Toon posts:

[XP] Oude accounts onbereikbaar na re-install XP

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ooi,

XP was zwaar gecrasht door rete veel spyware. Ik heb toen gewoon vanuit DOS windows opnieuw geinstalleerd. De oude accounts staan nog in c:\documents and settings, maar omdat deze mappen password protected waren, kan ik er nu niet bij.

Ik weet de passwords uiteraard nog, maar vraag me af hoe ik er weer bij kan...?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

mattiejj,

Op GoT verwachten we van iedereen die een topic start een aantal zaken, en jij voldoet daar niet helemaal aan.

Het ontbreekt je topicstart namelijk aan twee zaken. Ten eerste mis ik eigenlijk voldoende informatie, wat bedoel je met 'password protected' (dat bestaat namelijk niet in Windows) - bedoel je encrypted? Of bedoel je dat je documenten 'prive' werden gemaakt? :)
Welke foutmelding krijg je als je toch aan je documenten probeert te raken? :)

Ten tweede - wat heb je zelf al geprobeerd om je probleem op te lossen - bijvoorbeeld al eens in de Windows Operating Systems faq gekeken ?

Verwijderd

Topicstarter
ehm...password protected. Misschien iets te simpel geweest met uitleggen :)...zal maar bij het begin beginnen :P...

Je maakt verschillende gebruikersaccounts aan...zet daar een wachtwoord op...

Snappen we nu elkaar weer? :)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Euhmm..dit is dus best wel onzin...

1. je kan WinXP helemaal niet meer vanaf DOS installeren (ja ok klein beetje wel..via 6 (ZES!) bootdiskettes maar dan is het nog geen echt DOS).

En als je via de gewone boot-cd install had gedaan..had de setup je zeker verteld dat je je schijf moet formatteren voordat je een nieuwe setup eroverheen kon gooien.

Dus..vraag me af hoe je het voorelkaar gekregen hebt, en bovendien vind ik het nogal dom want zelfs op een pc vol spyware moet het mogelijk zijn een cd'tje te branden met belangrijke documenten.

En second..password protected dirs in Windows kunnen helemaal niet. Dus je verhaal klopt van geen kant.

edit: damn Elevator is véels te snel!

[ Voor 7% gewijzigd door HyperioN op 09-02-2005 20:06 ]

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 06:45
Hij zal de setup van XP wel bedoelen (repair?)? Ziet er voor de gemiddelde computergerbruiker als dos uit.

edit: je moet ook je gebruiker op precies dezelfde manier aanmaken anders is het "niet dezelfde gebruiker"

[ Voor 35% gewijzigd door Stefke op 09-02-2005 20:13 ]

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Indien je in Windows XP kiest om de persoonlijke mappen 'private' te maken kan alleen de gebruiker met de juiste inlog in deze map komen.

Alleen maakt Windows gebruik van deze truc, indien je een bootable CD gebruikt met een Operating Systeem anders dan Windows (bijv. een Linux) moet het mogelijk zijn deze bestanden uit die mappen te halen.

Ongetwijfeld zullen er andere manieren zijn en met een beetje creatief zoeken zul je vaak nog meer zoeken....

Koffie!!

Verwijderd

Topicstarter
in Faq gevonden..bedankt

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-04 20:19

THiCE

Say it with a flourish!

Ik heb ook ooit iets dergelijks gehad... Ik had mensen permissies toegekend voor bepaalde partities, en die konden na een windows reinstall niet meer doen wat ze wilden op hun eigen partities... Ik moest toen quota management weer aanzetten op elke schijf, alle speciale rechten enzo verwijderen, toen quota management weer uitgezet, en toen werkte het weer....

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-04 09:51
HyperioN. schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:06:
Euhmm..dit is dus best wel onzin...

1. je kan WinXP helemaal niet meer vanaf DOS installeren (ja ok klein beetje wel..via 6 (ZES!) bootdiskettes maar dan is het nog geen echt DOS).

En als je via de gewone boot-cd install had gedaan..had de setup je zeker verteld dat je je schijf moet formatteren voordat je een nieuwe setup eroverheen kon gooien.

Dus..vraag me af hoe je het voorelkaar gekregen hebt, en bovendien vind ik het nogal dom want zelfs op een pc vol spyware moet het mogelijk zijn een cd'tje te branden met belangrijke documenten.

En second..password protected dirs in Windows kunnen helemaal niet. Dus je verhaal klopt van geen kant.

edit: damn Elevator is véels te snel!
Nooit van winnt.exe gehoord? :P

Je zou ook nog met partition magic van ntfs naar fat32 kunne changen, alleen moet je dan wel oppassen dat je gee uitgepakte dvdr's (bijvoorbeeld) op je schijf hebt staan, want bestanden groter dan 4gb trekt fat32 niet. Met ntfs houden de folders namelijk protectie en met fat32 haal je dat dus weer weg. Daarna zou je gewoon weer terug kunnen changen.

Maar misschien kan het wel makkelijker :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 06:45
en dat gaat zomaar? So much for beveiliging van bestanden :?

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:52

grimson

domeingrommer

stefijn schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:20:
en dat gaat zomaar? So much for beveiliging van bestanden :?
Uiteraard... als je lokaal (fysiek) toegang hebt dan is het einde beveiliging .. (gelukkig maar in de meeste gevallen)

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Je kan ook even Knoppix STD draaien (Live-CD). Linux trekt zich niks aan van die stomme beperkingen van Windows.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
offtopic : je kan xp cd setup booten vanaf één ( ja een ) dos disketje :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-04 09:51
Mr.SiS schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:27:
offtopic : je kan xp cd setup booten vanaf één ( ja een ) dos disketje :)
ook gewoon zonder diskette hoor
je kan ook nog een bootable cd maken met dos flop als boot sector en dan de rest van de cd de windows installatie op zetten :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
werkt de functie "take ownership" niet?

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 20:12

tweakerbee

dus..?

Vast wel, maar ik gok dat TS dat nog niet geprobeerd had. nooit gehoord heeft.

Je moet even naar veilige modus gaan (f8 voor Windows start) en daarin met de rechtermuisknop op de desbetreffende map klikken. Ga naar Security/Beveiliging, Advanced/Geavanceerd en zoek tot je iets hebt gevonden wat op "Take Ownership" lijkt. Nu kun je het ook nog doorgeven aan alle onderliggende objecten.

Reboot. Klaar.

You can't have everything. Where would you put it?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit topic gaat verder nergens meer over - het staat duidelijk in de FAQ uitgelegd, en er zijn nu mensen die de meest onzinnige dingen beginnen uit te kramen (denk bv: aan
[rml]HyperioN. in "[ XP] Oude accounts onbereikbaar na re-in..."[/rml])

Dicht dus - topicstarter, doe voortaan zelf even moeite.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.