TFT aan de muur?

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130941

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik wil misschien mijn 19" Iiyama E481s aan de muur voor me ophangen (heb je eindelijk zo'n mooie ruimtebesparende TFT gekocht en kun je je eigen bureau weer zien, is het nog niet goed ;) ). Mijn TFT heeft de in ieder geval de mogelijkheid om opgehangen te worden (VESA 100mm).

Een mogelijk systeem is dat van Vogels(de EFW 1001). Ziet er mooi uit maar is ontzettend duur (rond de 70 euro 8)7 ). Het scherm kan licht gedraaid worden en zwenkt naar links en rechts.
Afbeeldingslocatie: http://images.speurders.nl/images/45/4522/4522785_2.jpg

Conrad heeft een goedkopere versie (19,95), ziet er een stuk minder robuust uit, maar heeft als voordeel dat het je scherm nu eventueel zelfs kan kantelen...
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/m/9000_9999/9900/9980/9989/998944_BB_00_FB.EPS.jpg

Ik zit echter nog wel met een aantal vragen. Hoe zit het bijvoorbeeld met ventilatie van het scherm? Veel warmte komt er bij niet echt van de achterkant (meer van de bovenkant). Om het scherm op 10 cm van de muur te bevestiging lijkt met niet de meest mooie oplossing. Verder zoek ik nog een creatieve oplossing voor al de kabels die uit het scherm komen (power, DVI en audio). Om die los te laten bungelen lijkt me ook geen gezicht.

Zijn er mensen met ervaring in het ophangen van hun TFT (het liefst met foto's natuurlijk :9 )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 10:42

The.Force

*Bauer Addict

Voor warmteverspreiding lijkt 10 cm ruim voldoende hoor...

Wat de kabels betreft, misschien kabelgoten leggen ofzo?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Die van Conrad ziet er maar erg plastiekerig uit. Ik zou me twee keer goed bedenken of ik daar m'n mooie scherm aan zou toevertrouwen. Ik zou dat ding zeker een keer in de winkel willen betasten alvorens te kopen. Een TFT op de grond is ook geen gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-06 13:09
Bij de Gamma hebben we ze ook verschillende tv-wandsteunen.
Je kunt kiezen tussen 1 of 2 draaimomenten en tussen de kleur zwart en antraciet. Geloof dat die ook in de prijsklasse 20-30 EUR liggen.

• Scyth
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Bij de Praxis hebben we ze Vögels _/-\o_... Ja, en Elro :O

[ Voor 87% gewijzigd door Scyth op 10-02-2005 12:48 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Vavoom
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik ben hier toevallig ook mee bezig. Ben van plan om een tafel in de kamer te plaatsen, of een nette plank tegen de muur te bevestigen. Hierop komen dan alleen het toestenbord en muis.
Tegen de muur komt dan een mooi 17" TFT scherm, bevestigd met deze beugel die ik al gekocht heb voor 55 euro:

Afbeeldingslocatie: http://www.newstar.nl/W200large.gif

Erg degelijk materiaal.

Deze is van Newstar

[ Voor 5% gewijzigd door Vavoom op 10-02-2005 13:08 ]

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-07 18:58

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Zijn die dingen van Newstar ook in hoogte verstelbaar?

Vind 't handige dingen, zorgt idd voor veel extra bureauruimte :) Alleen het wegwerken van de kabels is nog een puntje van zorg

• Vavoom
Die op de afbeelding staat is niet in hoogte verstelbaar. Je kan 'm wel elke kant op draaien.

Wil je de monitor in hoogte gaan verstellen, dan zou ik eerder aan zo'n ding gaan denken:

Afbeeldingslocatie: http://www.newstar.nl/D910large.gif

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-07 18:58

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

mm vroeg 't me gewoon af, aangezien op de site staat dat ze 'in hoogte' verstelbaar zijn. Vond 't al een beetje vreemd omdat het er niet echt naar uitzag, maar was benieuwd wat ze daaronder verstonden

Anoniem: 111718

kabelprobleem:

-sleuf beitelen.
-dikke pijp plaatsen.
-kabels plaatsen.
-muur dichtmetselen.

:D :D

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 111718 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:01:
kabelprobleem:

-sleuf beitelen.
-dikke pijp plaatsen.
-kabels plaatsen.
-muur dichtmetselen.

Of je doet dat gewoon niet...

en je koopt een mooi kabelverzamelsnoer, die hebben ze tegenwoordig in van die matrix uitvoeringen enzo, als je daarvan houd.

• Vavoom
Anoniem: 111718 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:01:
kabelprobleem:

-sleuf beitelen.
-dikke pijp plaatsen.
-kabels plaatsen.
-muur dichtmetselen.

Moet wel een hele dikke pijp worden, er moet een VGA connector doorheen kunnen. Nee, ik zou dat kabelprobleem met een dun kabelgootje oplossen.

Topicstarter
Vavoom schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:18:
[...]

Moet wel een hele dikke pijp worden, er moet een VGA connector doorheen kunnen. Nee, ik zou dat kabelprobleem met een dun kabelgootje oplossen.
Was niet echt van plan om een heel stuk uit m'n muur te halen... (denk ook niet dat mijn verhuurder dat leuk vind :D )
Het zal wel zo'n kabelgoot worden. Toch jammer...
Vavoom schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:07:
Ik ben hier toevallig ook mee bezig. Ben van plan om een tafel in de kamer te plaatsen, of een nette plank tegen de muur te bevestigen. Hierop komen dan alleen het toestenbord en muis.
Tegen de muur komt dan een mooi 17" TFT scherm, bevestigd met deze beugel die ik al gekocht heb voor 55 euro:

Erg degelijk materiaal.

Deze is van Newstar
Waarom zou je een plank aan de muur bevestigen? Je kunt toch ook gewoon die beugel direct aan de muur bevestigen?

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 130941 op 10-02-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vavoom
Anoniem: 130941 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:49:
[...]

Was niet echt van plan om een heel stuk uit m'n muur te halen... (denk ook niet dat mijn verhuurder dat leuk vind :D )
Het zal wel zo'n kabelgoot worden. Toch jammer...

[...]

Waarom zou je een plank aan de muur bevestigen? Je kunt toch ook gewoon die beugel direct aan de muur bevestigen?
Die plank is dan voor m'n toesenbord en muis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 00:14

Nyana

Who?!

ik heb zelf met een stuk alclad(soort alluminium maar sterker) wat ik nog had liggen een ophanging gemaakt. tussen monitor en de ophanging een laag rubber tegen krassen enzo, en daarna met 2 schroeven aan de muur gehangen. zo'n 2 cm van de muur af. ideaal, genoeg ventilatie. en et belangerijkste.. kostte me nix ;) want die vogels bevestiging bijvoorbeeld is nogal prijzig en hij hangt dan nog 10 cm van de muur af.. zal thuis ff fotowtje maken.

edit: pics

http://home.wanadoo.nl/mhijong19/pictures/Photo-0008.jpg
http://home.wanadoo.nl/mhijong19/pictures/Photo-0005.jpg
http://home.wanadoo.nl/mhijong19/pictures/Photo-0006.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Nyana op 11-02-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Ik heb voor een klant een newstar arm geplaatst.
Afbeeldingslocatie: http://www.newstar.nl/D100BLACK.gif
Zag er keurig uit, degelijk zonder lomp te worden.
En ze hebben een vrij breed assortiment

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132272

Ik zou graag een systeem hebben waarbij je niet het scherm moet vast vijzen aan de arm.

Zou dus willen dat ik vanuit mijn bureau het scherm makkelijk kan meenemen naar mijn slaapkamer, en daar bevestig op een andere arm die ik boven mijn bed kan draaien. Maar iedere keer vijzen losschroeven zie ik niet zitten. Het zou een soort schuif of kliksysteem moeten worden..

Iemand zoiets al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 132272 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 17:00:
Ik zou graag een systeem hebben waarbij je niet het scherm moet vast vijzen aan de arm.

Zou dus willen dat ik vanuit mijn bureau het scherm makkelijk kan meenemen naar mijn slaapkamer, en daar bevestig op een andere arm die ik boven mijn bed kan draaien. Maar iedere keer vijzen losschroeven zie ik niet zitten. Het zou een soort schuif of kliksysteem moeten worden..

Iemand zoiets al gezien?
Ik zou mijn 5.65 KG zware TFT niet toevertrouwen aan een schuif- of kliksysteem ;) ... Bovendien zit je dan altijd te klooien met de kabels lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

natuurlijk wel een betrouwbaar systeem, ze zullen wel bestaan, ik vind ze enkel niet onmiddellijk.
Met de kabels is zo gebeurd, twee kabeltjes in en uit en klaar ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 19:18

Sick Nick

Drop the top!

Bij my-electronics hebben ze zoiets, moet je alleen wel 2 setjes kopen om hem op 2 plekken aan de muur te hangen :p

Afbeeldingslocatie: http://www.myelectronics.nl/contents/media/l_4872.jpg
LCD Monitor Arm black met kogelgewricht
4872 € 35,00
NEW !!
IN STOCK NOW

Also very suitable for flatscreen TV, Loudspeakers etc.

Just slide your flatscreen on and off the wall.

Vesa 75 & 100 / Max. weight 10 kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 20:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Sick Nick schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 19:39:
Bij my-electronics hebben ze zoiets, moet je alleen wel 2 setjes kopen om hem op 2 plekken aan de muur te hangen :p

[afbeelding]

[...]
Deze heb ik hier ook, mijn 20.1" van 11 kg hangt hieraan. Echt verstelbaar is het niet, ik moet hem heel erg strak (lees met een tang) aandraaien, anders zakt het scherm telkens na een paar uur. Als je hem haalt om eenmalig je monitor in een bepaalde stand te zetten voldoet het uitstekend.

[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 12-02-2005 19:48 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sick Nick schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 19:39:

[afbeelding]

[...]
Kijk dat is perfect op een haartje na, zou leuk zijn geweest als het "makkelijk" verstelbaar was geweest maar soit, het zij zo. Misschien dat er bv nog een arm tussen te monteren valt ofzo, de producten van ergotron hebben die flexibiliteit iig, maar zijn zo duur.

Deze voor 35 euro vind ik erg leuk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vraag me toch af hoe het zit met ventilatie van TFT-schermen. Je hebt muursystemen waarbij de afstand tot de muur slechts 2,65 mm is (zoals hieronder).

Afbeeldingslocatie: http://www.myelectronics.nl/contents/media/4869.gif
The.Force schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:25:
Voor warmteverspreiding lijkt 10 cm ruim voldoende hoor...
Dat is het ook, maar ik vind dit dus te veel. Hoe dichter het scherm tegen de muur, hoe strakker het staat :*). En zo warm wordt het scherm volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Anoniem: 130941 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 21:07:
Ik vraag me toch af hoe het zit met ventilatie van TFT-schermen. Je hebt muursystemen waarbij de afstand tot de muur slechts 2,65 mm is
Dat is het ook, maar ik vind dit dus te veel. Hoe dichter het scherm tegen de muur, hoe strakker het staat :*). En zo warm wordt het scherm volgens mij niet.
Welke kant gaat warmte voornamelijk op ? Naar boven.
Dus zorg iig dat er boven voldoende vrije ruimte is.

Verder neemt een muur ook wel wat aan warmte op lijkt me zo.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vavoom schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:18:
[...]

Die kabelgoot buizen zijn gewoon aan 1 kant open, ze sluiten zich door de materiaalspanning. Beetje kromme kabelgoot als je alles er doorheen moet trekken nietwaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 08:27

bosaap22

Doing things I'm good at.

Gebruiken jullie ook DVI kabels, of alleen maar D-sub?

Wil ook zo'n soort constructie maken, maar de kabel moet minimaal 3 meter zijn .... Wordt DVI wel een erg duur grapje, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bosaap22 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:19:
Gebruiken jullie ook DVI kabels, of alleen maar D-sub?

Wil ook zo'n soort constructie maken, maar de kabel moet minimaal 3 meter zijn .... Wordt DVI wel een erg duur grapje, niet?
Voor het ophangen aan de muur maakt het niet echt uit of je de monitor middels DVI of D-sub aansluit lijkt me :?

Off topic dan: voor 22 euro heb je al een DVI-kabel van 3 meter. Kijk bijvoorbeeld maar eens hier http://www.komplett.nl/k/kl.asp?bn=10173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Anoniem: 130941 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:12:
[...]

Voor het ophangen aan de muur maakt het niet echt uit of je de monitor middels DVI of D-sub aansluit lijkt me :?

Off topic dan: voor 22 euro heb je al een DVI-kabel van 3 meter. Kijk bijvoorbeeld maar eens hier http://www.komplett.nl/k/kl.asp?bn=10173
Ik bedoelde dat een DVI kabel meestal een stuk duurder is dan een D-sub kabel... Maar deze prijzen vallen best mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Hebben er meer mensen problemen met de gaten die zijn aangebracht achter op hun TFT scherm waar de schroeven ingedraaid moeten worden? Deze zijn op mijn Iiyama E481S erg ondiep en sommige zelfs scheef. Gaan er echt maar een halve cm in. Dit i.t.t. de E435S van mijn huisgenoot. Deze gaten zijn perfect :?

Iemand ervaring met schroeven en verstevigingsplaatjes? Wil zelf een systeem maken. Wil een ijzer plaatje echterop het scherm vastzetten met schroeven en deze dan aan een haak plaatsen.

Ideeën zijn welkom :)
Pagina: 1