Toon posts:

Terratec Xlerate Pro/Aureal Vortex 2 en win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Terratec Xlerate Pro met een Aureal Vortex 2 chip erop. Nu draai ik windows 2000 en zodra die een beetje heftig via de interrupt kanalen begint te pompen gaat het geluid kraken. Erg hinderdelijk.
Ander windows 98 had ik dit dus niet. Nou vraag ik me af er iets aan te doen is. Heb al driverupdates (laatste beta's van Aureal) geprobeerd en ook het wijzigen van de interrupts via de bios werkt niet.

Als er nou iemand is die een oplossing weet. Heel graag.

Verwijderd

meen dat de vortex2 drivers voor win2k nog in exprimentele staat waren aureal is faiiliet dus reken maar niet op nieuwe (lees :betere) drivers jammer he kheb dezelfde kaart daarom hou ik 98se er ook nog op

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, oke dan.. :'(

Moet idd wel zeggen dat de sites van Aureal niet echt veel meer doen. Wist dus nog niet dat ze failliet waren.

Nou ja, dan blijf ik m'n mp3's wel afspelen via m'n AWE 64, werkt ook prima.

edit:

'k heb nu de laatst beschikbare drivers bij Terratec gevonden, misschien dat dat nog verbetering brengt.
En idd, onder windows 98 werkt die kaart prima, maar als windows 98 nou net zo stabiel was als w2k zou ik er nog wel op draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Zeg dat 303 D is dat het zelfde als 303 Dreams.. als in muziek? (just wondering) :)

Verwijderd

neej roland 303

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Wat voor moederbord heb je? De Vortex chipset werkt niet altijd goed met niet-Intel moederborden, maar aangezien het wel goed gaat in Win98 heeft het meer iets te maken met drivers denk ik...

Heb je die Terratec-drivers al geprobeerd? Ik denk dat de onderstaande drivers nieuwer en beter zijn:

http://www.vortexofsound.com/drivers/drv_v2wdm.htm

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de hulp.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
De soundblaster Dewds hebben Aureal overgenomen voor een vriendenprijsje :)

Ik heb zelf een Platinum Storm, en deze werkt onder W2K alleen na een herinstalatie.
Pagina: 1