Toon posts:

DVD speler Denon 2910: goede / slechte ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er aan te denken om de Denon 2910 te gaan aanschaffen. Momenteel ben ik in het bezit van een Pioneer 656-A-K DVD speler icm Loewe Xelos 82cm breedbeeld TV. De receiver die ik heb staan is de Yamaha RX-V2400

Nu vraag ik me af wat voor ervaring mensen met de Denon DVD speler hebben:

- beeld kwaliteit
- geluids kwaliteit
- gevoeligheid mbt lezen van gebrande DVD's / CD's
- kwaliteit weergave SACD

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij heeft Abbadon zo'n ding... Je zou hem eens kunnen mailen...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:20
Ik heb 'm pas sinds begin deze week maar hij bevalt me vooralsnog uitstekend :)

Ik heb 'm via DVI aangesloten op een LCD tv en stuur het signaal als 720p uit en dat ziet er werkelijk prachtig uit, echt een heel stuk beter dan m'n vorige speler welke ik via SCART aan had gesloten. Heb nog getest met 576 output maar 720 vind ik mooier (o.a. scherper). Jij hebt een CRT, dus zul je 'm analoog moeten aansturen en over de analoge videosignalen kan ik niks zeggen want niet getest. Maar hij is wel voorzien van erg goede analoge uitgangen wat ik er van begrepen heb, alleen kun je de Faroudja scaler niet gebruiken wanneer je component (analoog) gaat gebruiken (wel progressive though).

Ik heb al diverse DVD+R's getest en hij pakt ze allemaal zonder morren :)

Geluidskwaliteit. Tja, het klinkt allemaal echt prachtig met CD's maar ik ben niet zo vreselijk overtuigd van DVD/CD spelers en hun invloed op het geluid, zeker niet wanneer ze, zoals in mijn geval, digitaal aangesloten zijn. Dus verwacht van mij geen oratie over prachtgeluid etc. Het geluid wat ik hoor is erg mooi maar dat komt volgens mij meer door de speakers en in iets mindere mate door de versterker. Wat me wel opviel was dat een CD welke ik al dertien jaar heb en luister me gisteren erg verbaasde (had 'm al een paar maand niet meer gedraaid); het klonk serieus beter. Maar aangezien ik onlangs ook m'n receiver vervangen heb weet ik niet wat daarvan nu precies de oorzaak is (misschien wel combinatie van DVD speler en receiver of alleen één van beide apparaten, ik durf er niks over te zeggen. Maar het klonk iig beter met deze CD).

SACD moet ik nog proberen, kan ik dus niks over zeggen.

Iig ben ik er erg blij mee. Het is kortweg een stevig en mooi ontworpen apparaat met veel aansluitingen (ook HDMI), prachtig beeld en goed geluid.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Das mooi dat deze geen problemen geeft met writable DVD's. Jammer alleen dat er zo weinig mensen zijn die hun ervaring kunnen delen

Verwijderd

Dat komt ook omdat GoT geen groot genoege userbase heeft die redelijk prijzige audio/ video apparatuur heeft. Daarnaast is dit een vrij nieuw model, dus het aantal eigenaren is sowieso beperkt.

Misschien kun je op andere fora beter vinden wat je zoekt.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-02 21:48
De speler zal in prinicipe alle typen recordables lezen maar het probleem zit 'm in de oudere schijven welke van mindere kwaliteit zijn of met een mindere brander gebrand zijn.

Ik heb zelf de 1910 een maand in huis gehad en kwam toch wel een wat schijven tegen waar de speler moeite had. Het waren in mijn geval of schijven van NashuaTec (+R) en/of gebrand met een NEC 1100 of Lite-On brander. Schijven welke geen Nashua schijven zijn en gebrand met een oudere (mijn eerste 2,4 speed) Philips brander gaven geen problemen.

Ook zijn spelers in deze klasse (ook 2910 dus) gevoeliger voor krasjes e.d dan goedkope spelers

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb sins kort de dvd-2910 in combinatie met de avr 2805 versterker
Hellaas ben ik er niet zo erg tervreden over.
Veel van mijn gebrande dvd's geven blokken/hangen van beeld etc artifacts.

Schoonmaken van de dvd helpt niet.
Ik heb ongeveer hetzelfde als dit hier: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=181739
(alleen het video deel dan)

Ik overweeg om hem te ruilen bij correct want op een goedkope dvd speler doen al mijn oude dvd's perfect zonder enige hapering.
Al mijn dvd's zijn dvd-r trouwens,(MAM-E Mitsui ) zal voor de test eens 1 dvd naar +r omzetten, maar ik heb er zoveel dat ik ze echt niet allemaal gaat vervangen naar +
Films die ik op een "thats write" dvd-r opneem spelen probleemloos af.
Tis waarschijnlijk toch die MAM-E Mitsui dvds.

De speler is trouwens wel :9

[ Voor 44% gewijzigd door nike op 13-02-2005 17:24 ]

-edit-

Verwijderd

Heb hem uit mogen proberen bij een kennis en hij speelde alles af. Beeldkwaliteit en geluid met cd's was goed, hoewel inderdaad de cd kant van de sacd/cd disc het minder deed. Het schijnt dat Sony heeft toegegeven dat er problemen met deze discs zijn, maar ja, waarom sacd kopen en dan niet gebruiken en alsnog cd kiezen?
Wat betreft het probleem van nike: vaak is het een combinatie van dvd speler, brander en dvd recordable die niet goed werkt. Helaas heeft bijna elk merk wel problemen met een bepaalde combinatie. Ik zou dan proberen om een andere brander en recordable te gebruiken (van een vriend ofzo) en kijken of het probleem blijft. Tenslotte is een dvd speler van enkele honderden euro's en zeker zo'n mooie als de Denon DVD 2910 wel een nieuwe brander van 70 euro waard lijkt me ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 16:46 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:20
Ervaringsupdate. Vandaag m'n allereerste SACD gehaald (Pink Floyd, The Dark side of the Moon \o/ ) en gelijk zes kabels om de analoge verbinding tot stand te brengen (geen duur merk, maar gewoon redelijk dik spul met van die mooie goldplated stekkers).

Na de rudimentaire instellingen om SACD aan de praat te krijgen was ik niet zo onder de indruk van surround muziek, want onrustig (ben meer stereo liefhebber). Maar toen ben ik de 2910 eens even goed gaan instellen, lees speaker setup (maar ook SACD filter van 50 naar 100Hz gezet en alles op Pure Direct gezet, naast de 3805 ook de 2910 zelf) en de drukte viel direct weg en het geluid is werkelijkwaar fenomenaal! :P (komt ook door the floyd zelf natuurlijk :P )

En nog steeds ben ik geen gebrande DVD's tegen gekomen die gek doen, hij pakt dus alles direct (ik brand overigens met een NEC).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1