[SCSI] Kan niet booten vannaf Compaq / Symbios Logic 53c875j

Pagina: 1
Acties:

• Graaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03-2024
Ik ben bezig met een 'nieuwe' server voor thuis aan m'n adsl verbinding.
Nou heb ik uit een Compaq P2 server een UW-SCSI controller met 2 4.3 gb schijven gehaald.
De chip zegt me dat het een 53c875j kaart is.
Ding werkt perfect in die P2 server, ook als ik in de nieuwe server ( P3-500 ) vannaf een debian cd opstart dan laad ie alle drivers voor linux etc.

Maarrr.. nou wil ik kunnen booten vannaf deze controller / hdd's.
Bij het opstartten van de P3 zie ik een lijst van hardware dat er in het systeem zit...
'Massstorage Controller' komt daar ook in voor.

Mijn verwachting is dat er dan even een BIOS voorbij moet komen van de SCSI controller, dat gebeurt dus niet.

Mijn vermoeden is dat de controller een stukje 'pre-os' BIOS mist, dat hem moet vertellen dat ik ook vannaf de SCSI schijven moet kunnen opstartten.

Op de website van Symbios Logic heb ik de BIOS flash gedownload, en geprobeerd te flashen.
Tooltje geeft aan geen LSI SCSI board te vinden.

8)7

Ik ben eventjes de weg kwijt.... :(

Iemand die deze controller ook heeft? En wel werkend? Kunnen flashen? whatever...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:58
Kan zijn dat je BIOS uitgeschakeld is, inclusief de melding ervan. Wat je het beste kunt doen is het dos config tooltje downloaden en zo vanuit DOS de controller configgen (als ie em herkent :X). Kan zijn dat ie uitgeschakeld staat of dat het BIOS uit staat.

Mocht het allemaal niet lukken, kan je altijd nog je moederbord BIOS aanpassen door er een LSILogic SDMS ROM aan vast te plakken met tools als cbrom (Award BIOS) of amibcp (AMI BIOS)

• Graaf
_JGC_ schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:35:
Kan zijn dat je BIOS uitgeschakeld is, inclusief de melding ervan. Wat je het beste kunt doen is het dos config tooltje downloaden en zo vanuit DOS de controller configgen (als ie em herkent :X). Kan zijn dat ie uitgeschakeld staat of dat het BIOS uit staat.

Mocht het allemaal niet lukken, kan je altijd nog je moederbord BIOS aanpassen door er een LSILogic SDMS ROM aan vast te plakken met tools als cbrom (Award BIOS) of amibcp (AMI BIOS)
Hoe heet dat DOS config tooltje ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:58
tooltje wat ik bedoelde was pci_cnfg.exe, welke ik dus niet meer kan vinden. Misschien dat iemand dat ding nog op een oude driverCD heeft, maar op de LSILogic site is ie verdwenen.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Even Googlen naar 53c875j levert al genoeg op, verder kijken dan je neus lang is ;)

• Graaf
Lennieboy83 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:10:
Even Googlen naar 53c875j levert al genoeg op, verder kijken dan je neus lang is ;)
Mijn neus is lang genoeg om al een paar dagen op google te zwerven.
Alles wat ik vind is linux,solaris,bsd related drivers, en dat heb ik dus niet nodig.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik zou 'm gewoon weggooien en een nieuwe kopen, voor zover zie ik (als) het Windows drivers zijn dat het alleen voor Win 95 is, een nieuwe kaart kost niet zo gek veel, als je het te duur vindt kan je altijd nog V&A proberen ;)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Er worden inderdaad bijvoorbeeld een hele hoop adaptec single channel u160 kaarten gedumpt op dit moment, die moet je erg goedkoop kunnen krijgen, en U2W of UW kaarten nog veel goedkoper.

Maar wat je nog kan proberen is het flashen "forceren"

Ik heb net een HP netraid 2M geflashed naar een Elite 1600, door het flash filetje een commando (/p) te geven dat ie ondanks dat ie geen Elite 1600 herkende toch moest flashen. werkte gelukkig prima, maar dat tooltje was wel "MFLASH.EXE"

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 11-02-2005 13:25 ]

specs

Verwijderd

het lijkt erop dat de vorige eigenaar het NVRAM heeft uitgeschakeld met die symbios-tools of middels een jumper.
dit is soms handig als je je kaart gebruikt voor een streamer ofzow.

Verwijderd

ow, heb je al andere pci-slots geprobeerd ?
ik had een keer m'n eigen kaart verplaatst naar het onderste slot en toen was m'n bios ook foetsie.
ff opnieuw geflashed en toen deed ie het weer
Pagina: 1