Toon posts:

v9999 GT (Asus 6800 GT) hoe overclocken met smartdocter??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
halo iedereen ik heb net mijn nieuwe videokaart Asus 6800 GT 256 ddr 3.
als ik smart docter opstart kan ik hem daar dan overlcocken en hoe werkt dat dan precies met dat programmma kan iemand mijn een link geven of uitleg ? en wat is de gemiddelde temperatuur voor deze kaart en gaat de FAN automatisch harder draaien als je hem meer MHZ geeft ??? en hoeveel kun je hem ongeveer bij clocken?? alvast bedankt

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-07 16:54
Bij smartdoctor zit er onderin 2 streepjes, met zo'n aanwijzertje erop, die duiden de snelheden aan.
Die kan je ook verzetten... tot een maximum, gebruik rivatuner voor overclocken omdat Smartdoctor een maximum heeft en CPU inneemt.
Voor je fan gewoon bij Smartdoctor op Setup klikken > tabje Fan Control.

[ Voor 14% gewijzigd door Hidde op 10-02-2005 07:08 ]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
er zijn ook andere topic's over Overclocken van de Asus Geforce 6 series , dus dit topic is onnodig als je even goed had gezocht , tevens moet je zijn bij ''Die Hard Overclocking &cooling'' als je daar even goed zoekt dan vind je daar alle informatie die je nodig hebt

Verwijderd

lijkt me sterk dat die daar moet zijn, het hele 6800LE topic gaat over overclocken en die staat toch echt in dit forum

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 12:04
google ff naar coolbits, installeer dat en kijk bij je driver opties. Er zijn daar dan wat meer opties bij gekomen ook een optie om over te klokken. En overklokken doe je in kleine stappen van 5-10 mhz per x en dan elke x kijken of bv 3Dmark goed draait. Dan weer wat verder enz. Houd wel altijd je temp in de gaten en begin eerst met je core en zodra je rare dingen in beeld krijgt (artifacts) zit je aan je maximum snelheid (zet 'm dan dus weer wat lager). Ga daarna met je memory aan de gang, hiervoor geld hetzelfde. Steeds met kleine stapjes.

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
okey en wat is de gemiddelde temp van mijn kaart weet iemand dat????

Verwijderd

Wacht anders ff met overklokken totdat je wat meer power nodig hebt (over dik jaar ofzo). Heb je dan nog wat extra snelheid :P

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 12:04
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:56:
okey en wat is de gemiddelde temp van mijn kaart weet iemand dat????
70-75 stressed mag die wel worden, zelfs nog wel warmer al is dat niet echt lekker voor je kaart. Ik zou zeggen zorg dat hij onder de 70 graden blijft.

Hallo

Verwijderd

nvidia kaarten mogen wel 90 graden worden (ik denk aan de passief gekoelde 6800NU van gigabyte). maar het is niet zo gezond. maar als hij onder de 80 blijft is het wel goed. als je spellen vlekkeloos lopen, waarom zou je dan gaan overclocken??

Verwijderd

2 mensen met domme opmerking ten eerste onze topicstarter die op 3 berichten na alleen maar starttopics maakt zonder te zoeken. Ten tweede dit is wel een HEEL domme vraag er zit een schuifje wat betekent zoiets? ik weet het niet hoor (stommeling).
En die laatste met zijn als het goed draait, hoef je toch neit verder te clocken > hallow www.tweakers.net?
Pagina: 1