speedtouch adsl modem

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Ik heb eerst een abbo gehad bij een nu failliete adsl provider en heb hier een 4-poorts isdn adsl modem bij gekregen. Nu zit ik bij xs4all en heb een 1poorts isdn adsl modem gekregen.

De vraag is eigenlijk simpel. Is het mogelijk de configuratie / instellingen uit de 1-poorts te halen en deze dan in de 4-poorts de gooien?

Tevens moet deze natuurlijk goed geprovisioneerd worden bij xs4all. Nu weet ik niet of het modem eigendom is van de klant; anders moeten ze het andere modem provisioneren, of niet?

if broken it is, fix it you should

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:52
Zijn het alle 2 speedtouch modem's? Zo ja kan je gewoon die 4 poorts gebruiken icm Xs4all.

Verwijderd

elgringo schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 09:40:
Tevens moet deze natuurlijk goed geprovisioneerd worden bij xs4all. Nu weet ik niet of het modem eigendom is van de klant; anders moeten ze het andere modem provisioneren, of niet?
Niet

• elgringo
hoezo niet? als het eigendom is van de klant kan de klant ook kiezen een eigen modem te gebruiken?

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 12:25
elgringo schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:06:
[...]

hoezo niet? als het eigendom is van de klant kan de klant ook kiezen een eigen modem te gebruiken?
Jazeker, probleemloos. Als het oude modem geen eigendom was, dan zou er een probleem kunnen optreden als de curator die dingen zou opeisen, maar dat zou mij ten zeerste verbazen. Bij kabel wordt het modem vaak gehuurd/in bruikleen gegeven, bij ADSL is het gebruikelijk dat het modem eigendom wordt. Daarnaast -als het anders mocht zijn- lijkt het mij een vrij kostbare zaak voor de curator om al die tweedehands modems op te gaan halen, leveren vrijwel niets meer op.

En Xs4all heeft zeker geen problemen met "eigen" modems, integendeel.

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
De modem is gewoon van de klant, tuurlijk mag je een eigen modem aansluiten, alleen heb je dan geen support erbij.... Dus die 4 poorts ADSL modem kan gewoon gebruikt worden, mits geschikt voor je telefoonlijn (m.b.t. ISDN en analoog)

• elgringo
Yezz schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:12:
De modem is gewoon van de klant, tuurlijk mag je een eigen modem aansluiten, alleen heb je dan geen support erbij.... Dus die 4 poorts ADSL modem kan gewoon gebruikt worden, mits geschikt voor je telefoonlijn (m.b.t. ISDN en analoog)
Dat is ie

En de provisioneren? Ik neem aan dat xs4all het mac-id van de modem nodig heeft omdat het anders niet gaat werken.

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Nee, naar mijn weten moet het gewoon werken, mits de instellingen van ADSL (in het modem)goed staan... Kennis heeft een E-tech modem staan bij een adsl-verbinding... No problemo.

KPN gebruikt iets andere instellingen als bijv. BBNED

[ Voor 21% gewijzigd door Yezz op 10-02-2005 14:35 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

elgringo schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:31:
[...]

Dat is ie

En de provisioneren? Ik neem aan dat xs4all het mac-id van de modem nodig heeft omdat het anders niet gaat werken.
Hey, je vergelijkt xs4all toch niet met Chello hé? ;)
Nee hoor, dit is niet nodig. :)

De instellingen voor het KPN netwerk:

VPI: 8
VCI: 48
Encapsulation: PPPoA (VC-MUX)
Username: invullen (met toevoeging), dus bijvoorbeeld: user@xs4all-fast
Password: eigen password
Automatic reconnect: Aan! (wel zo handig)

[ Voor 26% gewijzigd door r0b op 10-02-2005 14:37 ]

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
r0b schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:36:
[...]

Username: invullen (met toevoeging), dus bijvoorbeeld: user@xs4all-fast
Tegenwoordig is het: user@xs4all.nl. In ieder geval voor alle XS4ALL-KPN abbonementen.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

hier in belgie is het

telnr@XS4ALL

(ja, en dat laatste moet dus in caps)

verder is alles hier in belgie vci/vpi 8/35
en kan je hier bij de meeste isp's kiezen tussen pppoe of pppoa met llc encapsulation

er zijn maar twee isp's die pppoa vereisen

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja en een van die twee is de grootste van allemaal :P (kpn nederland) waardoor 80% van de mensen die instelling gebruiken ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Tropos schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 01:10:
[...]

Tegenwoordig is het: user@xs4all.nl. In ieder geval voor alle XS4ALL-KPN abbonementen.
note: bijvoorbeeld.

Ik heb zelf geen xs4all, en ik was te lui om het op te zoeken.
Verder ga ik er van uit dat een xs4all gebruiker zijn username wel weet. :)

(Overigens was het bij Zonnet altijd eerst @zonnet-<pakket> en later @zonnet.nl, waardoor beide inlognamen werkte. Dus vanuit die analogie nam ik aan dat @xs4all-<pakket> ook zou werken.)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

xs4all-basic-adsl werkt idd ook prima :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1