Truedsl

Pagina: 1
Acties:

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 20:06
Hallo,

als ik op verschillende websites een postcodecheck doe dan is het resultaat dat ik geen ADSL of cableinternet kan krijgen (ergens in Drenthe in the middle of nowhere), maar via de website van Tweakdsl word ik geattendeerd op de website truedsl en hier is het mbv de postcodecheck wel mogelijk om internet te krijgen. Nu snap ik dat niet, klopt hier iets niet of gebruiken ze andere technieken of zoiets. In de FAQ pagina staat hier niets over op die website en ik kan ook geen email adres vinden. Heeft iemand hier een logische verklaring voor ? Ik heb ergens gelezen dat truedsl bedoelt was voor bedrijven maar het kan volgens mij ook voor particulieren. Ze zijn wel wat duurder maar dat neem ik op de koop toe

m.vr.gr. H.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Tja, lijkt me een gevalletje van slecht geupdate databases? Als er ergens ADSL beschikbaar is zou het via elke provider moeten kunnen.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 20:56
Dan betreft het naar alle waarschijnlijkheid een bitstream locatie. dit zijn de dure lijnen, eigenlijk ook alleen bedoelt voor de zakelijke markt.

Verwijderd

adsl heeft een slechtere verbinding naargelang de afstand tot de centrale toeneemt. Het zou mischien kunnen zijn dat de ene provider de afstand te lang vind om een goede verbinding te garanderen, en de andere provider daar anders over denkt.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

d-Frag

74% completed

HendrikT schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:51:
Hallo,

als ik op verschillende websites een postcodecheck doe dan is het resultaat dat ik geen ADSL of cableinternet kan krijgen (ergens in Drenthe in the middle of nowhere), maar via de website van Tweakdsl word ik geattendeerd op de website truedsl en hier is het mbv de postcodecheck wel mogelijk om internet te krijgen. Nu snap ik dat niet, klopt hier iets niet of gebruiken ze andere technieken of zoiets. In de FAQ pagina staat hier niets over op die website en ik kan ook geen email adres vinden. Heeft iemand hier een logische verklaring voor ? Ik heb ergens gelezen dat truedsl bedoelt was voor bedrijven maar het kan volgens mij ook voor particulieren. Ze zijn wel wat duurder maar dat neem ik op de koop toe

m.vr.gr. H.
Volgens de door mij geraadpleegde postcodecheck is ADSL (van KPN) gewoon leverbaar op de postcode 9411?? .

Waarschijnlijk bedoel je dat er geen BBNed beschikbaar is, behalve bij Truedsl (en alle andere zakelijke BBNed ISP' s als je daar de check doet).

BBNed levert bij jou in de buurt niet over hun eigen netwerk maar via een KPN "Bitstream" verbinding.

Kijk voor de grap maar eens op de site: http://pcdb.bbned.nl/
resultaat postcode controle

DSL is beschikbaar in uw regio!

Uit de postcode-check is gebleken dat de telefooncentrale in uw buurt gebruikt maakt van bitstream lijnen. Dit zijn ingekochte lijnen met een hogere prijsstelling, waardoor ze met name geschikt zijn voor zakelijk gebruik. Consumenten kunnen eventueel gebruik maken van de bitstream lijnen, echter meestal is dit vanwege de prijsstelling niet interessant. Het is nog niet bekend of en wanneer bbned eigen lijnen op uw locatie zal activeren, maar de komende maanden zal dit niet het geval zijn.

U kunt desgewenst op dezelfde lijn (analoog of ISDN 2) ook de spraakdiensten van KPN Telecom behouden. Oftewel, linesharing is mogelijk in uw regio.

Bent u geïnteresseerd in de zakelijke DSL oplossingen van bbned ? Neem dan contact op met een zakelijke service provider. De providers op deze pagina zijn allemaal directe partners van bbned en maken gebruik van het bbned netwerk.

Bent u particulier en geinteresseerd in DSL oplossingen speciaal voor consumenten ? Neem dan contact op met een service provider die aangesloten is op het DSL netwerk van bbned aangezien bbned niet direct levert aan consumenten maar via providers. Deze kunt u hier vinden.

Aan de gegevens in deze postcode tool kunnen geen rechten worden ontleend

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• HendrikT
ja okee leuk even getest op Beilen 9411?? maar ik ben nog al voorzichtig met het doorgeven waar ik precies woon, en dat is niet in Beilen zelf dus die 9411 geldt niet, en natuurlijk heb ik zelf al op meerder plekken o.a. www.internetten.nl een PC check gedaan .. maar even goed alvast bedankt voor de snelle reacties ...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HendrikT schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:30:
ja okee leuk even getest op Beilen 9411?? maar ik ben nog al voorzichtig met het doorgeven waar ik precies woon, en dat is niet in Beilen zelf dus die 9411 geldt niet, en natuurlijk heb ik zelf al op meerder plekken o.a. www.internetten.nl een PC check gedaan .. maar even goed alvast bedankt voor de snelle reacties ...
Je kijkt, of je een woonplaats (of wijk) verderop ADSL kan krijgen? :? 8)7 Lijkt me niet echt slim, aangezien je niet daar woont (en dus een andere postcode hebt...) ;)

• HendrikT
nee, daar gaat het me niet om, ik snap ook wel als je via KPN geen ADSL kan krijgen dat je dan via wanadoo of tiscali ook geen ADSL kan krijgen (tenzij het via BBned gaat, maar die zit hier ook niet), maar ik vraag me af waarom het dan via Truedsl volgens hun eigen website wel kan, maar ik begrijp nu uit de vorige antwoorden dat het bij hen waarschijnlijk om zakelijk internet via bitstream gaat en dat het dan wel kan alleen de prijs is veel hoger. Dus mijn vraag is eigenlijk nu al beantwoord. Ik heb even op die bbned PC check gekeken en toen werd het mij duidelijk.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:07

slaay

Natuurbeleven.com

Grote kans dat alle postcodes op jouw centrale een positief antwoord krijgen! Daardoor krijg je bij KPN die gerelateerd is aan afstand aansluiting - centrale een negatief antwoord omdat je te ver van de centrale woont en bij bbned een positief antwoord.

Dat is een probleem waar bbned al vaak voor lastig gevallen is door klanten. Provider die via het bbned netwerk levert zegt, u kunt adsl krijgen. Maar na aanmelding blijkt het toch altijd weer om een Bitstream locatie te gaan. Klant boos en bellen met bbned. bbned moet dan weer uitleggen dat de postcodecheck bij de provider altijd positief is zodra er bbned of bitstream leverbaar is.
Hoog tijd dat de providers eens onderscheid gaan maken tussen native bbned en bitstream!

Ik zou zeggen, vraag gewoon ADSL bij Truedsl aan en je hoort vanzelf wat er gaat gebeuren, ADSL of geen ADSL.

[ Voor 40% gewijzigd door slaay op 09-02-2005 22:51 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Pagina: 1