Toon posts:

Poorten blocken +Freebsd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een freebsd server met daaraan gekoppeld 4 pc's. Omdat vanaf deze pc's veel geupload wordt wil ik de desbtreffende poorten waarna gelinkt wordt naar een lage uploadsnelheid geven hierdoor blijft gedurende het uploaden normaal internetten op de andere pc's mogelijk..
Nu zoek ik het commando waarmee ik kan zien welke source poorten van de andere pc geopend zijn, zodat deze in de traffic shaper ingevoerd kunnen worden.

Ik heb het commando netstat al geprobeert maar hier kom ik niet voor verder mee

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

er is ergens een file waar je kan zien welke sessies er genat worden. (op linux in elk geval ff zoeken)
/proc/net/ip_conntrack kan je zien welke sessie er openstaan

[ Voor 24% gewijzigd door TrailBlazer op 09-02-2005 22:04 ]

Verwijderd

Ooit al eens van google gehoord??? :Z :Z
iptables is het magische woord!!!
Dan kan je icm shaper heeeeeeeeeeel veel mee doen :)
Gewoon prio's toekennen... (jijzelf dus de hoogste prio :D)
Als er verder geen bandbreedte verbruikt wordt kunnen ze alles gebruiken, is er ander verkeer... worden ze vanzelf "geknepen".

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 22:12 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik weet niet welke firewall je gebruikt op FreeBSD, maar pf van OpenBSD kan gewoon trafficshapen. pf is een flinke tijd terug geport naar FreeBSD en werkt perfect in de setup waar ik het in gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:09:
Ik weet niet welke firewall je gebruikt op FreeBSD, maar pf van OpenBSD kan gewoon trafficshapen. pf is een flinke tijd terug geport naar FreeBSD en werkt perfect in de setup waar ik het in gebruik.
'
Ik gebruik de M0n0wall, hierin kan heel simpel en doeltreffend trafficshapen. Moet je alleen wel weten welke poorten je dicht moet zetten

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 08:36

TGEN

Hmmmx_

netstat -an is je vriend, en anders moet je even lsof oid uit ports opduikelen.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zover ik weet gaat het hem om te kijken welke poorten er op de clients openstaan netstat heeft dus geen zin. Dat laat sessie van en naar jouw systeem zien niet erdoorheen.

eventueel kan je ook met nmap ff scannen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Met pf heb je gewoon een tooltje genaamd "pftop" waarmee je alle verbindingen kunt monitoren.

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 08:52:
Met pf heb je gewoon een tooltje genaamd "pftop" waarmee je alle verbindingen kunt monitoren.
Dit is wat is zoek, nu alleen nog kijken hoe ik dit met M0n0wall werkend ga krijgen.

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Aangezien m0n0wall gebruik maakt van ipfilter, zullen ze ook wel ipnat doen voor NAT. In dat geval kun je met ipnat -l de geNATte verbindingen zien.

Verwijderd

Topicstarter
serkoon schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:25:
Aangezien m0n0wall gebruik maakt van ipfilter, zullen ze ook wel ipnat doen voor NAT. In dat geval kun je met ipnat -l de geNATte verbindingen zien.
Perfect dit werkt! tnx
Pagina: 1