ik kreeg het idee om mijn afgedankte clie sl10 van sony te gaan gebruiken als control center voor een home automation systeempje.
Ik heb zo een setje van de lidl met een AB en 4 stopcontact rf ontvangers. Die kun je natuurlijk
heel laten en er gebruik van maken zoals het hoort, maar je kunt de AB ervan wellicht ook aansluiten op je palmpilot. Dan kun je met touchscreen de lichten dimmen en misschien ook het elektrisch slot op de deur openen.
Ik weet dat je apparaten kunt aansturen met een palm, zoals bijvoorbeeld een robot(zie hier).
Maar nu is de vraag of het ook (makkelijk) te doen is de palm te verbouwen dat ie via de compoort (want dat heeft ie toch?) een of meerdere relais aanstuurt.
Het zou zo mooi zijn.....
hier wat mogelijke toepassingen:
-deurbelontvanger (palm piept mee als deurbel gaat en slaat gemiste belletjes op)
-garagedeur openen
-timer per ontvanger (op gezette tijd aan uit signaal naar ontvanger)
-de server checken op email en piepen ( utp op palmpje?)
Heeft er iemand nog wildere ideeen, of is het misschien al gedaan?
Hoe kun je de AB besturen met de palm?
Foto's volgen nog
Ik heb zo een setje van de lidl met een AB en 4 stopcontact rf ontvangers. Die kun je natuurlijk
heel laten en er gebruik van maken zoals het hoort, maar je kunt de AB ervan wellicht ook aansluiten op je palmpilot. Dan kun je met touchscreen de lichten dimmen en misschien ook het elektrisch slot op de deur openen.
Ik weet dat je apparaten kunt aansturen met een palm, zoals bijvoorbeeld een robot(zie hier).
Maar nu is de vraag of het ook (makkelijk) te doen is de palm te verbouwen dat ie via de compoort (want dat heeft ie toch?) een of meerdere relais aanstuurt.
Het zou zo mooi zijn.....
hier wat mogelijke toepassingen:
-deurbelontvanger (palm piept mee als deurbel gaat en slaat gemiste belletjes op)
-garagedeur openen
-timer per ontvanger (op gezette tijd aan uit signaal naar ontvanger)
-de server checken op email en piepen ( utp op palmpje?)
Heeft er iemand nog wildere ideeen, of is het misschien al gedaan?
Hoe kun je de AB besturen met de palm?
Foto's volgen nog
just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone