Toon posts:

aanschaf notebook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een notebook voor mijn financiële administratie, zodat ik thuis en op kantoor kan werken.

Heb al wel het een en ander gezien van Acer, HP, Dell, maar omdat ik niet zo thuis ben in deze markt weet ik niet welk merk goed en slecht is op dit gebied.

Wat is belangrijk?
-Hij moet stil zijn
-DVD brander
-Netwerkkaart (draadloos)
-Ben niet echt afhankelijk van de accu, dit omdat ik thuis of op kantoor zit.
-Budget 1300-1600 euro inclusief btw

Met alle afkortingen voor beeldschermen zie ik de bomen door het bos niet meer.
Hij zal veel gebruikt worden om -rapporten te bekijken op het scherm
-Brieven opmaken
-en af en toe een dvd/game spelen/bekijken.
Het beeldscherm moet wel scherp zijn en stil.

Wat kunnen jullie aanraden 15 inch of 17 inch, breedbeeld.
En zit er veel verschil in tussen een gewoon 15 inch of een 15,4 inch breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:32

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Voor de snelheid hoef je het niet te doen.
Voor een administratie denk ik aan excel-achtige programmatuur, dan is het wel fijn als je een groter scherm hebt - meer pixels dus. TFT's zijn over het algemeen erg scherp, en erg stil.. ;)
De keuze zou dan kunnen vallen op een breedbeeld. Welke varianten er allemaal zijn, en wat deze kwa pixels inhouden kan je terugvinden in bijvoorbeeld deze FAQ: Technische laptop documentatie

Kies dus een scherm wat je wilt, de rest maakt niet uit. Ik weet niet hoe je in garantie geloofd, maar met jouw budget kan je kijken naar een uitbreiding hiervan.
Ook al heb je geen accutijd nodig, toch zou ik kwa cpu&chipset aan centrino denken, deze zijn nu leverbaar met een 54mbit wlan kaart. Welke je dan uiteindelijk moet kopen - er zijn nogal wat keuzes. Bij computerland zou je zoiets kunnen uitzoeken: http://www.computerland.n...&prodid=6307&back=listall

Kan je ook nog aardig mee gamen - en je houdt geld over voor een leuke printer en een ijsje.

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Persoonlijk zou ik met dat budget naar een A-merk kijken en de Acers, etc links laten liggen. Al eens bij Dell of IBM langs gefietst? Als je waarde hecht aan het scherm zou ik sowieso even in de winkel gaan kijken. Breedbeeld is breder, maar ook weer lager, waardoor het op mij als erg klein over komt. Daarnaast zitten er kwaliteitsverschillen tussen de verschillende merken.

Centrino technologie ligt eigenlijk een beetje voor de hand, zeker met zo'n budget. Het werkt snel en de batterij gaat relatief lang mee.

Misschien is de Asus M6000n iets? Of anders een IBM Thinkpad, mijn persoonlijke voorkeur...

edit: zoals Pjottum al een beetje zegt: zorg voor een goede garantie! Bij notebooks erg belangrijk. IBM is hierin onovertroffen, maar ik lees dat Dell het ook goed doet. Asus weet ik minder van.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 09:56 ]

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik vind de garantie van Dell helemaaaal niet goed.
ten eerste moet je bijbetalen
ten tweede moet je bijbetalen
ten derde moet je bijbetalen

en dat allemaal voor iets waar je gewoon recht op hebt.
Bovendien betaal je tegenwoordig zo'n 75 euro bezorgkosten - hoezo geen winkel nodig? De toeslag voor een winkel is op een laptop misschien nog wel lager.. :/

Als je student bent kan je via campuskorting goeikoop ibms aanschaffen, die zijn idd wel mooi. Ook sony heeft blitse schermen!

ping 127.212.23.124

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:18
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 09:27:
Persoonlijk zou ik met dat budget naar een A-merk kijken en de Acers, etc links laten liggen. Al eens bij Dell of IBM langs gefietst? .
Sinds wanneer is Dell een A-merk??? 8)7 Ik zou eerder voor Acer kiezen, zijn echt heel degelijke laptops voor niet al te hoge prijs. En anders Toshiba, van "oudsher" een topmerk; zeer degelijk en tot in lengte van jaren zijn onderdelen na te bestellen...(ik heb op een computergroothandel gewerkt)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vulcan750 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:30:

Sinds wanneer is Dell een A-merk??? 8)7 Ik zou eerder voor Acer kiezen, zijn echt heel degelijke laptops voor niet al te hoge prijs. En anders Toshiba, van "oudsher" een topmerk; zeer degelijk en tot in lengte van jaren zijn onderdelen na te bestellen...(ik heb op een computergroothandel gewerkt)
Ik denk dat een merk dat in de top-3 van PC verkopen staat wereldwijd wel een a-merk genoemd worden. Dat jij het geen goed merk vind is heel iets anders. Dat heet persoonlijke voorkeur

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, A-merk of niet, met zo'n budget kijk je gewoon veel liever naar een goedkopere IBM dan naar een Acer imo. Ook dat is persoonlijke voorkeur inderdaad, maar laten we eerlijk zijn, (1) je laat liever een IBM uit je handen donderen dan een Acer, (2) je belt liever IBM support met een probleem dan Acer, etc.

Maar goed. We maken het de TS niet bepaald gemakkelijker. Misschien is het handig als de TS een aantal laptops aangeeft die hem zelf goed lijken? Dan kan de rest wel wat voor- en nadelen aangeven....Persoonlijk lijkt mij IBM erg goed en Asus of Dell zou ik op de tweede plaats zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik raad je aan om niet minder dan 3 jaar garantie te nemen. bijvoorbeeld bij dell kan je je computer wat goedkoper krijgen met maar 1 jaar garantie. NIET doen. als je 2 weken na de garantie aan komt met een kapotte backlight in je tft ben je al snel meer dan 500 euro lichter.

het is een afweging die je maakt maar de mensen met maar 1 jaar garantie klinken meestal het domste en zijn uiteindelijk het duurste uit.. Een display moet toch goddomme langer mee gaan dan 13 maanden? -eh jazeker meneer maar ongelukjes kunnen gebeuren

ik heb dus klanten van dell aan de lijn en ik krijg natuurlijk alleen te maken met de notebooks die kapot gaan en niet de talloze die perfect werken, maar ik zeg... laat t je nooit overkomen, zorg voor garantie tot de dag dat hij afgeschreven is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acer kan je vergelijken met Benq .lol
Ik zou ook idd gaan voor een IBM of een Sony. Dat zijn nou de kwaliteits laptops. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 12:12:
Acer kan je vergelijken met Benq .lol
Ik zou ook idd gaan voor een IBM of een Sony. Dat zijn nou de kwaliteits laptops. 8)
Lekker onderbouwd! En Sony? Die is vooral (te) duur....
Ik heb bij een computergroothandel (Codis, nu Pluz..) gewerkt en talloze Toshiba's, Ibm's en Hp/Compaq's verkocht. Maar vooral met Toshiba goede ervaringen. Degelijk en heel weinig uitval, minder dan met Ibm en nog minder dan met HP/Compaq...
En van Acer denken veel mensen dat het duur is, maar ze zijn niet duur en bieden voor hun geld veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vulcan750 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:28:
[...]
En van Acer denken veel mensen dat het duur is, maar ze zijn niet duur en bieden voor hun geld veel!
Daarom is Acer een low budget merk.
En de meesten mensen hebben juist een beeld dat Acer goedkoop is, en dat zijn ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 16:50

Technicality

Vliegt rechtsom...

Heb je al gedacht aan een Asus? Ze hebben vrij veel noebooks in hun assortiment. Ik heb zelf hier 2 M6000 's liggen (http://nl.asus.com/products/notebook/m6series/m6_index.htm. erg prettig machine, snel, stil, lange batterijduur, gebruikersvriendelijk, GOEDE grafische kaart (gamen is errug prettig hierop, LANS vormen geen uitdaging meer. Ik heb alleen de fout gemaakt om een breedbeeld te kiezen. Het is zeker prettig bij films, maar met een spelletje heb je toch dat gevoel van: als die pixls nou niet uitgerekt waren... zou het nog beter zijn. Daarnaast heb je met een breedbeeld scherm minder pixls dan met een normaal scherm dat iets kleiner is (toch?).

anyhow, laatsgenoemde kun je min of meer zelf samenstellen, en valt hierdoor (mogelijk) in de prijsklasse waarin jij op zoek bent.

[ Voor 13% gewijzigd door Technicality op 12-02-2005 01:47 . Reden: typo's en rare zinnen, moet ze volgende keer eerst lezen en dan posten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 01:13
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 01:27:
[...]

Daarom is Acer een low budget merk.
En de meesten mensen hebben juist een beeld dat Acer goedkoop is, en dat zijn ze..
Ooit de specificatie's prijzen ne prestaties van bijvoorbeeld een Acer 4001/4002 WLMI_ATI bekeken?
Dat zijn geweldige prestatie voor dat geld, en veel mensen zijn zeer te spreken over acer(documentatie, support, prijs/kwaliteit)

Maar goed, pak jij lekker een dure ibm of een waaibomenhout delll, dan tik ik dit bericht met veel plezier op mijn 4001

Low Budget WHAHAHA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Vulcan750 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:28:
[...]

Lekker onderbouwd! En Sony? Die is vooral (te) duur....
Ik heb bij een computergroothandel (Codis, nu Pluz..) gewerkt en talloze Toshiba's, Ibm's en Hp/Compaq's verkocht. Maar vooral met Toshiba goede ervaringen. Degelijk en heel weinig uitval, minder dan met Ibm en nog minder dan met HP/Compaq...
Vriend van me is een paar jaar geleden aan de TU/e begonnen en toen kregen ze Toshiba laptops......onnoemelijk veel problemen mee gehad en toen kon iedereen (!) zijn Toshiba weer inleveren en hebben ze een NEC gekregen.
Toshiba heeft inderdaad wel een goede naam, maar elk merk heeft wel eens wat. IBM en Compaq hebben ook gewoon een goede naam. Ik denk dat de TS meer moet kijken naar wat hij wil en de ervaringen van merken over het algemeen maar een klein beetje moet laten voor wat het is. Als er nou veel mensen die problemen hebben met een specifiek model dan zou ik daar voor uitkijken, maar voor de rest is het gewoon een beetje mazzel hebben. Je kan natuurlijk ook letten op garantie en support enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit de specificatie's prijzen ne prestaties van bijvoorbeeld een Acer 4001/4002 WLMI_ATI bekeken?
Dat zijn geweldige prestatie voor dat geld, en veel mensen zijn zeer te spreken over acer(documentatie, support, prijs/kwaliteit)

Maar goed, pak jij lekker een dure ibm of een waaibomenhout delll, dan tik ik dit bericht met veel plezier op mijn 4001

Low Budget WHAHAHA
wat je nu doet is wel heel gemakkelijk?

Onderbouw eens waarom Acer een A-merk is?
Hun doelgroep zijn goedkoop laptops aanbieden aan de mensen ... (hum, lijkt al sterk op een B-merk)
Verder meer is hun support ook nogal beperkt.
Garantievoorwaarden zijn wel 'tja,...jakkie'. Ik zeg Acer en waaraan denk je dan? inderdaad goedkoop, grote snelheden.. etc.

Uiteindelijk, wat een laptop moet doen voor de TS is goed werken, stabiel zijn.

Waarom dan geen Powerbook van de Macintosh?
Een laptop moet niet warm worden, moet mobiel zijn, niet veel wegen, lange batterij, goeie garantie, moet niet even snel zijn als een desktop.

Sony biedt design, daarvoor betaal je.
Apple biedt stabiliteit en design, daarvoor betaal je, voordeel is, de apple's veranderen niet zo snel als een gewone computer.
Dell is er overal, genoeg opties om bij te kopen. Daarvoor betaal je.
Asus heeft een naam van stabiliteit, goed, maar iet of wat slechte support als het product 'oud' is., daarvoor betaal je.
Acer is prijs kwaliteit mss wat beter, zou je denken op het eerste zicht, maar er is een reden waarom de laptops goedkoper zijn. ooit gehoord van het vak prijsbeleid in de richting Marketing?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Oké, het is denk ik redelijk te stellen dat Acer een B-merk is. Maar wel een heel goed B-merk!
De prijs/kwaliteit is erg goed, en extra garantie is bij te kopen.
Zoals misschien te verwachten was, heb ik als laptop zelf een Acer (Aspire 1356LCI). :)
Ik heb kennissen die zo nodig een Aldi (Medion) moesten kopen. Maar wat een verschil in degelijkheid en afwerking! Als ik typ, dan blijft het toetsenbord netjes strak liggen, zonder door te veren (en ik heb het hier niet over de toetsen zelf...) ;) Verder is de lay-out van het toetsenbord ook veel rustiger op 1 of andere manier.
Wat Toshiba betreft; dat een hele serie terug moet, dat is uitzonderlijk en jvervelend. Maar Toshiba heeft al die laptops wel teruggenomen! En ik denk dat veel merken dit niet gedaan zouden hebben... In ieder geval zou ik, als geld geen rol zou spelen absoluut voor Toshiba gaan. Die dingen gaan bij normaal gebruik nooit kapot. Ook na 10 jaar intensief gebruik valt ie dan nog steeds niet van ellende uit elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mijn ouders hebben een toshiba. Na 3 nieuwe accu's hebben ze het opgegeven dat te laten fiksen. Verder slijt de verf er sneller af dan dat je het erop zou kunnen smeren. Nee, geen Toshiba zal ik aanraden...

Wat is er eigenlijk met TS gebeurd?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Mja, asus??? Als je asus in reparatie moet ben je hem zo 4 tot 5 weken kwijt. Maar misschien zijn ze wel wat goedkoper :)
Pagina: 1