Toon posts:

Traag Trager Traaaagst (KT7)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey forummers,

Ik heb laatst een ABIT KT7 Moederbord gekocht en een AMD 900 Thunderbird. Nu is bij de installatie een dimmetje van 64 mb ram gesneuvelt (even niet vragen hoe en waarom) en blijf ik tijdelijk nog even met 64 mb geheugen over. Nu verwacht ik na zo'n opwaardering van processor toch wel enige versnelling in de games die ik speel.
Nu hapert zo'n beetje elk spel ontzettend. Ik speel bijvoorbeeld Quake 3, Alice, Project IGI met een Gforce 2 mmx maar het hapert als de neten. Ligt dit nou puur in mn geheugen ?

Verwijderd

Kijk hier eens, zal je veel aan hebben, check je bios instellingen eens, ik heb een kt7 met een TB 1000, loopt als een trein, stuk sneller dan mijn vorige p3-600EB

Suc6 ;);)

http://www.go.to/kt7faq

Verwijderd

Wow, een GeForce 2 MMX nog wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm is daar iets fout mee ?

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:58
Nee hoor....

Alleen hebben de meeste mensen hier een GeForce 2 MX, maar als jij een MMX hebt is dat alleen maar beter toch.... ;)

Verwijderd

Ook gehad. Met T-bird 800 en GeForce 2 GTS maar 3500 3DMarks :'(! Gewoon geheugen gewisseld en toen was het opeens 6400 3DMarks *D

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Heb je je VIA 4-in-1 driverse wel geinstalleerd? Nogal mucho importante!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 5800 3dmarks maar het haperde wel ontzettend. Mn hardisk blijft ook bij spellen constant ratelen. Mischien omdat hij constant swapt naar het geheugen ? Ik ga denk ik morgen er maar even 128 mb bijknallen.

Oh en ik heb de 4-1 drivers geinstalled. En wat betreft dat MMX is een foutje van mij. Dat moet dus MX zijn, dus niet zo zitten "dissen" hier.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat je Windows na de upgrade opnieuw hebt geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad...wel windows ME. Maar neem aan dat dat geen probleem moet zijn. Denken jullie dat het niet aan het geheugen ligt ?

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:46

Wimo.

Shake and Bake!

Ja dat ligt aan je geheugen.. ik had ook 64mb en dat zuigt met spellen.. ratel ratel.. toen ff 128mb erbij gezet en het werkt weer perfect

Verwijderd

Topicstarter
Okay das een goed antwoord op mn vraag. Ik ga morgen wel even proberen met meer geheugen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:26

Exirion

Gadgetfetisjist

64MB is echt te krap voor spellen. Zelfs 128MB is lang niet altijd genoeg, dus dat het schokt met 64MB is helemaal niet gek. Je kan een beetje optimaliseren met je VCACHE settings en een permanente swapfile aanmaken (als je dat niet al had), maar verwacht geen wonderen. Koop snel 128MB (of 256) erbij :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Opvallend is dat op een uitgebreid moederbord als de KT7 maar 3 uitbreidingsslots zitten voor geheugen. In dit geval gelukkig geen probleem hoor. Bedankt voor alle hulp. Mocht het nog schokken dan kijk ik wel weer verder waar het probleem kan liggen.

*D

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb er 128 mb geheugen bijgeplaatst en zit dan nu op 192 mb totaal.
Ik haal vrij hoge frame rates in de spellen maar af en toe blijft hij haperen. Ik kan daarvan niet de oorzaak vinden.

Verwijderd

Virusscasnner aanstaan? Welke?

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:32

Sjod

Ik ben goed luisterend

Moet je zelf in windows het virtuele geheugen beheren zet de minimale waarde op de hoeveelheid geheugen die je hebt en je maximale waarde op de het dubbelle daarvan

Verwijderd

Topicstarter
Geen virusscanner aan, geen poppup killer...niks ! Quake 3 gaat zonder problemen maar het spel Alice (zelfde engine) wil nog wel eens haperen. Dus denk dat het iets met mn videokaart te maken heeft. Heb de laatste detonator drivers gedownload maar geen verbetering.

Verwijderd

he man..
je moet effe die via 4 in 1 drivers versie 4.27 downlurken en installeren voordat je je beeld en geluidsdrivers installed en dan gaat het een stuk beter...had ik ook maar haal nu 6000 marks...met een tb900@1000 en geforce2 gts deluxe..abit kt7/raid100 bord met 329 mb intern
Pagina: 1