PC reboot na aansluiten externe 2,5 inch harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 12:17
Hallo,

Ik heb een 6 GB 2.5 inch harde schijfje waarvoor ik een externe behuizing van Sweex heb gekocht. Ik kan hem nu gebruiken als mobiele harde schijf. Thuis op mijn PC met Winxp prof werkt het allemaal perfekt. Echter op mijn werk heb ik Win 2000 prof en als ik daar de harde schijf aansluit met de USB adapter dan reboot vaak mijn PC. De PC begint dan met schijfcontrole, heel irritant natuurlijk. Een enkele keer lukt het wel, maar meestal reboot de PC.

Het harde schijfje is in het NTFS formaat net als mijn PC thuis met Winxp prof waar het allemaal dus goed werkt.
Op mijn werk heb ik Fat32: zou het daaraan kunnen liggen dat bij aansluiten van de externe harde schijf(die dus NTFS is) de PC reboot?

Ik heb ook nog een 3.5 inch externe harde schijf en daar heb ik dezelfde ervaring mee.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Als het met twee verschillende USB behuizingen zo gaat, lijkt het op een softwareprobleem (of er is een defect aan de USB poort, maar dat zal wel niet). Kijk eens of er een memory dump wordt aangemaakt, die kan je met debugging tools bekijken (meer info op de Microsof site).

Of je kan instellen dat er niet automatisch gereboot wordt. Dan kan je de blue-screen info lezen.

Sorry voor korte antwoord, moet verder. Zie MS site, debugging tools.

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 12:17
John_Glenn schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:51:
Als het met twee verschillende USB behuizingen zo gaat, lijkt het op een softwareprobleem (of er is een defect aan de USB poort, maar dat zal wel niet). Kijk eens of er een memory dump wordt aangemaakt, die kan je met debugging tools bekijken (meer info op de Microsof site).

Of je kan instellen dat er niet automatisch gereboot wordt. Dan kan je de blue-screen info lezen.

Sorry voor korte antwoord, moet verder. Zie MS site, debugging tools.
Ik heb het harde schijfje geformatteerd met fat32(format f: /fs:fat32). Nu lukt het wel op mijn werk het schijfje aan te sluiten zonder dat mijn PC gaat rebooten.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:58
Hmm, was er niet ooit een windows update voor NTFS? Iets met crashen of rebooten bij sommige NTFS partities? Als ik zie dat ze hier op school nog Win2K SP2 gebruiken (ja serieus, vorig jaar ook nog alles onder de blaster en de bugbear gehad :X), kan het ook best zijn dat je PC op je werk niet is gepatched.
Verder kan het zijn dat de NTFS versie van WinXP iets afwijkt van Win2K waardoor de boel niet 100% compatible is. Formatteer dat ding eens als NTFS op die Win2K bak?

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
denk dat het probleem ligt aan het feit dat NTFS in win2000 en XP andere versies zijn

probeer eens de externe schijf te formateren met de win2000 en dan files er naar kopieren vanop beide systemen.
kijk of het win2000 systeem dan nog steeds reboot als je iets doet op die externe schijf.

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758