Toon posts:

[telenet]switchen tss 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Mijn probleem is devolgende:
Ik heb telenet mono en 2 pc's: 1 desktop en 1 laptop.
soms moet ik die internet switchen tss elkaar. Maar gebruik het nooit beiden heb ook geen router ofzo. Dus als je utp kabel versteekt lukt het normaal niet omwille van het mac-adres ofzo die er nog in zit.
Dus deed ik het als volgt.

pc waar ik verbinding op had in cmd:
ipconfig /release

en dan gewoon in andere pc steken en normaal ging automatisch of wel moets ik doen
ipconfig /renew in cmd.

Het probleem nu is. Ik heb een nieuwe modem want ben nu ook overgeschakeld op telefonie via telenet.

Is het mogelijk dat door deze nieuwe modem deze manier niet meer werkt?
Zoja iemand een oplossing? (btw. ik koop liever geen router) Maar denk dat ik uiteindelijk niet anders zal kunnen.

plz help me!
Bedankt!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:38
Makkelijkste oplossing is idd router kopen.
Anders ga je steeds (ik dacht) 2u moeten wachten vooraleer je een nieuw IP krijgt...

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 16:09
yep dat is waar beste is router kopen!
Heb het ook al een paar keer meegemaakt dat ik niet direct een nieuw ip-adres kreeg van telenet en dan moet ge ongeveer 2 uur wachten!

beste oplossing is een draadloos routerke, kost den dag van vandaag niet zo véél meer

grts,

thomas

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Meestal werkt dit systeem, door je MAC adres te controleren. Nu kun je bij sommige kaarten met de driver je MAC adres wijzigen. Als je nu beide PC's hetzelfde mac-adres geeft ziet je (ethernet, toch geen usb modem hoop ik?) modem niet dat er een andere pc aan hangt.

Kun je alleen je pc's niet aan elkaar kopplen met een crosslink kabel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• hevling
is een mac-adres veranderen niet illegaal? dacht da ik daar is nen policy had over gelezen op telenet site

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt! voorlopig probeer ik die mac adressen gelijk te stellen. Kga mij eens rond kijken voor een routertje!

Merci e:-)!

Verwijderd

Topicstarter
shello schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:21:
is een mac-adres veranderen niet illegaal? dacht da ik daar is nen policy had over gelezen op telenet site
zou het? ik doe daar niks mis mee. Een router is al eerder illegaal want ga je met 2 pc's op een mono verbinding..

ik probeer het eens

• hevling
hmm, true
had ni aan die mono verbinding gedacht :)

al enig resultaat?

Verwijderd

een beetje off-topic misschien, maar dat van die monoverbinding vind ik een maar niks. Ik (ouder) betaal toch ook gewoon mijn totaal waterverbruik en niet per kraan die ik installeer! Maarja, het staat in het contract, ik weet het. Daar kan een burger niks aan doen denk ik.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 12:40

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Andere mogelijkheid: omschakelen van Telenet Internet Mono naar Telenet Internet ExpressNet, kost per maand exact evenveel, maar je krijgt 2 ip adressen(en 4 mailboxen in plaats van 2), de snelheid blijft gelijk :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
ok :) nieuw probleem! :) kheb mij dan maar een wireless routertje aangekocht maar heb een soort gelijk probleem tijdens de setup moet ik eerst inet in mn pc steken drna in router dan utp van router naar pc. maar als ik op het einde van installatie kom. zoekt router internet en vind hij die niet ? kan dit ook zijn omwille van het feit dat die router een ander mac-adres heeft? zou ik moeten wachten voor een aantal uur tss het versteken?

plz help me! da heeft mij nu geld gekost en tzou dan niet werken :( boohoo!
merci
Pagina: 1