[XP] explorer niet starten vanwege BROWSEUI.dll

Pagina: 1
Acties:

• Vlegel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-03-2013
Ik heb service pack 2 van Window XP op mijn Acer Aspire gezet. Daarna Spybot en Adaware geupdated en de computer gedefragmenteerd. (had daarvoor moeten gebeuren, maar was ik vergeten)

Nadat opnieuw opstarten de volgende dag begon schijfcontrole omdat er iets mis was, daarna de volgende foutmelding:

Exporer.EXE Kan onderdeel niet vinden
Deze toepassing kan niet worden gestart omdat BROWSEUI.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.

Als ik dit schermpje wegklik is het scherm volstrekt leeg. In de veilige modus kom ik indezelfde Met control alt delete kom ik alleen in taakbeheer. Als ik in taakbeheer explorer intoets krijg ik dezelfde melding.

Ik heb geen schijf van XP, alleen de recovery cd's van Acer, maar die houd ik liever als allerlaatste optie.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Terug naar een restore point helpt niet?
[google=XP BROWSEUI.dll missing] cq. hetzelfde op enkel Microsoft.com gaat allemaal uit van het in Windows kunnen komen dus dat helpt niet echt :P
Dit in de WOS FAQ kan misschien wel helpen.

Oeh, nee het kan beter: http://search.microsoft.c...iew=en-us&qu=Browseui.dll --> Desktop Is White and Error Message Reports a Windows Explorer Error in Browseui.dll geeft meteen je antwoord. Dat is WinMe maar toch iets om naar te kijken.
edit:

8)7 Dat bestaat natuurlijk helemaal niet onder XP. Maar zet dus een restore point terug (ga naar je boot menu)

Een defrag mag trouwens niet zomaar missende files opleveren. Kijk als de boel weer draait goed naar je HDD, mobo drivers, etc.

En welkom op GoT :Y)

Ik verplaats je vraag trouwens naar Windows Operating Systems omdat het over Explorer gaat en je hele OS niet meer boot. En ik zet dan even je OS in de topictitel zoals elk topic dat heeft in WOS (zie het policy, het sticky topic (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif) bovenaan WOS).

[ Voor 24% gewijzigd door F_J_K op 09-02-2005 22:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Vlegel
Bedankt, ik zat zelf ook te twijfelen waar het bericht zou moeten horen.

Hoe kom ik bij een restorepunt, is dat een opdracht waar ik via taakbeheer kan komen?
Het probleem lijkt inderdaad heel erg op het ME probleem in de database van microsoft. Deze had ik gevonden, maar ik kon er niets mee.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan dit artikel gebruiken om de System Restore te starten vanuit de taskmanager: http://support.microsoft.com/kb/304449 :)

• Vlegel
Bedankt, het is gelukt.

Ik blijf nu maar even van SP2 af. Op een rustig moment probeer ik het nog wel eens. Als tip werd gegeven te kijken naar HDD en mobo drivers. Het is misschien een domme vraag maar kan ik ergens een FAQ vinden hoe ik dat doe.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

HDD = Hard Disk Drive. Mobo = Motherboard = moederbord. Drivers zijn te vinden op de website van de makers ervan. HDD drivers zie ik trouwens niet zitten: ik bedoelde of de harddisk zelf OK is. Zie de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ voor wat links naar tooltjes (naast de gewone schijfcontrole dan).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1