Toon posts:

Chip lezer

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies in welk forum ik dit moet plaatsen, omdat het nogal een rare vraag is.
Iedereen herinnert zich misschien wel de kleine apparaatjes die 2 jaar geleden ofzo op de markt waren waarmee men het saldo van een chipkaart kon laten weergeven als je je pasje er in schoof. Nu probeer ik al geruime tijd zo'n ding te vinden, omdat het toch wel handig is, maar mijn zoektocht heeft nog steeds niks opgeleverd.

Heeft iemand misschien suggesties of informatie die mij kan helpen.

Alvast heel erg bedankt

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Postbank deelde die sleutelhangertjes toen uit.....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 23:27

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Al eens nagevraagd bij je bank? volgens mij was dat de enige plek waar je ze kunt krijgen (dat valt ook te lezen op diverse sites van Nederlandse Banken).

Edit: zie ook hier

[ Voor 18% gewijzigd door SleutelMan op 09-02-2005 21:40 ]

Logius | Somda | Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Ik was dus al naar mijn bank gegaan (Abn-Amro) en zij vertelden mij dat ze deze zogenaamde saldolezers niet langer leverden en dat de andere banken dit ook niet meer deden. De volgende stap voor mij was dus te zoeken naar een 3de partij of een 2de hands saldolezer :)

Verwijderd

Die dingen ken ik nog wel. Volgens mij kon je van iedere willekeurige chipkaart een "saldo" uitlezen (wat verder nergens op sloeg natuurlijk, maar wel leuk was). Probeer marktplaats is of zo, of rommelmarkten.

Verwijderd

in die tijd spaarde ik nog sleutelhangers, en in mijn verzameling konden die dingen natuurlijk niet ontbreken :P ik had er minstens 10.

als ik bij mijn ouders ben zal ik eens kijken of die niet ondertussen geroofd zijn door vrienden, familie en ander gespuis :P

geef dit topic zondagochtend maar een schop ofzo.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:47

samo

yo/wassup

Ik heb er laatst in de winkel nog zien hangen, weet alleen niet of die ook op nederlandse bankpassen werken... De FNAC te brussel...
Maarja, hier, als je zon kaart in bijv. een drankautomaat steekt, geeft die meteen het saldo weer, dus echt nuttig vond ik het niet.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

in holland kun je nog met contant geld betalen (en pinnen), dus nuttig is die hele chipknip sowieso niet. maar da's een hele andere discussie.

• Monski
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
nooit proberen te parkeren in rotterdam zeker , hier kun je niet anders dan met chip (of creditcard, maar dat vind ik geen optie)

Verwijderd

ik heb geen auto. maar een vriend van me zei dat je gewoon zo'n prepay kaart kan kopen daarvoor. in bepaalde bedrijfskantines kun je btw ook niet anders, maar ik had het over z'n algemeenheid

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben veel op de universiteit en bij parkeerautomaten, waar die dingen dus enorm handig voor zijn. Opzich was het volgens mij een leuke gadget om te hebben zodat je niet altijd naar een oplaadpunt/automaat toe hoeft :)

hierbij trouwens ook de schop.....weet je al iets meer gunhead?

Verwijderd

sorry, niet meer aan gedacht. ben wel 2x thuis geweest :P

bij deze de belofte dat zodra ik weet of ik ze nog heb, dat ik ze dan opstuur. wie het eerst komt, wie het eerst maalt natuurlijk :)
(hmmz, da's niet helemaal fair natuurlijk. post hier maar gewoon als je er 1 wil.)
lijstje tot nu toe:

-Rogue_o
-OSOS
-josvg
-...

:7

@hieronder: is choet. maar tis allemaal zwaar onder voorbehoud, want ik zou echt niet weten of ze er nog tussen zitten. ik weet alleen dat ik ze destijds heb opgeruimd.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 18:04 ]

Verwijderd

Als het niet teveel moeite is, dan wil ik er ook wel een.

Is best handig, en ik heb er ook nooit een kunnen bemachtigen....

Verwijderd

Topicstarter
Count me in gunhead, zou je me ff kunnen mailen als je het weet? rogue1@home.nl. als dat niet teveel moeite is hoor. als je liever hier post, blijf ik dit topic wel checken :) bedankt alvast (onder voorbehoud haha)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 20:10 ]

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
hiero gunhead, mail me @ josvangenugten [AT] gmail.com

dan worden we het wel eens, ik zoek ook al heel lang zon ding :S

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 13:38

Fiets

A.K.A. Bambi

Als je bij de rabobank aan internet sparen doet, krijg je zo'n random reader en daar kan het ook mee.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Verwijderd

josvg schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:10:
hiero gunhead, mail me @ josvangenugten [AT] gmail.com

dan worden we het wel eens, ik zoek ook al heel lang zon ding :S
_als_ ik ze nog heb (en genoeg) dan krijg je hem gewoon hoor, we hoeven het echt niet eens te worden ofzo. van de porto ga ik niet dood, die dingen wegen nix :)

en nee, ik ben niet meer thuis geweest. tis niet dat ik speciaal daarom nog ff terugga ofzo :7

Verwijderd

updeet:

ze liggen er nog, en ze werken ook nog. op gulden-chippers that iz :/

welke chippas ik ook in welke lezer steek, het is altijd "error". volgens mijn moeder is dat sinds de invoering van de euro (toen gebruikte ze nog zo'n lezertje)

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
nouja, jammer en pech gehad dan he, volgende keer beter :)

ik heb het trouwens met die random reader gedaan en werkt ook, maar die ga ik nie overal meesjouwen maja, toch bedankt :)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Pagina: 1