Toon posts:

[ms outlook] mails ophalen icm outlook werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kan mijn mails niet versturen of ophalen als ik zonealarm pro draai. (versie 5.5.062.004)
Als ik zonealarm uitzet, werkt alles prima. Als ik m aanzet, dan geeft ie deze melding:

Task 'pop3.zonnet.nl - Sending and Receiving' reported error (0x800CCC0F) : 'The connection to the server was interrupted. If this problem continues, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'

de instellingen van mijn smtp zijn allemaal prima, evenals de verbinding :-)

Ik heb mail-protection uitgeschakeld, zowel ingaand als uitgaand.

Verder draai ik panda antivirus( & xp ), maar daar kan het ook niet aan liggen, het heeft sowieso met zonealarm te maken.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

(heb de search al gebruikt... )

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 14:34
Staan de poorten waarmee jij verbinding wilt maken naar zonnet wel open :? Check dat eens in Zonealarm.

Bijna altijd 110 voor incoming en 25 voor outgoiing.

[ Voor 25% gewijzigd door holoX op 10-02-2005 02:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm... hoe stel ik dat in met za?

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 14:34
Ik heb geen idee, ik werk niet met ZoneAlarm. Maar als jij er meer werkt zou je er toch wel een beetje wegwijs mee moeten weten. Zeker als de je "Pro" versie neemt. Er zit ook een helpfunctie in die zeker wel iets kan vertellen of poorten blocken.

Verwijderd

Topicstarter
zijn er andere mensen die zonealarm gebruiken en dit probleem ook hebben, en weten hoe je het oplost?

thx

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:10

Reptile209

- gers -

Kijk eens in de Programs-lijst van ZA of outlook toegang tot het internet heeft. Ik denk dat je daar rode kruisjes ziet :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
nee, daar staat gewoon allow, zover was ik nog wel... :-)

• Reptile209
  • Laatst online: 11:10

Reptile209

- gers -

En als je kijkt onder Firewall > Internet Zone > Custom? Staat daar wellicht een poortblokkade op poorten 110 en 25 op je security-level? Welk level gebruik je, en helpt het als je een lagere kiest en/of je security weer op default zet?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
ik had het security level op high staan, maar als ik het naar medium zet, of zelfs low, dan werkt de boel nog steeds niet. Vreemd. en er staan bij custom geen verdere poorten geblokt.. wat kan het zijn?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Ook eens bij iemand gezien, doe eens als hieronder en log in met webmail en bekijk je mails, misschien zit er iets in.

De melding zegt namelijk ook dat de connection interrupted was, dat wil zeggen dat de verbinding al bestond en het dus geen firewall probleem zal zijn. Een bestaande verbinding wordt namelijk door een firewall nooit gekilld.
Outlook Error 0x800CCC0F

This morning I found I couldn't download messages from one of my e-mail accounts. I was getting the message: "Task '<account name> - Receiving' reported error (0x800CCC0F) : 'The connection to the server was interrupted. If this problem continues, contact your server administrator or Internet service provider (ISP). The server responded: +OK 300 octets follow.'

I searched Google for the error, and most of the suggestions were extremely general, starting with "check the power cord is in the wall socket":-)

Using webmail, I inspected the Inbox and found the usual crop of spam among the genuine messages. One of the spam messages was unusual. Very small (1K), no subject, no body. After simply deleting this "message" from the Inbox I returned to Outlook, hit Send/Receive and all the other messages (including the rest of the spam :upset: ) downloaded normally.

Worth a try if anyone else runs into this. I hope it was an isolated instance, but if the e-scum have found a new way to drive everyone mad I hope the ISPs find a way of dealing with it.
kleine toevoeging: bovenstaande verhaaltje van mij geldt uiteraard alleen wanneer je outlook rechtstreeks met de server praat, en niet via een firewall/antivirus/pop-checker etc. In dat geval maakt namelijk outlook eerst gewoon goede verbinding met dit programma, en wanneer deze de verbinding dan op de een of andere manier verbreekt dat zal outlook inderdaad kunnen reppen over interrupted...

[ Voor 15% gewijzigd door hufkes op 10-02-2005 14:58 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie, maar dat is t ook niet. Er staan op dit moment geen mails op, net gechekt met webmail....

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

bovenstaande verhaaltje van mij geldt uiteraard alleen wanneer je outlook rechtstreeks met de server praat, en niet via een firewall/antivirus/pop-checker etc. In dat geval maakt namelijk outlook eerst gewoon goede verbinding met dit programma, en wanneer deze de verbinding dan op de een of andere manier verbreekt dat zal outlook inderdaad kunnen reppen over interrupted...
^ ik zou daar even naar kijken.

Waarom ben je er zo zeker van dat het per se ZoneAlarm moet zijn? (Uitschakelen en weer werken zegt niet 100% dat het aan ZA ligt, kan ook wisselwerking zijn) <-- Dus wat zijn de instellingen en omstandigheden precies rond e-mail? Virusscan? Spamfilter? Hoe maken die verbinding met internet? Wat zijn precies de settings binnen ZA vwb. al deze programma's?

Edit: Wat als je logging aan zet (als ZA dat kan, ik gebruik het al niet meer sinds waarschijnlijk vorige eeuw dus weet dat niet zeker)? <-- idem: Windows event log, logs van relevante andere progs.
offtopic:
Dat zijn trouwens vragen die je toch echt zelf moet kunnen beantwoorden aan de hand van proberen + F1 ;)

[ Voor 24% gewijzigd door F_J_K op 10-02-2005 15:16 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• hufkes

hufkes

vaag vaag vaag, mss toch gewoon een instabiele pop-server?

probeer eens met telnet naar de popserver poort 110 te gaan en te kijken of je dan wel netjes verbinding krijgt.
Zie bijvoorbeeld deze how-to

---

• kompjoeterfreak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 13:08

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

als je nu eens gewoon pop.zonnet.nl gebruikt (werkt zo ook bij chello)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb telnet geprobeerd ( met een of ander progje genaamd putty.exe) dan te connecten naar pop3.zonnet.nl (firewall uit) op poort 110. Maar hij doet vrij weinig..

Ook heb ik gewoon pop.zonnet.nl geprobeerd. werkt niet.

Ik heb nu ook mijn gmail account ingesteld als pop3. En dat werkt dus prima!!

Moet ik nu echt die zonnet-account wegdoen?

thx

• hufkes

hufkes

doe het eens gewoon met telnet, zit al standaard in je windows os... en dan gewoon volgens de opgegeven how-to proberen een mailtje te bekijken en eventueel te deleten en zo. Dus "run" en dan cmd
kom je in een dosprompt en daar tik je
c:\>telnet pop3.zonnet.nl 110[enter]
dan moet je een welkomstmessage krijgen van de server...
+OK POP3 Ready 10.170.1.179 0001e9cf
En probeer het anders eens met pop3.versatel.nl, die geeft hier weliswaar dezelfde ip, maar wie weet

---

Pagina: 1