[P4c800-e dl] Welke 12V waarde klopt nu?

Pagina: 1
Acties:

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb sinds kort af en te spontane reboots tijdens het spelen van FarCry :( . Aangezien mijn systeem iets is overclocked ben ik de voltwaardes maar weer eens gaan bekijken (Aopen, 350W zie specs). Hierbij viel mij vooral de 12v lijn op:

Sisoft: stressed: 11.2 normaal: 11.1
MBM: stressed: 12.7 normaal: 12.9
Asus probe: stressed: 11.9 normaal: 12.1

Hier heb ik niet veel aan aangezien sommige metingen 1.8v verschillen! (alles tegelijkertijd gedraaid)
Kan iemand een tip geven welke meting het meest betrouwbaar is en hoe ik eventueel een betrouwbare meting kan krijgen?
Daarnaast zakt mijn VCore van 1.6v naar 1.5v onder stress maar hier staat dit bord om bekend. Zou dit nu ineens een rol kunnen spelen i.v.m. de reboots? Ik heb dit 'VCore-probleem' al een jaar zonder zichtbaar effect.

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Meet het eens gewoon met een multimeter.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Denk dat je 350 Wattertje van Aopen te kort schiet...maar zoals Felixje zegt: gewoon even met een multimeter doen.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb ik niet. Maar als ik die zou halen waar kan ik dan het beste meten?

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
djengizz schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:01:
Heb ik niet. Maar als ik die zou halen waar kan ik dan het beste meten?
zwarte aan de zwarte (maakt niet uit welke) rode aan de rode = 5v
zwarte aan de zwarte (maakt niet uit welke) rode aan de gele = 12v

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Verwijderd

Waarom doe je niet gewoon een voltmod om die core spanning wat normaler te krijgen? Clock anders je systeem eens terug naar default en check of hij dan nog reboot.

En meten doe je gewoon op dezelfde plek als waar je PC nu staat :P, welke molex maakt niet uit, die komen bij dergelijke voedingen toch allemaal op hetzelfde neer in de voeding zelf.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 08:37 ]

Pagina: 1