Toon posts:

[XP] sluit na 60 seconden na install Home NL over Pro UK *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste GoTters :)

Ik ben (nog :P ) niet zo heel erg thuis op het gebied van software etc. maar ik heb een probleempje met Windows XP home edition '02.
M'n computer (Toshiba Tecra8000 laptop, 366mHz, 256MB RAM) draait momenteel op een engelse versie van XP professional.
Op zich niks mis mee, maar ik wil graag de nederlandse versie van XP home d'r op hebben.
No problemo; ik installeerde XP home op dezelfde partitie als waar XP proffesional al op staat, en de installatie verliep vlekkenloos.
Echter tijdens het opstarten van windows (XP home dus) kreeg ik al direct de foutmelding dat "lsass.exe met een bepaalde taak was gestopt, en dat de computer door NT AUTHORITY SYSTEM zal worden afgesloten over 60seconden (je ziet hem aftellen) :( :(
Opnieuw proberen op te starten gaf hetzelfde resultaat..

Ik moet erbij vertellen dat ik al eens eerder d.m.v. dezelfde installatie cd-rom XP home had geinstalleerd op een andere computer (Sony Vaio), de eerste 2-3uur functioneerde windows probleemloos, maar daarna kreeg ik dezelfde foutmelding als ik hierboven beschreef... :|
Bij deze computer heb ik vervolgens alle (totaal waren het er dus 2) windows versies er volledig afgehaald, en XP home er weer helemaal opnieuw opgezet.. alsnog werkte de boel niet naar behoren, en kreeg ik steeds de O zo vriendelijke, maar O zo irritante mededeling dat windows zou worden afgesloten..
Echt hoor, schiet mij maar lek.... :? 8)7

Is dit een vaker voorkomend probleem, of is mijn XP home cd-rom (geen kopie!!) gewoon op 1 of andere manier ruk..

Alvast bedankt _/-\o_

Ow ja, als jullie nog wat eigenschappen van de computer ofzo nodig hebben hoor ik het wel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 22:56 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ik installeerde XP home op dezelfde partitie als waar XP proffesional al op staat, en de installatie verliep vlekkenloos.
Dezelfde partitie? Over de oude heen? Is niet echt handig IMHO, ik zou voor een verse installatie gaan.
en dat de computer zal worden afgesloten over 60seconden
Je hebt toch wel SP2 geinstalleer en Windows verder helemaal uptodate gemaakt voordat je het internet op ging he? :X
Anders zou je wel eens last kunnen hebben van een van de vele virussen: klik.
windows XP home werkt niet?!
Welles. Daarom pas ik je topictitel wat aan om het duidelijker te maken ;)

[ Voor 24% gewijzigd door F_J_K op 09-02-2005 22:56 . Reden: klik ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

start uitvoeren shutdown/a

Verwijderd

Als je een ongepatchte versie van XP aan het internet hangt dan is hij idd binnen 60sec weer uit :) (naja binnen een half uurjte ben je wel de lul).

SP2 erop en weg is het probleem...

[edit]
Tja met shutdown /a stop hij idd met uitgaan totdat het virus 2 minuten later weer langs komt :o

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 23:05 ]

Verwijderd

En dan schoonmaken

Verwijderd

Hiervan zijn er 2:
Blaster en sasser. Veel voorkomend als je SP2 niet hebt geinstalled.

Moet je je windows ff updaten naar sp2 of de patches downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:55:
[...]

Dezelfde partitie? Over de oude heen? Is niet echt handig IMHO, ik zou voor een verse installatie gaan.
Als ik de Computer aanzet kan ik kiezen met welke windows ik wil opstarten, dus niet eroverheen..
Bij de installatie moet je een partitie kiezen, en er stond er 1 op..
Een andere makenwil niet lukken, en de bestaande partitie verwijderen zie ik niet echt zitten, aangezien ik dan al mijn bestandjes kwijt ben, en geen windows heb om op terug te vallen indien het alsnog niet werkt :D ellende ellende :P
Je hebt toch wel SP2 geinstalleer en Windows verder helemaal uptodate gemaakt voordat je het internet op ging he? :X
Anders zou je wel eens last kunnen hebben van een van de vele virussen: klik.
SP2 zit er idd nog niet op, en ik krijg de tijd niet om een update te doen :/
Maar ik had dit al voordat ik online ging hoor..
Welles. Daarom pas ik je topictitel wat aan om het duidelijker te maken ;)
8)
[edit]
Ow al meer reacties :) thanx _/-\o_
Nou dan toch maar even proberen te updaten dan maar he, in de tijd die ik heb. ;)
Als ik nu een update doe, zit daar dan automatisch SP2 bij? (srry, beetje 8)7 , hehe)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 23:13 ]

Verwijderd

Je kan de removaltools gratis bij symantec sponsen.
Door shutdown/a te doen krijg je wel de tijd om te upgraden.
beter is eerst schoonmaken en niet internet op te gaan

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 23:14 . Reden: aanvulling ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

ijzerhersteller: welke removal tool precies? Er is meer dan een stuk troep die dit veroorzaakt, zoals path-finder al aangeeft ;)

Maar goed, triple-A geeft aan niet op internet te zijn geweest toen het begon (toch?) En dan is het toch wat anders.
offtopic:
Patchen is hoe dan ook handig als de boel weer draait: zet dan wel SP2 op CD om zo te installeren, download die van een andere, uptodate, PC.

Het op een partitie draaien zit me niet lekker, wegens gedeelde bestanden (Program Files bijvoorbeeld).

Kijk even (in de safe mode of mbv. shutdown /a) of er nog interessante zaken in het logboek staan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had internet idd nog niet opgestart nee, ik had de software van mijn modem nog niet eens geinstalleerd...
Zou het trouwens niet kunnen dat het virus al op m'n computer stond, doordat ik hem had binnengehaalt via XP professional die ik eerst gebruikte?

Maar ik heb vanochtend even windows laten updaten (met de shutdown/a truuk had ik meer dan genoeg tijd :) ) Toen ie klaar was, ben ik naar school gegaan en had 'm gewoon ff aan laten staan.
Toen ik terug kwam stond ie nog gewoon aan.

Maar hoort SP2 automatisch door de Windows update te worden geinstalleerd? Want als ik nu naar de computereigenschappen ga, staat er nog gewoon Service pack 1..
Ik heb ook ff gegoogled, en op mozeskriebel.nl gekeken voor Sp2 , maar ik vond alleen een engelse versie.
Die deed het niet, omdat de taal niet overeen komt met mijn Nederlandse XP.. :'(

Als ik nu zeker weet dat ik XP home kan installeren zonder dat ie steeds uitgaat, durf ik het misschien wel aan om de hele partitie te verwijderen (waar nu dus al 2 windows op staan :o ) en dan gewoon een "schone" installatie te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even mijn vraag verduidelijken; :Y)
hoort SP2 automatisch met een windows update binnen te komen?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Verwijderd

Klopt niet //Om de problemen van Blaster en Sasser te voorkomen is SP1 voldoende, bufferoverflow van deze virussen is dan gerepareerd. Maar// Vanaf hier klopt ie weer: voor betere veiligheid ook SP2 installeren, en een goede virusbeveiliging. En daarna spy- en adware tegenhouden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 16:51 . Reden: Foutje ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:39:
Om de problemen van Blaster en Sasser te voorkomen is SP1 voldoende, bufferoverflow van deze virussen is dan gerepareerd. Maar voor betere veiligheid ook SP2 installeren, en een goede virusbeveiliging. En daarna spy- en adware tegenhouden.
Ze zijn NA SP1 pas uitgekomen :/
Pagina: 1