[MFB] Surround set bouwen van MFB boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 17:33

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
'lo :)

Ik ben de trotse eigenaar van op dit moment 4 MFB speakers. Een setje Aristona 6544 en een setje Philips 22AH585.
Ik vind het geluid van de MFB's super, helemaal met een van de laatste pre-amps van Philips er voor (Philips 22AH280). Ik zou hier dus graag een surround set van gaan maken (uiteraard komt er dan nog 1 losse bij voor de center).

Mijn vraag is, welke surround pre-amp kan MFB aansturen :? . Zoals de meeste wel weten zitten de eindversterkers in de MFB-box zelf. Daarnaast zijn die setjes niet echt gebouwd op een surround opstelling (als in, je kunt op de boxen aangeven of ze links of rechts moeten wezen).
Ik denk ook niet dat ik een woofer nodig heb voor het geluid. De bastonen in die MFB's zijn in principe al geweldig goed (iig beter als die van mijn Lenco Surround Set :X )

Kortom, welke surround versterker is nou verstandig om aan te schaffen :?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
nou iig een die pre-outs heeft marantz bijvoorbeeld.

maar wat ik zel ook een keer gedaan heb is de speakeroutput verbonden met de tulp van een 2e versterker. en dat ging ook goed. het enige wat je even zeker moet weten is dat je "min"aansluiting van je speakers hetzelfde is.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 16:56

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb zelf vier MFBs in een 4.0 opstelling staan, 2x544 voor en 2x 6544 achter. Wat je eventueel zou kunnen doen is een tweede 280 erbij zoeken, en dan nog een goedkopere preamp (bijvoorbeeld een 6551/551 of een 743 receiver voor de center) en deze dan op je DVD speler of geluidskaart aansluiten.

Ik heb nu de hele zooi gewoon aangesloten op mn laptop, 2x stereo dus. Binnenkort hoop ik een 22AH708 te hebben.

MFBs ownen inderdaad :D

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 19:39

Adonias

Oe! Buttons :9

Ik neem aan dat je voorversterkers gewoon lijn ingangen hebben (cd, tuner of tape ofzo). Als je de preout van een suround versterker daarop aansluit en de volume van de MFB voorversterks constant houdt, dan kun je met de surround versterker alles aansturen. Eventueel koop je een surround geluidskaart (M-audio revolution of M-audio sonica theatre (extern, USB) en sluit je de versterkers daarop aan, en regel je volume vanuit windows (volume op de versterkers dus constant houden)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik volg heel stil het Audio, Video & HiFi Forum, maar had nog nooit van MFB gehoord, dus ben ik gaan zoeken.
Voor de mede tweakers die nog geen idee hebben wat MFB inhoud heb ik het volgende linkje gevonden:
http://www.mfbfreaks.nl/
just my 2 cents

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 17:33

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Probleem is dat ik dus eigenlijk geen PC er voor wil hangen, dat zou ook vrij makkelijk zijn :P
(Fatsoenlijke geluidskaart + jack -> tulp convertor is genoeg)

Ik wil dus een surround pre-amp hebben die gewoon simpel een uitgang heeft om front, rear en centre aan te sturen (en eventueel ook subwoofer). Voor de preamp wil ik dan een degelijke DVD-speler hebben zodat ik op mijn slaapkamer en eventueel woonkamer later een echt goeie surround heb.

Dus nee, zo'n herriePC liever niet (iig nog niet met de huidige PC kasten)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Pagina: 1