Toon posts:

'Diepere' dvd menu's maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wellicht een domme vraag maar in de search kon ik het antwoord niet echt vinden. Ik heb hier meerdere concerten in mpeg 1 formaat die ik tezamen op één dvdtje wil branden, en dat past ook prima, maar met de menustructuren kom ik er niet helemaal uit. Ik werk met Nero VisionExpress en wil dus zegmaar de volgende menu-opbouw:

introfilmpje -> dvd hoofdmenu -> 3 menu's (voor elk concert één) waarin je nummer kan kiezen, audio kan instellen, etcetera. Ik wil dus bijv. ook dat als ie concert a heeft afgespeeld dat ie dan niet doorgaat met concert b maar teruggaat naar het hoofdmenu, en dat hij na nummer 3 van concert b weer teruggaat naar het menu van het betreffende concert.

Ik ben dus op zoek naar een programma dat wat meer kan dan alle scenes die op de dvd komen samen in één menu (desnoods verdeeld over meerdere pagina's) proppen. Via google kon ik ook al niet echt wijs worden... wie o wie helpt me??

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Wat jij wilt doen kan je, relatief eenvoudig, bereiken met DVDMaestro. Hoe je er een DVD structuur mee kan maken, heeft Doom9 reeds voor je uitgelegd. Het programma wordt echter niet meer gemaakt en was verre van gratis. De maker, Spruce, is overgestapt op Apple systemen.

Een paar goede programma's die nog wél gemaakt worden en betaalbaar zijn, zijn DVDlab en TMPGEnc DVD Author. Hoe je met deze programma's om moet gaan, kan je ook op de site van Doom9 vinden. Beide programma's hebben echter wel hun beperkingen. Zo kan van de eerste alleen de duurdere Pro versie met ondertitels en meerdere VTS's overweg. Ook kan je, met de laatste versie die ik gebruikt heb, niet via een menu een audiospoor selecteren. De tweede heb ik nooit gebruikt, omdat deze je weinig vrijheid geeft. Voor de menulay-out zijn bijvoorbeeld enkel vooringestelde templates beschikbaar.

Het is aan jou wat je gebruikt, en wees, helemaal deze eerste keer, snel tevreden. DVD's zitten vaak lastiger in elkaar dan de meesten denken...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:33
Adobe Encore - lastige leercurve, maar dan kan je zowat alles mee doen.