Ik heb sinds kort af en te spontane reboots tijdens het spelen van FarCry
. Aangezien mijn systeem iets is overclocked ben ik de voltwaardes maar weer eens gaan bekijken (Aopen, 350W zie specs). Hierbij viel mij vooral de 12v lijn op:
Sisoft: stressed: 11.2 normaal: 11.1
MBM: stressed: 12.7 normaal: 12.9
Asus probe: stressed: 11.9 normaal: 12.1
Hier heb ik niet veel aan aangezien sommige metingen 1.8v verschillen! (alles tegelijkertijd gedraaid)
Kan iemand een tip geven welke meting het meest betrouwbaar is en hoe ik eventueel een betrouwbare meting kan krijgen?
Daarnaast zakt mijn VCore van 1.6v naar 1.5v onder stress maar hier staat dit bord om bekend. Zou dit nu ineens een rol kunnen spelen i.v.m. de reboots? Ik heb dit 'VCore-probleem' al een jaar zonder zichtbaar effect.
Sisoft: stressed: 11.2 normaal: 11.1
MBM: stressed: 12.7 normaal: 12.9
Asus probe: stressed: 11.9 normaal: 12.1
Hier heb ik niet veel aan aangezien sommige metingen 1.8v verschillen! (alles tegelijkertijd gedraaid)
Kan iemand een tip geven welke meting het meest betrouwbaar is en hoe ik eventueel een betrouwbare meting kan krijgen?
Daarnaast zakt mijn VCore van 1.6v naar 1.5v onder stress maar hier staat dit bord om bekend. Zou dit nu ineens een rol kunnen spelen i.v.m. de reboots? Ik heb dit 'VCore-probleem' al een jaar zonder zichtbaar effect.