HP 930 of Canon 8200

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Hi all,

Topic says most...

Wie weet de voor- en nadelen van de HP930 en de Canon8200? En welke heeft jouw voorkeur?

Greetz...

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
HP930:
Lekker klein
Goede foto kwaliteit afdruken....
zwart echt prima :) !
tjaa meer weet ik niet !
Oh ja op USB werkt hij in WinMe niet zo super...... maar windows 2000 en 98 enzo prima !

Verwijderd

Ik heb de specificaties van beide printers eens naast elkaar gelegd. Qua afmetingen/gewicht/verbruik ontlopen ze elkaar heel weinig. Ook snelheid en resolutie is nagenoeg gelijk. In dit geval zou ik kiezen voor de Canon, en wel om 2 redenen:

- Ondersteuning zeer dik papier (tot 500gr)
- Aparte inkttanks per kleur

Vooral de laatste reden vind ik erg zwaar wegen, daar je hier handen vol met geld mee kunt besparen. Alleen jammer dat de Canon bijna 2x zo duur is als de HP.....:(

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Thanx so far

Indeed...dat waren een paar punten waar ik zelf ook naar keek... die inkttanks van canon zijn errug interessant... maar die prijs van die printer zelf... :(
Interessant is natuurlijk die steeds vernieuwde koppen van de HP terwijl Canon ze erin laat zitten (wel te vervangen heb ik begrepen)
Maar de HP kan niet van dat dikke papier/karton??? Ik meen dat je het papier bij de HP's volledig recht naar ACHTEREN kan laten voeren, zodat het aan de achterkant eruit komt.... :? Iemand hier ervaring mee?

Verder heb ik ook gevraagd naar de printkwaliteit in een paar zaken... de meningen waren verdeeld:
Zaak 1: "De HP is beter.... mengt de inkt IN de koppen... de Canon doet dat op papier"
Zaak 2: "De canon is beter... door die 2 extra kleuren"

Wie heeft afdrukken van beide printers gezien? (en dan bedoel ik dus niet promotiemateriaal van HP en Canon... maar echt home-printed... door jezelf, vrienden, kennisen, collega's enz....)

Greetz

owja... Garantie... iemand daar ervaring mee?

Verwijderd

Als je puur voor de afdrukkwaliteit gaat zou ik de HP930c met PhotoRETIII nemen! Deze printer is relatief goedkoop alleen de inktcardridges zijn nogal duur, daar verdient HP ook alleen maar aan, niet zozeer aan de printer zelf! De afdrukkwaliteit op fotopapier is echt perfect!

De canon duurder maar heeft het grote voordeel van aparte cardridges i.p.v. een voor alle kleuren. Vooral bij het afdrukken van foto's etc. zal dit zeker inktkosten besparen, omdat in de meeste gevallen de rood het eerst op gaat. Indirect dus eigelijk afdruk is goedkoper!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik heb helaas (nouja, helaas) alleen afdrukken van de HP gezien en die waren mooi! Zwart is bijna net zo scherp als een laserprinter en een foto print-ie snel en buitengewoon mooi. Ik vind het ook erg handig dat iedere keer dat je de cartridges verwisselt, je de printkop vervangt. Heb ook ooit een Epson gehad (met vaste printkoppen) en die kwamen keer op keer weer verstopt te zitten. En het vervangen van die dingen is duur...
Hoewel ik geen ervaringen heb met de Canon, zou ik toch voor de HP gaan. Heb ik altijd goede ervaringen mee gehad, en is niet te duur (behalve die cartridges dan :()

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 11:27 schreef wfvn het volgende:

Maar de HP kan niet van dat dikke papier/karton??? Ik meen dat je het papier bij de HP's volledig recht naar ACHTEREN kan laten voeren, zodat het aan de achterkant eruit komt.... :?
Zaak 2: "De canon is beter... door die 2 extra kleuren"

owja... Garantie... iemand daar ervaring mee?
- HP geeft zelf een maximale papiergewicht van 200gr. op
- Beide printers hebben een jaar garantie, waarbij mijn ervaring met Canon is dat ze sneller zijn en buiten de garantietermijn ook nog eens soepeler....

• RestlessCitizen
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

De HP930 print werkelijk waanzinnig mooi tekst af - ik heb er vanaf gezien hiervoor speciaal een laserprinter erbij te kopen.

Verder heeft de Canon wel separate inkttanks, maar mijn ervaring met Canon-patronen (met een BJC 600e) is dat ze uitdrogen (binnen 3 maanden). Bij HP heb ik dat nog niet gemerkt - daar kan een patroon rustig twee jaar niets doen.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op maandag 08 januari 2001 13:48 schreef Straycat het volgende:

[..]
- HP geeft zelf een maximale papiergewicht van 200gr. op
- Beide printers hebben een jaar garantie, waarbij mijn ervaring met Canon is dat ze sneller zijn en buiten de garantietermijn ook nog eens soepeler....
Hm.... ik heb dus gehoord dat de service van HP beter is.... hier dus het omgekeerde verhaal... Dat is dus de reden waarom ik NIET alleen in winkels vraag... Thanx...
Meer reply over verschil in service van HP en Canon zijn nog steeds welkom uiteraard :)
Op maandag 08 januari 2001 13:56 schreef MarcellusMaximus het volgende:
De HP930 print werkelijk waanzinnig mooi tekst af - ik heb er vanaf gezien hiervoor speciaal een laserprinter erbij te kopen.

Verder heeft de Canon wel separate inkttanks, maar mijn ervaring met Canon-patronen (met een BJC 600e) is dat ze uitdrogen (binnen 3 maanden). Bij HP heb ik dat nog niet gemerkt - daar kan een patroon rustig twee jaar niets doen.
Hehe.... ik heb pas een Fuji Finepix 4900zoom aangeschaft... ik draai al ruim 3 jaar met een Brother HL760 (laserprinter).... guess waar ik die nieuwe kleurenprinter voor ga gebruiken ;) (niet voor tekst... hehehe... hoewel het natuurlijk wel handig is om te weten dattie ook strak teksten print... als ik bijvoorbeeld ook kleur wil verwerken...)

Wat betreft die patronen... ZEEEEEER usefull info in mijn ogen.... zeker omdat die krengen zo onwijs duur zijn... In zo'n geval moet je dus echt veel printen, anders is de HP dus toch nog goedkoper ondanks z'n duurdere cardridges..... Thanx

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hallo allemaal,
De service van canon heb ik negatieve ervaringen mee gehad.

Helaas komt dit bij ieder merk wel voor, er is geen merk waar nog nooit iemand problemen mee heeft gehad.
Als je zeker wilt zijn van een goede service moet je gewoon 3 jaar garantie erbij kopen, dan maakt het ook niet zoveel uit wel merk je koopt.

Tom

Verwijderd

Is inderdaad een prima optie T.S.
Pagina: 1