp kan bieden zo, sorrie, maar ik hoop dat je eruit komt.
Pagina: 1