Toon posts:

Duron800 - MSI K7T Pro2 wil niet meer na booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag m'n nieuwe pc binnen gekregen:

Duron800
MSI K7T Pro2
128 MB 133 Mhz
+ rest

Ik moest alleen nog alles installen enzow (gebouwt had ik al). Ik ga dus even fijn de bios in om m'n onboard sound e.d uit te schakelen. A fijn na een paar kleine wijzingen (weet helaas niet meer welke) wil ik m'n pc even booten om daarna winME te gaan installeren.
Zet de pc aan en hij doet helemaal noppes, op het beeldscherm komt te staan "Not Connected" o.i.d, ik denk dus bij mezelf van : WTF!

Denken jullie dat ik m'n processor verbrand heb of dat er iets anders aan de hand is, als er iets anders aan de hand is: hoe krijg ik m'n pc weer normaal?

Alvast bedankt :9

Verwijderd

Denk om afstandhouders : alleen op plaatsen onder het moederbord waar ook daadwerkelijk gaatjes in het moederbord zitten anders krijg je kortsluiting.

Verder vooral letten op een eventueel plastic laagje op de processorkoeler die dient voor het beschermen van de koelpasta maar zeker vrwijderd moet worden als de koeler op de CPU geplaatst wordt.

Verder zo kaal mogelijk het systeem opbouwen.. Dus MB even los op de doos leggen met CPU en koeler geplaatst, 1 DIMM, los de voeding er aan en een videokaart. Dan even de monitor aansluiten en een toestenbord en dan nog eens kijken wat ie doet...

Suc6:)

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik toen alles weer cool was en ik de computer weer op kon starten de bios terug naar alle defaults had gezet deed'ie het wel weer gewoon.

Zit nu alleen met een ander probleem: staat nog helemaal niks op de comp en ik wil dus vanaf een opstartdiskette alles gaan installeren. Nou werkt *godverdommme* m'n bootdisk niet als ik opstart. Ligt niet aan de diskette maar er staat:

ATAPI CD-Rom check Failure .. ik snap er niks van .. dan zegt'ie dat ik m'n bootdisk erin moeten doen. Doe ik m'n boot disk erin en druk ik op enter: ATAPI CD-Rom check - Failure.

Wie o wie helpt mij?

• Chaos81
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 17:59

Chaos81

StickyToepad

Heb je meerdere CD-Rom's, DVD spelers, etc. in je systeem zitten?
Ik had dat probleem ook, hij wilde gewoon niet meer van een bootable CD booten en nu (na wat aanpassingen) doet hij het alleen in m'n DVD speler.

Dit is niet alleen een probleem van het K7T Pro2 bordje trouwens, mijn 'oude' ASUS K7M had hier ook last van met sommige drive combinaties.

Suc6

ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4, AMD Ryzen 5 5600X 6-Core Processor (3.70 GHz), Corsair DDR4 Vengeance LPX CMK16GX 3200C16, Asrock Phantom Gaming X Radeon RX580 8G OC.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DVD en een brander erin zitten, zou hier het probleem dan liggen?

Zo ja, wat moet ik doen?

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
hmmz in de bios staat soms auto, bij je cdrom detectie, probeer dit gewoon ff zelf in te stellen, wie weet :)

maareh hij wil dus geen floppy booten (win98 flop ?)

misschien boot sequence ?

Verwijderd

Topicstarter
In de Bios staat bij dat wat'ie het eerste na gaat kijken de Floppy Disk. En nee hij pakt de win98 bootflop helaas niet :'(

Wat is boot sequence?

• Vrieskist
boot sequence = de volgorde van boot devices :)

dus eerst flop -> HD -> cdrom

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Ik had ook zo'n probleem met CD-ROM drives. Maar het ligt niet aan de combinaties van de drives maar in de volgorde waarop ze op de kabel zitten. De CD-ROM drive waar je vanaf wilt booten moet als eerste gevonden worden na je HD('s).

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, vergeef mij -> spaar mij :P

Ik was even super dom en vergeten de floppydisk aan te zetten in de bios |:(

Verwijderd

leuk bortje die msi heb ik ook draaid super :)

succes

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem al stabiel draaien op 880 ... tweaken is echt heilig op de MSI K7T Pro2!

• Vrieskist
en hoe is je videokaart ??

benchmarks :)
Pagina: 1