adsl aanvraag annuleren

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik hoorde net dat een vriendin van mij gepushed was om bij "het net" een "goedkoop" ADSL abonnement te nemen. Nu betreft dat een abonnement van 20 Euro per maand met een datalimiet van 250MB

Dat is een dikke rip off, natuurlijk en alles behalve goedkoop. Nu is mijn advies dan ook de aanvraag te annuleren en bij bijvoorbeeld Wanadoo te gaan met telefonie in 1 voor 22.50 per maand.

Kan iemand mij met zekerheid zeggen dat een aanvraag voor ADSL binnen 7 dagen altijd geannuleerd kan worden? En kan iemand mijn ongeveer de datadoorvoer geven voor 1 maand gebruik met alleen MSN paar uurtjes per dag inclusief surfen, email ophalen en versturen en zo nu en dan een mp3tje. Daarnaast natuurlijk updates voor virusdefinities en updates voor bijvoorbeeld XP.

Ik zelf gok dat je minimaal hiervoor 1GB nodig hebt. Als dit zo zou zijn, betekent dat je bij het extra moet bijbetalen (1 euro per 100MB). Dat tikt lekker aan!

Verwijderd

wat bedoel je met gepushed? hoe is de overeenkomst tot stand gekomen?

wat betreft dat datagebruik: emailen en msn moet lukken voor 250 mb. een paar uur per dag surfen kost je een krappe gig per maand. mp3's gaat veel harder natuurlijk.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 23:21 ]

Verwijderd

1GB heb je echt niet nodig voor wat je aangeeft behalve als je op die sites muziek enzo gaat downloaden en films gaat streamen...

Verder ben ik het met je eens dat het een beetje duur is.

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik kon "vroeger" toen ik pas zeelandnet had met ongeveer het compu gedrag wat jij nu beschrijft redelijk toe met 1 GB, maar dit is alweer bijna 3 of zelfs 4 jaar geleden, en gezien dat alles steeds meer dataverkeer gaat kosten en men ook steeds meer dingen als voip en webcams gaat toepassen zal je hier ook op een gegeven moment uit groeien.
Maar ik durf met 90% zekerheid te zeggen dat 250MB te weinig zal blijken en het abbo daardoor ineens een stuk duurder uitvalt.
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat er een bepaalde opzeg termijn aan vast zat. Maar onder wat voor voorwaarden weet ik echt niet.

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
n00bs schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:16:
Kan iemand mij met zekerheid zeggen dat een aanvraag voor ADSL binnen 7 dagen altijd geannuleerd kan worden?
Naar mijn weten is dit bij vrijwel alle ADSL-providers via kpn het geval. Gewoon annuleren dus...

Everything is possible, until it's not.

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 21:58
ADSL: Aanvraag annuleren
Vraag

Hoe annuleer ik mijn ADSL aanvraag?
Antwoord

U kunt uw verzoek tot annulering binnen 7 dagen doen door te bellen met onze Helpdesk, 0900 - 1407 (€ 0,45 per minuut) of een brief te sturen naar Het Net, waarin u verzoekt om de annulering van uw aanvraag.

In deze brief vermeldt u de volgende gegevens:

* Uw naam
* Uw adres
* Uw klantnummer en/of gebruikersnaam
* Een verzoek om annulering van uw ADSL-aanvraag, waarin u de reden van annulering aangeeft

U kunt deze brief sturen naar het volgende adres:

Helpdesk Het Net
t.a.v. Klantenadministratie
Postbus 2728
3800 GG Amersfoort

Let op! De brief dient binnen 7 dagen na de plaatsing van uw order in ons bezit te zijn.

Het is mogelijk dat KPN u kosten in rekening brengt, vanwege wijzigingen in de wijkcentrale. Deze kosten bedragen € 25,-. Dit is afhankelijk van de status van uw abonnement: vanaf status 4, 'bevestigd door KPN', is het mogelijk dat KPN u factureert. U kunt, totdat de annulering is verwerkt, nog post ontvangen van zowel KPN als van Het Net. Beschouwt u deze brief als niet verzonden.

Wanneer in deze periode het 'Doe-het-zelf pakket' wordt aangeboden, adviseren wij u dit niet te accepteren. Mocht het monteursbedrijf contact met u opnemen om een afspraak te maken, of langskomen om de installatie uit te voeren, vertelt u dan dat u uw aanvraag heeft geannuleerd en dat er dus geen afspraak gemaakt hoeft te worden.

Als u eenmaal een annulering heeft aangevraagd, kan Het Net deze niet meer terugdraaien. Wanneer u de aanvraag heeft geannuleerd omdat deze niet juist was, wacht u dan met opnieuw plaatsen van een aanvraag totdat u een schriftelijke annuleringsbevestiging heeft ontvangen. Tot die tijd is het niet mogelijk om weer een nieuwe aanvraag te plaatsen. KPN moet namelijk eerst de annulering verwerkt hebben. Dit is ook het geval wanneer de eerste aanvraag geplaatst is bij een andere provider.

Staat gewoon op de site, jij hebt toch wel internet www.hetnet.nl!

• Nyko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 08:43
Eerste 7 dagen wordt ook wel afkoel periode genoemt.
Als je contakt met ze opneemt zou je er dus nog moeten kunnen annuleren.
Dataverkeer is niet tegokken met een paar mp3'tjes en mail enz.
Wordt altijd meer dan je denkt.
offtopic:
damn ik tik echt traag

[ Voor 10% gewijzigd door Nyko op 09-02-2005 23:28 ]

Life is a bitch, then you die.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Maar weet iemand of de wet koop of afstand hier ook op van toepassing is?
Met pushen... bedoel ik een vader die dacht het beter te weten ;)

Voor 20 Euro/maand heb je wel betere abbo's met een ruimere datadoorvoer. zelfs direct ADSL van KPN is goedkoper :? dat snap ik dus ook niet... Het net is toch ook van KPN...

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
siknu schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:26:
ADSL: Aanvraag annuleren
Vraag

Hoe annuleer ik mijn ADSL aanvraag?
Antwoord

Ik had de AV doorgelezen en kon het niet vinden... maar super bedankt :)

• Nyko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 08:43
n00bs schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:27:
Maar weet iemand of de wet koop of afstand hier ook op van toepassing is?
Met pushen... bedoel ik een vader die dacht het beter te weten ;)

Voor 20 Euro/maand heb je wel betere abbo's met een ruimere datadoorvoer. zelfs direct ADSL van KPN is goedkoper :? dat snap ik dus ook niet... Het net is toch ook van KPN...
Zit je dan al over die 7 dagen ?

Life is a bitch, then you die.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hoe is de aanvraag eigenlijk verlopen? Als deze via het internet gebeurd is kan je tenslotte gewoon niet betalen, dan kan je zeggen dat je deze niet aangevraagt hebt en je er dus ook niet voor gaat betalen, je er tenslotte niet voor getekend! Volgens mij is deze vorm van overeemkomst alleen rechtsgeldig wanneer er met regelmaat betaald word.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik weet niet hoe de aanvraag is verlopen, maar ik mag aannemen net als elke ADSL aanvraag ;) dus via het internet. En is volgens mij wle rechtsgeldig. Maar zo ver wil ik niet gaan en zij zeker niet ;)

Ik heb net een testje met MSN gedaan... alleen 15 minuten chatten (zonder plaatjes etc) was al 600KB. Dat gaat hard dan als je maar 8MB per 24 uur te besteden hebt...

1.5MB 10 mailtjes
5.5MB 25x een link aangeklikt op een site

Dat is dus wat je per dag kan doen... dat redt je dus never ;)

[ Voor 18% gewijzigd door n00bs op 10-02-2005 00:01 ]

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Binnen 7 dagen kun je prima je ADSL aanvraag annuleren. Wel is het zo, dat KPN al diverse handelingen verricht binnen de wijkcentrale. Deze worden eerst afgemaakt en daarna weer 'gesloopt'..... Dit betekent dat, na annulering je zo'n 2 weken moet wachten, alsvorens een nieuwe aanvraag in te dienen..... Bel gerust even hiervoor naar de ADSL desk van KPN. Zij kunnen direct zien hoe de status is van de lijn...

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Yezz schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 00:01:
Binnen 7 dagen kun je prima je ADSL aanvraag annuleren. Wel is het zo, dat KPN al diverse handelingen verricht binnen de wijkcentrale. Deze worden eerst afgemaakt en daarna weer 'gesloopt'..... Dit betekent dat, na annulering je zo'n 2 weken moet wachten, alsvorens een nieuwe aanvraag in te dienen..... Bel gerust even hiervoor naar de ADSL desk van KPN. Zij kunnen direct zien hoe de status is van de lijn...
Dan ga ik jou toch even lief om een telefoonnummer vragen :) want over welke desk hebben we het?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Goedkoop is duurkoop ... je krijgt niet alles voor 20 euro in de maand.

Maar goed. Bij een aankoop of bestelling op afstand kan je altijd (tenzij expliciet anders overeengekomen) je aankoop binnen 7 dagen weer annuleren en de reeds verzonden of geleverde goederen retourneren (als dat het geval is).

Overstappen op een ander abonnement bij dezelfde ISP kan vaak ook een mogelijkheid zijn naar een abonnement wat beter aansluit bij je wensen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 00:02:
[...]

Dan ga ik jou toch even lief om een telefoonnummer vragen :) want over welke desk hebben we het?
0900-0244 :)

Verwijderd

ook optie is om datavrij te nemen voor 32.95 ;)

tevens word de 1e 3 maand het dataverbruik ivm de gewenningsperiode niet in rekening gebracht.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Heel erg bedankt allemaal :) ik ga het morgen even doornemen met haar en ik hoop dat ze van de aankoop afziet. Ik kom met mijn test waarbij ik extreem weinig gebruik maak van internet binnen 1 uur tijd op 12.5MB. Dat betekend dat je al maandelijks ruim boven de datalimiet komt.

Ik snap ook niet wie dat verzonnen heeft 250MB :? en dat voor 20 Euro/maand. Elke provider kan tegenwoordig via KPN budget... en al die providers hebben een FUP voor 20 Euro/maand.

Verwijderd

't is voor sneller e-mailen. niet voor surfen, dat snappen mensen nog niet helemaal :)

mijn ouders zouden zich trouwens prima redden met 250 mb.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Yub, ze hadden ook die test gedaan voor wat voor internetgebruiker je was en kwam dit als advies eruit ;) nogal misleidend als je die 250MB buiten beschouwing laat. Als ik dat abbo zou nemen kan ik elke maand 600 Euro bijleggen :D

Anyway zelfs voor mailen en MSN wordt het krap aan ;)

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 00:40:
Ik snap ook niet wie dat verzonnen heeft 250MB :? en dat voor 20 Euro/maand
ik snap dat wel. een manager bij hetnet, die zag de omzetcijfers al lekker oplopen. eerst mensen een adsl abo aansmeren, en ze daarna uitmelken >:)

hetnet is overigens een dochtertoko van ons aller KPN :/

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ja ik heb gewerkt bij KPN :)

Verwijderd

ehehe dan zou jij toch weten dat HetNet niets verdient op een standaard 19.95 abo, waar het geld rechtstreeks naar KPN van gaat.

(ehehe, lang leve KPN Internet)

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Wanneer je annuleert binnen 7 werkdagen, dan zal KPN eerst je aansluiting opleveren en daarna pas weer 'slopen'. Je dient dan dus te wachten totdat KPN de annulering compleet heeft verwerkt en dus de telefoonlijn weer ADSL-vrij is... Deze status kun je dus opvragen bij de KPN ADSL desk (0900-0244) Al met al duurt het een week of 2 dus...

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:25

slaay

Natuurbeleven.com

Dit is niet correct!
Wanneer jij ADSL aanvraagt, zal de eerste 7 dagen niets gebeuren ivm de afkoelperiode (kopen op afstand termijn van 7 dagen om je aanvraag/aankoop ongedaan te maken) daarna zal Hetnet je aanvraag doorzetten naar KPN.

Het zou dom zijn als elke provider meteen na je aanvraag alles gaat regelen, zodat ze na 6 dagen weer alles terug kunnen draaien omdat jij van de aankoop wilt afzien.

Dich bis echt unne foëzen haas

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Silbertanne> KPN is erg groot hoor ;) veel verschillende gebouwen/afdelingen en veel werknemers.

slaay> bedankt, mijn vermoeden heb jij hiermee bevestigd :) (dit houdt dus ook in dat er geen kosten doorberekend mogen worden naar de aanvrager)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
n00bs schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:47:
Ik heb net een testje met MSN gedaan... alleen 15 minuten chatten (zonder plaatjes etc) was al 600KB. Dat gaat hard dan als je maar 8MB per 24 uur te besteden hebt...
Sorry, ik ga hier even op in nog al ie het misschien niet meer helemaal relevant... 15 minuten chatten 600kb :? Dat zijn 600000bytes, 600000 tekens (volgens mij dan :P)... like, dat zijn 40000 tekens per minuut?
Ik snap ook dat je behalve wat je praat ook nog een overhead hebt voor data die constant naar de server gezonden wordt enzo... maar mijn MSN heeft sinds gisterenavond 19:18 maar 438kB up én down gekost... 600kb lijkt me een beetje veel. Bij die tests met het surfen moet je ook rekening houden met de cache natuurlijk... Ik denk eerlijk gezegd dat de doorsnee internet gebruiker het wel red met 250MB per maand.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik het abonnement niet te duur vind en dat ik het niet zou opzeggen, vond alleen je testresultaten een beetje vreemd.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
slaay schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:08:
Dit is niet correct!
Wanneer jij ADSL aanvraagt, zal de eerste 7 dagen niets gebeuren ivm de afkoelperiode (kopen op afstand termijn van 7 dagen om je aanvraag/aankoop ongedaan te maken) daarna zal Hetnet je aanvraag doorzetten naar KPN.

Het zou dom zijn als elke provider meteen na je aanvraag alles gaat regelen, zodat ze na 6 dagen weer alles terug kunnen draaien omdat jij van de aankoop wilt afzien.
Dat gebeurd bij KPN dus wel. :? Bij de overige aanbieders wordt inderdaad je aanvraag vastgehouden omdat zij anders kosten hebben bij annuleren. KPN begint direct met aanleggen.

Ik had na een verhuizing een fout telefoonnummer opgegeven bij de ADSL aanvraag. Op advies van de provider dus de aanvraag geannuleerd. KPN heeft het voor elkaar gekregen toch op het juiste nummer aan te sluiten waardoor ik evengoed geen nieuwe aanvraag kon indienen. Binnen een week was de lijn al technisch opgeleverd en zouden ze gaan beginnen met slopen zodat ik opnieuw aan kon vragen. Met heel veel moeite is uiteindelijk de annulering geannuleerd (wat dus wel mogelijk is, in tegenstelling tot wat in de voorwaarden van HetNet staat).

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
XanderH schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:27:
[...]

Sorry, ik ga hier even op in nog al ie het misschien niet meer helemaal relevant... 15 minuten chatten 600kb :? Dat zijn 600000bytes, 600000 tekens (volgens mij dan :P)... like, dat zijn 40000 tekens per minuut?
Ik snap ook dat je behalve wat je praat ook nog een overhead hebt voor data die constant naar de server gezonden wordt enzo... maar mijn MSN heeft sinds gisterenavond 19:18 maar 438kB up én down gekost... 600kb lijkt me een beetje veel. Bij die tests met het surfen moet je ook rekening houden met de cache natuurlijk... Ik denk eerlijk gezegd dat de doorsnee internet gebruiker het wel red met 250MB per maand.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik het abonnement niet te duur vind en dat ik het niet zou opzeggen, vond alleen je testresultaten een beetje vreemd.
Ik heb gisteren een non-stop test gedaan van 15 minuten. En houdt er ook rekening mee dat MSN echt heel veel overhead heeft. Daarnaast moet je wel up en down bij elkaar optellen ;)

Die 5.5MB waren simpelweg pagina's als: tweakers, fok, id-t, gogotours, google, en pagina's via google. Op elke site had ik een aantal links aangeklikt en hierbij dit geteld als +1. Daarnaast had ik voor de meeste pagina's nog cache en was het al 5.5MB. Ik weet dat zij ook veel kijkt op foto sites e.d. dan zal je nog ruim over die 5.5MB gaan. En 25 links aanklikken is nou wel ERG weinig over 1 hele dag.

Dan niet te vergeten de dagelijkse mailtjes en voor de studie documenten doorsturen, virusupdates die 3x per week binnengehaald worden, windows updates en dan nog maak je weinig gebruik van internet. Ik weet dat ze ook veel foto's over en weer stuurt via MSN dat is dan al helemaal niet meer aan te raden evenals praten via MSN (audio).

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
cowgirl schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:33:
[...]

Dat gebeurd bij KPN dus wel. :? Bij de overige aanbieders wordt inderdaad je aanvraag vastgehouden omdat zij anders kosten hebben bij annuleren. KPN begint direct met aanleggen.

Ik had na een verhuizing een fout telefoonnummer opgegeven bij de ADSL aanvraag. Op advies van de provider dus de aanvraag geannuleerd. KPN heeft het voor elkaar gekregen toch op het juiste nummer aan te sluiten waardoor ik evengoed geen nieuwe aanvraag kon indienen. Binnen een week was de lijn al technisch opgeleverd en zouden ze gaan beginnen met slopen zodat ik opnieuw aan kon vragen. Met heel veel moeite is uiteindelijk de annulering geannuleerd (wat dus wel mogelijk is, in tegenstelling tot wat in de voorwaarden van HetNet staat).
Als KPN dat doet, snijden zij zichzelf in de vingers mbt de wet koop op afstand.
De regeling ‘koop op afstand’ (officieel ‘Overeenkomsten op afstand’) heeft betrekking op koopovereenkomsten die worden afgesloten met consumenten (dus niet met zakelijke partijen) zonder dat er een direct contact is tussen verkoper en koper. Populair omschreven kan daaronder worden verstaan: zonder dat beiden zich in dezelfde ruimte bevinden. Dus bestellingen die worden gedaan via internet, telefoon, schriftelijk e.d. vallen onder het begrip koop op afstand.
De meest belangrijke is dat de koper binnen zeven werkdagen nadat hij zijn bestelling heeft ontvangen alsnog kan afzien van de koop. Er hoeft daarbij geen reden te worden opgegeven waarom de koop niet doorgaat; de mededeling op zich is voldoende.

Belangrijk bij een verkoop op afstand is ook dat de verkoper bepaalde informatie moet geven, bijvoorbeeld over die bedenkperiode. Doet hij dat niet, dan wordt de termijn van 7 dagen automatisch met nog eens 3 maanden verlengd.
ADSL

Denk maar aan breedbandaanbiedingen die worden gedaan. Want welke provider wijst er op dat u binnen een bepaalde periode van de aanbieding kunt afzien?* Natuurlijk zitten internetproviders er ook niet op te wachten om dit echt bekend te maken. In het internetwereldje geldt, als het om breedbandabonnementen gaat, nog steeds zo’n beetje de ‘aanbieding-van-de-dag’. Continue zijn er actie- en voordeelaanbiedingen zoals een gratis modem, gratis aansluitkosten, of een voordeeltarief gedurende een bepaalde periode. Daarmee worden klanten gelokt, maar als die weten dat ze een bedenktijd hebben en binnen die periode een nog aantrekkelijker aanbieding zien, dan is het zeker niet ondenkbaar dat ze met de concurrent in zee gaan.

En die bedenktijd is er zeker, want het kan enige tijd duren voordat er, nadat de aanvraag is ingediend, ook daadwerkelijk een ADSL-aansluiting tot stand komt. Vanaf het moment dat de consument eenmaal gebruik maakt van de dienst (in dit geval het breedbandsignaal) is de bedenktijd automatisch beëindigd, zegt de wet. In ieder geval geldt dat, zolang de (eventueel met drie maanden verlengde) bedenktijd geldt, iemand kan overstappen naar een andere provider die inmiddels een aantrekkelijker aanbieding in petto heeft.
Noodzakelijke informatie

Voordat de koop op afstand wordt gesloten, moet de verkoper de koper op een duidelijke en begrijpelijke wijze de volgende informatie geven:

a. de (adres)gegevens van de verkoper;

b. de belangrijkste kenmerken van hetgeen wordt gekocht;

c. de koopprijs, inclusief BTW;

d. afleveringskosten (als deze in rekening worden gebracht);

e. hoe kan worden betaald en de manier waarop wordt afgeleverd;

f. de eventuele bedenktijd om de koop te ontbinden (deze geldt niet voor bepaalde producten, zie hieronder);

g. de tariefkosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand (bijvoorbeeld telefoonkosten) als deze hoger zijn dan het basistarief;

h. de periode dat het aanbod en de prijs gelden;

i. de minimale duur van de overeenkomst als de verkoper gedurende een bepaalde periode iets levert (bijvoorbeeld wanneer het om een abonnement gaat).

Is de koop eenmaal gesloten, dan geldt in ieder geval ook nog dat de koper:

1. de hiervoor vermelde informatie is/wordt aangeboden op, zoals dat heet, een duurzame gegevensdrager (bijvoorbeeld op schrift);

2. wordt gewezen op de mogelijkheid de koop binnen een bepaalde periode te ontbinden en dat hem hooguit de kosten voor het terugsturen van het gekochte in rekening kan worden gebracht;

3. het bezoekadres van de verkoper krijgt waar een klacht kan worden ingediend;

4. de garantiegegevens krijgt en de m.b.t. de koop aangeboden diensten (indien van toepassing);

5. te horen krijgt hoe de overeenkomst kan worden opgezegd als de koop minstens een jaar of onbepaalde tijd duurt (bijvoorbeeld bij een abonnement).

Uitzonderingen

Geeft de verkoper de koper bovenstaande informatie niet, dan zijn de gevolgen niet mis: de periode waarin van de koop kan worden afgezien wordt dan automatisch met drie maanden verlengd.

Maar overal gelden uitzonderen, dus ook hier. Want niet voor alles geldt de bedenktijd van 7 dagen. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om verzegelde audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur. Logisch, want zulke producten zijn makkelijk te kopiëren. Hetzelfde geldt voor kranten en tijdschriften. Daarnaast zijn er nog wat logische uitzonderen: zaken die een prijs hebben die gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt (denk aan aandelen), die tot stand zijn gebracht volgens de wensen van de koper en daardoor niet meer gewoon kunnen worden verkocht en producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn. Ook producten of diensten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden (bijv. afgenomen sms-diensten) of snel kunnen bederven of verouderen (niet na 6 dagen klagen dat de oorspronkelijk verse slagroomtaart wat zuur is geworden) vallen onder de uitzonderingen.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

Reptile209

- gers -

Om even wat misverstanden uit de wereld te helpen...
* Reptile209 werkt op de helpdesk van o.a. Het Net. ;).

ADSL Instap Surfen kost 19,95 per maand (eerste 3 maanden voor 12,95) en heeft idd een datalimiet van 250 MB (daarna 100 MB voor een euro); echt voor de beginnende breedbander dus. Je kan het abo probleemloos tot 7 dagen na aanvraag annuleren via 0900-1407. Je betaalt alleen de 19,95 aan KPN, je extra dataverbruik aan Het Net en je krijgt dus de eerste 3 maanden 7 euri per maand retour.
250 MB is voor de gemiddelde Tweakert niet veel, maar voor een starter kan je er prima mee uit de voeten. En laat je dan een keer je dataverbruik verdubbelen tot 500 MB, dan betaal je nog een knaak bij. Oeeehhh :). Filmpje downloaden kost je dus een keer 700 MB = max 7 euro en je hoeft niet eens naar de videotheek te lopen :+.

KPN begint inderdaad direct met de aanleg van een lijn en neemt dus niet een pauze van 7 dagen in acht. Dat is denk ik een afweging geweest tussen de wet (onnodige kosten als de klant annuleert) en het zo snel mogelijk kunnnen leveren van een aansluiting. Want er is gewoon maar een heel klein percentage van de nieuwe klanten die de aanvraag annuleert, en een aansluiting is soms al binnen een week gerealiseerd. Maar ook dan kan je gewoon annuleren.

[ Voor 8% gewijzigd door Reptile209 op 10-02-2005 11:01 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:48:
[...]

Als KPN dat doet, snijden zij zichzelf in de vingers mbt de wet koop op afstand.
Nee, want je kunt nog wel gewoon annuleren. Punt is, dat als je dat binnen zeven dagen doet, maar de order is al op een bepaald punt (je wordt fysiek aangesloten in de centrale), dan zal het orderproces doorlopen en zal daarna de lijn gesloopt worden. Zo kan het dus zelfs voorkomen dat mensen die geannuleerd hebben alsnog een pakket thuisgestuurd krijgen. En dit gebeurt omdat je anders zoveel tijd verliest met het aansluiten, dat dit een aantrekkelijkere oplossing is.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Reptile209 >

Bedankt voor de infom echter zoals je had gezien had ik de wet "koop of afstand" helemaal uitgezocht :)
Verder is 250MB erg weinig, zelfs mijn moeder verbruikt meer data in een maand ;) ook heb je mijn rekenvoorbeeld gezien en kan ik er nog veel meer voor je maken. Hoe je het ook went of keert 250MB IS weinig zeker voor een student die zo een lijn voor veel schoolzaken gebruikt en daarnaast wat ik al opgenoemd had.

Ik vergelijk het niet eens met mijzelf, want ik zou zelf 600 Euro per maand bij moeten leggen! Jij zegt agh 100MB extra kost een 1 Euro, ik zeg = addertje onder he gras. Er wordt geadverteerd met die 13 euro, maar dat is alleen de 1e 3 maanden. De meeste mensen zullen er met een Gig overheengaan (met de genoemde zaken) dan kom je al op 23 Euro voor de 1e 3 maanden en daarna 30 Euro. Dat is behoorlijk veel voor zo een lijn, zelfs Direct ADSL van KPN is VEEL goedkoper.

Zij vindt het ook leuk om digitale foto's te sturen en ontvangen (elk ongeveer 2MB per stuk) dan kan je er dus per dag 4 versturen of ontvangen en dan kan je niets meer met je xDLS verbinding doen zonder bij te betalen... bijbetalen sux als je jouw rekening onder controle probeert te houden ;)

Enne films downloaden doet ze niet en wie download er nou nog divx als er nieuwsgroepen zijn :? En voor 7 Euro heb je 2 films bij videoland van betere kwaliteit van 1 downloaden. Dus beetje kromme vergelijking als de lijn voor ook al die andere zaken wordt gebruikt die ik al noemde. En waarom zou je dan elke maand 10 Euro minimaal bijleggen :? dan kan je toch beter het advies geven om naar Direct ADSL te gaan of Wanadoo.

[ Voor 16% gewijzigd door n00bs op 10-02-2005 11:12 ]

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Ik zeg ook niet dat het daarmee het abo van je dromen is :+. Ik geef alleen aan dat dit abo bestaat omdat er belangstelling voor is. Je moeder en jij zijn met het versturen van foto's en heftig school-leech-werk (nofi) duidelijk geen beginnende breedbanders (meer). En dan is een duurder abo zonder datalimiet zeker interessanter, Het Net heeft ze dan ook. Ik vraag me wel af wat je nu hebt, want via een 56k6 lijntje zijn de dingen die jij beschrijft pas echt een drama (en nog duurder ook denk ik).
Enne films downloaden doet ze niet en wie download er nou nog divx als er nieuwsgroepen zijn :? [...] dan kan je toch beter het advies geven om naar Direct ADSL te gaan of Wanadoo.
Het Net waardeert het niet echt als ik klanten adviseer om naar Wanadoo of D-ADSL te gaan :+. Voor wat je er voor krijgt (email, homepage, Fred uit de commercials, etc.) is dit best een net abo. Wanadoo doet ook aan enge voorwaarden en voor email moet je niet bij DDSL zijn. Het Net biedt dus echt geen verkeerd abo, maar je moet het niet naast een profi-abo van Xs4All zetten ofzo. Als je niet binnen de doelgroep valt die ik probeer te omschrijven, dan moet je zeer zeker overstappen op een andere aansluiting.

Hoe krijg jij trouwens via nieuwsgroepen films zonder dat je ze download? :+ CD'tje versturen ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door Reptile209 op 10-02-2005 11:21 ]

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:18:
Silbertanne> KPN is erg groot hoor ;) veel verschillende gebouwen/afdelingen en veel werknemers.
ehehehe, vertel mij wat :)
maar euh, genoeg offtopic gelul lijkt me.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik download zelf films via nieuwsgroepen, maar wat ik zei, zij doet dat niet ;) zij download totaal geen films :) en ik zei dus wie download er nog divx als er nieuwsgroepen zijn ;)

Verwijderd

Reptile209 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:58:
En laat je dan een keer je dataverbruik verdubbelen tot 500 MB, dan betaal je nog een knaak bij. Oeeehhh :).
Daarmee wordt het al gelijk behoorlijk wat duurder ja, zeker in vergelijking met andere abonnementen.
Filmpje downloaden kost je dus een keer 700 MB = max 7 euro en je hoeft niet eens naar de videotheek te lopen :+.
Je hebt dan een illegale kopie, die je via andere providers veel goedkoper kunt binnenhalen. Dit is dan een rip-off.
Reptile209 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:19:
[...]

Ik zeg ook niet dat het daarmee het abo van je dromen is :+. Ik geef alleen aan dat dit abo bestaat omdat er belangstelling voor is.
Het abo bestaat omdat er een markt voor is. Maar de grenzen van deze markt worden volgens mij ruim overschreden, er worden mensen aangetrokken die buiten de markt vallen, maar dat zelf niet doorhebben en dan zo'n abonnement hebben (wat volgens mij nog erger voor tijdsurfen geldt).
Je moeder en jij zijn met het versturen van foto's en heftig school-leech-werk (nofi) duidelijk geen beginnende breedbanders (meer). En dan is een duurder abo zonder datalimiet zeker interessanter, Het Net heeft ze dan ook.
Ja, maar blijft duurder dan wanadoo en DDSL. Dat er bij DDSL geen diensten geleverd worden is waar, maar die kun je weer bij Planet afsluiten voor 2,95 per maand (en zo zitten ze nog 5 cent onder HetNet :+). Dan krijg je ook een minder dure helpdesk dan bij HetNet.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:36:
[...]
Het abo bestaat omdat er een markt voor is. Maar de grenzen van deze markt worden volgens mij ruim overschreden, er worden mensen aangetrokken die buiten de markt vallen, maar dat zelf niet doorhebben en dan zo'n abonnement hebben (wat volgens mij nog erger voor tijdsurfen geldt).
[...]
Ja, maar blijft duurder dan wanadoo en DDSL. Dat er bij DDSL geen diensten geleverd worden is waar, maar die kun je weer bij Planet afsluiten voor 2,95 per maand (en zo zitten ze nog 5 cent onder HetNet :+). Dan krijg je ook een minder dure helpdesk dan bij HetNet.
Sja... dan moeten mensen maar wat beter rondkijken voordat ze wat aanvragen (of als ze annuleren). Je hebt gelijk dat je hetzelfde (of meer) voor minder geld kunt krijgen. Maar sta jij dan ook bij de deur van de Dixons, Vobis en de V&D om computerkopers door te sturen naar de pricewatch van Tweakers.net? Mensen kopen nu eenmaal bij een bedrijf dat ze kennen en vertrouwen en/of waar ze alles in één kunnen krijgen.
Wat Tijdsurfen :X betreft: ik ben er ook geen fan van. Maar er zijn inmiddels hele sloten klanten die het inbelprincipe prima vinden en het dan op de snelheid van ADSL willen. Prima, vooral doen. Als ik maar niet hoef :X.

Ik heb nu wel het idee dat we in een kleine offtopic-discussie Het Net vs. Da Rest of Da World verzanden.... de TS moet gewoon annuleren en wat anders moois uitzoeken ;)

Verwijderd

Reptile209 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:43:
[...]

Sja... dan moeten mensen maar wat beter rondkijken voordat ze wat aanvragen (of als ze annuleren). Je hebt gelijk dat je hetzelfde (of meer) voor minder geld kunt krijgen. Maar sta jij dan ook bij de deur van de Dixons, Vobis en de V&D om computerkopers door te sturen naar de pricewatch van Tweakers.net? Mensen kopen nu eenmaal bij een bedrijf dat ze kennen en vertrouwen en/of waar ze alles in één kunnen krijgen.
Sorry hoor, maar eerst ga je het bestaan van het abonnement rechtvaardigen, dat er een markt voor is en dat het allemaal best wel redelijk is om vervolgens de schuld bij de klant neer te leggen. En uit ervaring weet ik dat mensen niet alleen kopen bij bedrijven die ze kennen en vertrouwen, er zijn genoeg mensen die ADSL besteld hebben zonder dat ze een idee hebben wat ze in huis halen.

En ik sta idd niet overal waar ik denk dat er betere alternatieven, maar dat lijkt me ook niet boeiend. Net alsof je dan nooit meer iets mag zeggen van wat dan ook, zeker niet als de gelegenheid, zoals hier, zich aandoet.
Wat Tijdsurfen :X betreft: ik ben er ook geen fan van. Maar er zijn inmiddels hele sloten klanten die het inbelprincipe prima vinden en het dan op de snelheid van ADSL willen. Prima, vooral doen. Als ik maar niet hoef :X.

Ik heb nu wel het idee dat we in een kleine offtopic-discussie Het Net vs. Da Rest of Da World verzanden.... de TS moet gewoon annuleren en wat anders moois uitzoeken ;)
Tsja, discussies kunnen evolueren. Ik vind het best als jij denkt dat Het Net goede abonnementen levert, ik ben alleen van mening dat er betere alternatieven zijn. En tijdsurfen, met: :X is alles wel gezegd idd :P
Pagina: 1