Seagate probs met opstarten

Pagina: 1
Acties:

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
hai mensen,

ik zit dus met een probleem.
Mijn HDD is een seagate 120GB.

Als ik mijn PC "koud" start, dan boot hij door, maar zodra hij warm is en hij reboot, dan loopt hij vast zdra hij de info van de HDD wil halen voor bios.

Dan vriest hij gewoon zeg maar.
Ook kan ik dan niet in de BIOS komen.

ik weet cker dat het aan de HDD ligt, want als je dat ding eruit haalt, dan boot hij wle gewoon.
Ook als slave werkt ie dan niet.

Het enige wat werkte was in mijn HDD rack :S

Iemand een idee waar het aan kan liggen. Ik heb hem ook in andere PC's gehad met andere mobo's en shit, maar deden precies hetzelfde.

Ik wil de hele tijd een Low Level Format proberen, maar elke keer als hij op de helft is kapt hij dus, omdat hij dan bevriest. En een LLF kan niet over USB zodat ik het in het rackje kan doen...... iemand ideeën?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik zou eens kijken naar je jumper instellingen, gezien je rack op usb zit is daar de schijf automatisch master. Ik heb vaker zulke probs gezien.

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
Daar zit het probleem niet in.

Ik heb zelfs alles eraf gehaald behavle de schijf.
Ik denk zelf dat de disk gewoon brak is, maar misschien dat iemand zoiets eerder heeft meegemaakt?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:26
Wordt je schijf niet gewoon te warm, voldoende airflow enzo? :)