[outlook/access 2000] koppeling access -> outlook, geen MAPI

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 12:20
Als ik vanuit Access 2000 een rechtstreekse koppeling (via Exchange() of Outlook() ) wil leggen naar mijn Outlook 2000 adresboek, dan krijg ik de melding dat er geen MAPI-clients geinstalleerd zijn. (Outlook is toch een MAPI-client?)

Nu heb ik daarop zitten googlen en microsoft.commen, maar ik ben niet verder gekomen dan allerlei topics en informatie over Exchange server. Is geen optie, want ik heb al niet eens een Windows-server versie om dat op te draaien.

Weet iemand hier zo een oplossing voor?

PS. Als ik outlook 2003 gebruik, dan werkt het overigens wel, maar die kan ik niet gebruiken, want die heb ik eigenlijk niet.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 20:05

DJTimo

Cuyoapart.mza

Misschien eens kijken bij je internet options en dan tabje programs? Staat daar overal Outlook ingesteld?

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:31
Outlook 2000 kan op 2 manieren geinstalleerd worden, de workgroup en Internet mode. jij moet voor MAPI de workgroup methode hebben.

• Stefke
aha. Maar waar stel ik dat in dan? Heb bij de installatie van Office 2000 pro die optie nog niet gezien

hmm...wacht denk dat ik het al heb :)

[ Voor 68% gewijzigd door Stefke op 10-02-2005 11:50 ]

• Stefke
jep, zit in de opties :) nu werkt het wel, bedankt!

Nu effe wat adners: als ik vanuit Access een nieuwe record aanmaak in de contacts, dan is het geen echte contact: je kunt m niet editten, want als je dat probeert kom je in een mailbericht.

M.a.w. je maakt een bericht aan, opgeslagen in de contactstabel, maar het is geen echte contact.. In bepaalde overzichten staat ook een mailicoontje voor die "persoon", terwijl de record in Contacten staat :?

Iemand daar toevallig ervaring mee? In de in Access gelinkte tabel zijn geen velden die daar iets mee te maken hebben (alleen "inhoudsvelden")

Op zich niet zo'n ramp als dat niet gaat (aanmaken vanuit access), maar hier had ik al vaker mee zitten klooien zonder het goed te krijgen

[ Voor 37% gewijzigd door Stefke op 10-02-2005 12:19 ]