Toon posts:

Gforce 2TI oorzaak van crashen wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Mijn Hercules 3d Prpohet II TI kaart is nu een jaartje of 4oud en bevind zich ook al een jaar in de vitrine kast. Nu wilde ik hem weer gaan gebruiken voor een server, maar hij zorgde voor spontane reboots of soms helemaal niet opstarten. Ook hangt soms hij in de bios.

Bij het inpluggen van een andere kaart is er niets aan de hand.

Ik heb deze kaart wel in het verleden geprobeerd over te klokken. Helaas was dit niet helemaal goed voor die kaart want hij gaf van die flikkeringen (noem het maar extra effecten) in het spel. Dit bleef ook bij het terug klokken van de kaart.

Dus wat nu? Ik heb natuurlijk al wat gezocht op t forum en daar hebben ze het over het flashen van de vga bios. Nu was mijn vraag is dit verstandig en zo ja waar haal ik die bios vandaan want het programma heb ik al gevonden.

_/-\o_

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Post eens wat meer specs, zoals wat voor mobo je hebt. Werkt de koeler van je gf2ti nog goed? Welk model is die andere kaart die het wel doet?

public void ik()

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Ik denk niet dat het gelijk flashen van je kaart de oplossing is. Wordt je videokaart niet te warm? Probeer je videokaart eens een beetje terug te clocken en kijk dan of de problemen opgelost zijn en zoals hierboven; post even wat meer info, zoals je specs.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Meer specs geven.
Het kan ook zijn dat de kaart niet goed in het AGP slot zit.
Mogelijk is de kaart ook stuk gegaan door ESD o.i.d.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat al in de bios fout....
de proc van mijn vga kaart is niet warm en mijn koeler doet ook gewoon normaal

dus ik snap er nix van iemand nog een goed id?

Verwijderd

Topicstarter
owja specs

abit kt7a-raid
amd tb 1300
mem 256 sdram

vga kaart Hercules 3d Prpohet II TI

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Bios update van het moederbord kan héél misschien helpen.
Probeer echter eerst de kaart uit in een andere PC.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
ja er zit nu momenteel een andere vga kaart in (een pci :P) maar die heeft geen problemen
maar bios update kan inderdaad geen kwaad

Verwijderd

Topicstarter
how nee moment de vga kaart (die gf ti) die zit gewoon op mijn ouder moederbord waar hij ooit ook gewerkt heeft... en die heeft de laaste bios

Verwijderd

Topicstarter
niemand weet hoe ik aan flash bestanden kan komen voor dat kaartje want ik heb nix te verliezen met dat ding!

dus iemand???

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 16:17
Zoals hierboven als is voorgesteld. Werkt de 2Ti NU wel goed in een andere pc...

Als jij nog steeds artifacts hebt na het terugklokken, heb je je geheugen _te_ ver opgevoerd (zo erg dat het nu niet meer goed werkt..)
Pagina: 1