mijn computer hangt zichzelf constant op, en nou dacht ik dat als ergens hulp kon krijgen, het hier is.
symptomen:
Mijn computer bevriest zichzelf. meestal als ik kazaa lite draai, als ik xnews draai, soms als ik webpaginas laad, soms als ik spelletjes speel, soms als ik andere programmas draai.
Het is verrweg het ergste bij kazaa en xnews.
Het is nog niet gebeurt dat mijn computer zich hangt als ik hem gewoon laat draaien, zelfs als kazaa draai.
Het hangen betekend dat mijn beeldscherm bevriest, hij reageert niet meer op toetsenbord of muis, toetsenbord reageert niet meer als ik caps of numlock indruk (de lampjes gaan dus niet branden). geluid reageert constant de laatste halve seconde ofzo. De reset knop of de computer aan en uit zetten is het enige dat werkt.
systeem:
ACPI pc
AMD 1000Mhz (windows geeft 995Mhz aan)
NVIDIA GeForce 256
Eagletec M810 series mainboard,
SiS geluids-, netwerk- en diverse kaarten (alles ingebouwd op het mainboard)
windows xp met laatste updates.
640 MB RAM
IBM harddisk, 61.49 GB, model nummer IC35L060AVVA07-0, serial nummer A3G3J0MA, ATA 5, Ultra DMA 5, write cache disabled, read look ahead enabled, auto reassign enable, SMART on, ABLE off, AAM off.
AOpen 52x CD brander
Pixma 1500 printer
Saitek Joystick
Logitech Quickcam
ik kan het merk/model kast en voeding niet vinden, het is een 300 wats voeding, en de kast en voeding zijn tegelijkertijd met het moederbord gekocht.
HD checkprogramma van IBM geeft geen errors, SMART zegt dat alles goed is.
printer, joystick en webcam hebben geen invloed op de problemen.
heeft iemand een idee wat er mis kan zijn, en hoe het op te lossen is?
is de informatie die ik gegeven heb compleet genoeg?
alvast bedankt,
Christian
symptomen:
Mijn computer bevriest zichzelf. meestal als ik kazaa lite draai, als ik xnews draai, soms als ik webpaginas laad, soms als ik spelletjes speel, soms als ik andere programmas draai.
Het is verrweg het ergste bij kazaa en xnews.
Het is nog niet gebeurt dat mijn computer zich hangt als ik hem gewoon laat draaien, zelfs als kazaa draai.
Het hangen betekend dat mijn beeldscherm bevriest, hij reageert niet meer op toetsenbord of muis, toetsenbord reageert niet meer als ik caps of numlock indruk (de lampjes gaan dus niet branden). geluid reageert constant de laatste halve seconde ofzo. De reset knop of de computer aan en uit zetten is het enige dat werkt.
systeem:
ACPI pc
AMD 1000Mhz (windows geeft 995Mhz aan)
NVIDIA GeForce 256
Eagletec M810 series mainboard,
SiS geluids-, netwerk- en diverse kaarten (alles ingebouwd op het mainboard)
windows xp met laatste updates.
640 MB RAM
IBM harddisk, 61.49 GB, model nummer IC35L060AVVA07-0, serial nummer A3G3J0MA, ATA 5, Ultra DMA 5, write cache disabled, read look ahead enabled, auto reassign enable, SMART on, ABLE off, AAM off.
AOpen 52x CD brander
Pixma 1500 printer
Saitek Joystick
Logitech Quickcam
ik kan het merk/model kast en voeding niet vinden, het is een 300 wats voeding, en de kast en voeding zijn tegelijkertijd met het moederbord gekocht.
HD checkprogramma van IBM geeft geen errors, SMART zegt dat alles goed is.
printer, joystick en webcam hebben geen invloed op de problemen.
heeft iemand een idee wat er mis kan zijn, en hoe het op te lossen is?
is de informatie die ik gegeven heb compleet genoeg?
alvast bedankt,
Christian