Toon posts:

[Redhat] Login GUI hangt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok klein probleempje hier! ik start vanochtend mijn REDHAT 9 enterprise bakken op en laad de GUI... zover zo goed maar zodra ik probeer in te loggen met b.v. ROOT en PASSWORD dan freezed het scherm en blijf hij hangen waar hij normaal alles zou gaan laden om het GUI te laden.

Bij het resetten van de computer geeft hij geen rare foutmeldingen die tot argwaan zouden kunnen leiden.
Als ik dan in met mijn text console inlog ( ctrl + alt + f1 ) en inlog met root zijn er geen problemen en heb ik zoals altijd alle vrijheid

Na een search op google ben ik tot dit topic met een soort gelijk probleem terecht gekomen maar ik kom er zelf nog steeds niet uit.

LINKJE

Volgens internet heeft dit te maken met NIS en NFS maar zover ik weet log ik gewoon lokaal in en niet via netwerk services.

Iemand enig idee hoe dit kan komen en is dit een vaker voorkoment probleem ?

thnx in advance

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is raar!
zodra ik inlog op mijn GUI met GNOME crasht hij en blijft hij hangen zoals hierboven beschreven staat!
Maar zodra ik inlog met KDE waar ik nu de settings van veranderd heb in /etc/sysconfig/desktop
dan start hij gwoon op zonder problemen!
Voor de rest valt er in /var/log/messages geen rare errors terug te vinden.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Wat zie je in de XFree log?

Verwijderd

Topicstarter
daar valt verder niets bijzonder terug te vinden.
we praten heir toch over xfree86.0.log?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Of over de log van gdm.
Kijk er eens wat rond (dmesg, syslog, messages, allerlei logs van X, gdm, de .xsession-errors in /root ...) misschien kom je wel hints tegen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.