[Tobo] [Rare vraag] Alt-F4 toewijzen.. Welk tobo kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:04
Hoi,

op dit moment typ ik op een Silitek SK-2500, waar onderop groot een logo van Lite-On zit.
Dit toetsenbord is best grappig, typt goed, maar de drivers zitten constant te klooien en ik wil gewoon een ander toetsenbord.
Maar.. dit tobo heeft iets heel handigs (vind ik).. namelijk het knopje "Close".
Het zal onder Linux wel niet werken enzo, maar onder Windows wel en daar doet 't z'n werkt heel goed. Als ik daarop druk werkt het hetzelfde als Alt-F4, dus het sluit het geopende en geactiveerde scherm af.
Mijn vraag.. welk ander toetsenbord heeft die optie? Of op welk toetsenbord kan ik dat instellen? (Logitech heeft bijvoorbeeld 4 zelf-toe-te-wijzen toetsen.. kun je daar zoiets aan toewijzen?)
Ik zoek trouwens een tobo met draadje.. dat lijkt tegenwoordig raarder te zijn dan een wireless variant, maargoed.
Wie helpt me? :)
En in eerste instantie zoek ik in de hoek Logitech toetsenborden :) Gewoon vanwege de grote bekendheid en (dus?) service.

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Verwijderd

Bijna alle toetsenborden met gebruikerstoetsen (dus ook het goedkoopste Sweex/Target multimedia tobo). Het is nl. een kwestie van omzetten van scancodes door de driver.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 04:17 ]

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:04
ja.. maar welke drivers ondersteunen dat? :)
Ik snap idd dat het makkelijk te maken is, maar de softwaremakers moeten het ook geimplementeerd hebben.. (ik ga niet zelf coden..)
en welke softwaremakers hebben dat gedaan?

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Verwijderd

De softwaremakers implementeren dat voor tobo's met gebruikerstoetsen. Dus bij de specificaties opmerkingen als 'user configurable' of 'programeerbaar' is toch wel het meest overduidelijke antwoord. ;)

Voorbeeld van de Logitech site aangezien dat blijkbaar je voorkeur heeft:
Multimediabesturing / Uitgebreid aantal functietoetsen / iTouch / Acceskeys
Eéntoetsbediening: Regel het afspelen van audio/video, roep e-mail op, activeer een webcam, start Microsoft Office-toepassingen enzovoort… of programmeer de knoppen opnieuw zodat ze alles doen wat u wilt.
[...]
x programmeerbare iTouch™-toetsen
[...]
Stel zelf toetsenbordfuncties in met iTouch™-software
Ofwel deze hebben allemaal extra programeerbare gebruikerstoetsen.

Voorbeeld van iTouch driver-interface icm Logitech Deluxe Access tobo (de meest eenvoudige Logitech tobo)

Overigens zit die optie voor programmeerbare toetsen er al jarenlang in. Ik gebruik die ALT-F4 combo nl. ook, maar dan met m'n Logitech muis ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 05:00 ]