Toon posts:

[Beeldscherm] Het beeld valt weg met No signal!

Pagina: 1
Acties:
  • 697 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een redelijk groot probleem. De laatste drie dagen valt mijn beeldscherm uit en gaat ie op "No signal"staan. Dit gaat soms gepaart met tikken in de boxen. Alleen rebootten helpt om het beeld weer terug te krijgen, alleen na 15 minuten en soms sneller doet het probleem zich weer voor. Ik heb al van alles getest, geheugen en dergelijke, Enigste wat ik nog neit gestest heb is de Voeding, cpu en Mobo. Dees heb ik niet meer op voorraad :).

Ik heb ook al een nieuwe verse Windows installatie uitgeprobeerd dit heeft geen succes gehad.

Enige ideen of advies is welkom :).

Ricardo

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 11:01 . Reden: type foutje weg gehaald(is typ[e] nou met een e of zonder ??) ]

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 20:16
Wanneer doet het probleem zich voor en heb je al geprobeerd om zoveel mogelijk uit de kast te trekken?

Het lijkt op een voeding of videokaart probleem als ik het zo lees. Gaat de PC uit of blijft deze wel aanstaan? (het no signal komt van de monitor zelf)

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:51:
Ik heb ook al een nieuwe versie Windows installatie uitgeprobeerd dit heeft geen succes gehad.
-Misschien wordt de cpu of het mobo een beetje te warm. Controleer als eerste de temperaturen eens.
-Heb je recent wat aan de hardware veranderd?
-Treed het willekeurig op?
-Heb je al eens geprobeerd of het ook buiten Windows optreed?

-

Verwijderd

Topicstarter
Kheb alles al los gehad en getest. Nieuwe videokaart gekocht en geprobeerd, dacht dat het daar eerst aanlag.

het probleem doet zich gelijk voor eigenlijk. soms gelijk na het opstarten van windows en soms max 15 minuten later. De pc zelf blijft gewoon aanstaan. Dat het no signal van de Monitor komt dat wist ik wel ^.^.

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Kan je je monitorkabel vervangen, of zit ie vast aan je monitor? Dit probleem kan aan veel dingen liggen, en een van die dingen is een ordinaire kabelbreuk in je monitorkabel. Die tikken in je speakers komen dan van een kleine kortsluiting. Had je eerder ook al een vertekend beeld, of heeft ie dit van de ene op de andere dag gedaan? Als je nog een andere bak aan je scherm kan hangen, kan je in ieder geval bepalen of het probleem in je monitor of in je compu zit.

Geen Ping, wel Pong

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-06 15:19

henwy

Meh

Toevallig een Intel Chipset op je moederbord??

Mocht dat het geval zijn. Probeer de nieuwste Intel INF Drivers eeens. Ik heb ooit dit probleem een tijdje gehad.

(Weet niet of het er ook mee te maken had -> Fast Writes UIT, AGP Aparture size 128)

Verwijderd

Topicstarter
Kheb er inderdaad een Intel Chip op me Mobo zitten maar die is van MSI, daar heb ikg ewoon de update vandaan gehaald op de MSI website. Standaard iets wat ik doe eigenlijk. Ik zal als ik thuis kom gelijk even een andere monitor aan me pc hangen.

• henwy

henwy

Meh

Dan denk ik dat de fout daar zit. Toevallig ook een 875P chipset??
Haal dan zeker de nieuwe van de intel site en niet van de MSI site:

http://downloadfinder.int...te+Header_Supp_downloads&

Ga rechts naar Chipsets -> Desktop -> Je chipset type, download en install, liefst van uit, ja 't spijt me, NOG een format :(
Probeer 't eens zou ik zeggen. Bij mij lag daar iig wel het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik me pc weer moet formatteren dat wist ik. Ik hoop alleen dat dit de oorzaak is, maar ik ga zo ie zo die chipset testen en een andere monitor :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 13:10 ]

Verwijderd

kijk eff of je een q-tec voeding hebt, ik en 2 vrienden van mij hadden ook een probleem met uitvallen van het beeld (vooral bij zwaardere applicaties trouwes) en dat lag aan de voeding

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:59:
kijk eff of je een q-tec voeding hebt, ik en 2 vrienden van mij hadden ook een probleem met uitvallen van het beeld (vooral bij zwaardere applicaties trouwes) en dat lag aan de voeding
1 had het al gelijk bij het opstarten btw

Verwijderd

Topicstarter
me Beeldscherm valt nu Heel soms ook uit bij het opstarten al(ongeveer vlak na het laadscherm van windows) deed ie trouwens 1x eerder met een crt monitor waarmee ikt este vanaaf. Straks even testen onder een andere resolutie. Als het daar niet aanlicht breng ik hem morgen gewoon richting de winkel om de pc na te laten kijken. Als me pc het daar wel gewoon werkt dan is het gewoon de monitor :).

• henwy

henwy

Meh

Het heeft echt met de combinatie van je videokaart driver en je chipset driver te maken :(
Spijt me dat ik niet meer kan herinneren hoe ik het gedaan heb :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef het nu dus echt op. Ik weet gewoon neit meer waar het aanlicht. sins zaterdag heeft ie eigenlijk weer beetje normaal gewerkt en nu doet dus weer precies hetzelfde. Ik snap het gewoon niet. Kan het misschien zijn dat ik een foute videokaart heb gekocht ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
nouja, ik heb gister me videokaart terug gebracht en kon em netjes laten omruilen vandaag. Alleen het vage, toen ik hem er inzette kreeg ik allemaal rode strepen, dus ik er uit en er opnieuw ingedaan en alla de rode strepen weg alleen wel weer die monitor valt uit met no signal en pc loopt vast gedeelte =/. Dan is het blijkbaar toch het moederbord. Lijkt mij?
Pagina: 1