Toon posts:

vpn probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu al eeen aantal dagen aan het klooien met het opzetten van een vpn server onder windows 2000 server.

in het kort zal ik uitleggen wat er aan de hand is en hopelijk weet iemand hier een oplossing voor.

mijn windows 2000 server met 2 NICS ( NIC 1 : ip 192.168.210.110 NIC 2: 192.168.210.111 )
via mijn server configureren selecteer ik vervolgens de tweede nic waarop de verbindingen mogen binnen komen. in de router heb ik alles opo passtrough gezet maar kan vannuit buitenaf niet conecten naar de server.

als ik het op me lan probeer dan doet ie het wel en als ik mijn server rechtreeks achter mijn speedtouch ( bridged network ) hang doet ie het wel kan het soms liggen aan mijn linksys befsr81 kunnen liggen.

graag hier een blik op werpen en misschien mij kunnen vertellen of ik misschien poorten open moet zetten dan de gebruikkelijke 1723 etc etc

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 12:54
Het hangt een beetje van je connectie-type af welke poorten je moet mappen.
Als je PPTP gebruikt heb je enkel poort 1723 over TCP nodig, maar meestal moet je dan ook GRE toestaan in je router (als je dat kunt instellen in je router).
Bij een L2TP connectie moet je ook UDP poort 500 mappen voor IKE traffic en 1701 voor L2TP traffic.
Kijk ook of je router outbound traffic blokkeert, dan moet je de betreffende poorten ook outbound openzetten ivm communicatie met de vpn clients.

Succes

[ Voor 4% gewijzigd door Krukar op 09-02-2005 22:25 ]

Verwijderd

Voor een PPTP verbinding heb je GRE protocol nodig anders kan hij de gebruikersnaam en wachtwoord niet verifieren. Mocht je de GRE protocol nou niet in de web bases setup van je router kunnen invullen dan kun je nog even met telnet verbinding maken met je router. Je krijgt daar misschien wat geavanceerdere opties.

@websnake IKE (TCP:500) is voor IPSEC en niet voor L2TP, maar volgens mij bedoel je dat ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
en hoe doe ik het outbound verhaal op een linksys router ??? en de poorten staan goed ik heb het idee dat het een poort is van RAS die er open gezet moet worden aangezien alles open staat maar dat kan ik fout hbbn natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
nu krijg ik foutmelding 721 te staan en geeft ie aan dat ie niet reageert ik heb dit gedaan door een dmz te maken en kan bijna conecten heb ik het idee wie wil het laatste hobbeltje nemen

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 12:54
De client waarmee je probeert te verbinden heeft geen firewall? (Windows firewall misschien).
Anders moet je op de server even een dosbox openen en dan een netstat starten met interval (netstat -a 5 bijv.) en dan verbinden vanaf je client, dan kun je zien of de server reageert en zoja, welke poorten die wil gebruiken, dan kun je aan de hand daarvan controleren of je alle poorten goed hebt gemapped.
Pagina: 1