Toon posts:

ATI Radeon 9700XT werkt niet op een home build systeem, help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb in mijn Dell Dimension een nieuwe Videokaart gezet, ben van een Radeon 9700XT naar een X800 Pro gegaan. Maar nu wil ik natuurlijk mijn oude 9700XT verkopen.
Aan wie beter dan mijn broer, die wilde toch al een nieuwe videokaart.
Dus ik die erin gezet, voeding aangesloten, booten, windowsxp hoor je wel opstarten maar geen beeld !!!!!, helemaal niks zelf geen bios scherm.. zwart beeld en het standby lampje van de monitor knippert alsof de PC uit staat. Aan de geluiden te horen start ie windows gewoon op maar geen beeld.
Ik meteen Dell gebeld, die vertelde me dat de Videokaart uit een Dell PC wel een beetje aangepast zijn op een Dell systeem, en daarom mischien niet zal werken op een non-Dell systeem. (wat een onzin, AGP is toch een standaard toch ?)

Mijn vraag is dus, weet er iemand hoe je toch beeld kan krijgen met die videokaart in een ander systeem ? (spoortje door krassen of kortsluiten, jumpertje verzetten of wat dan ook)

Als dit niet mogelijk is dan bied ik bij deze mijn radeon 9700XT 128mb aan voor iemand met een Dell systeem voor een leuk prijsje :o)

Alvast bedankt,

Peppy

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
1: liever geen help in een topictitel
2: Voor het verkopen van je videokaart is er vraag en aanbod.
3: FAQ al gelezen? ( zie 2 posts hieronder)
:)

[ Voor 12% gewijzigd door Satch op 09-02-2005 19:21 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
Metal schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:14:
1: liever geen help in een topictitel
2: Voor het verkopen van je videokaart is er vraag en aanbod.
3: FAQ al gelezen?
en jij soliciteert zkr naar een mod plekje op got :o
ff kijken of je de poorten goed hebt staan en de agp stettings in de bios enzo!! en ook altijd eerste de oude drivers van je comp afhalen...

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
@ hierboven: ik help hem alleen maar, ik had het iets vriendelijker kunnen verwoorden jah.
Met FAQ bedoelde ik trouwens deze: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
heb je misschien aan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Satch op 09-02-2005 19:24 ]

Verwijderd

heb je genoeg voeding in die home build pc zitten?
heb je al geprobeerd je cmos te clearen?

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik zal het proberen te verduidelijken:

Die 9700XT komt uit een standaard Dell computer, altijd goed gewerkt.

De "home build" van mijn broer had als oude videokaart een Geforce2 die perfekt werkte, daar wou ik die 9700XT in bouwen maar krijg daarmee geen beeld.
Voeding is zwaar genoeg en de aparte voedingskabel is ook aangesloten, ventilator van de videokaart draait.

Het lijkt er dus op dat die 9700XT uit die Dell PC alleen maar op een Dell kan draaien en niet op iets anders dus. Heb ik dus nog nooit van gehoord, iemand van jullie wel ?, bestaat dat ?

Als dit zo is, zijn er dan manieren om hem dan toch te laten werken op een "vreemd" systeem ?

ik hoop dat het zo iets duidelijker is.

ps. Hoe kan ik cmos wissen als ik geen beeld heb ??

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 20:33 . Reden: iets vergeten ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ff het batterijtje er uit doen voor een minuut of 5

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:31:
ff het batterijtje er uit doen voor een minuut of 5
Ow, je bedoelt van het moederbord, bios op default settings zetten, zal ik morgen ff proberen.

Zat zelf ook te denken om die 9700XT te flashen met een andere versie alleen vraag ik me af hoe ik dat voor elkaar krijg zonder beeld en geen PCI vid-kaartje voorhanden heb.

Verwijderd

9700XT...? Pro bedoel je?

Voltage van AGP poort van het moederbord van je broer is zeker weten ook 1,5v?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:22:
9700XT...? Pro bedoel je?

Voltage van AGP poort van het moederbord van je broer is zeker weten ook 1,5v?
Een 9700XT is een OEM-versie. Die zijn niet los te koop, volgens mij moet het trouwens XL zijn, die presteert ongeveer tussen een non-Pro en een Pro in. :)
Het kan inderdaad zijn dat er een soort van lock op het BIOS van die kaart zit, je kunt allicht proberen de kaart blind te flashen naar een 9700 non-pro (om mee te beginnen) en later eventueel naar een Pro, als je zeker weet dat de core en het geheugen deze snelheid aankunnen. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

wat is een 9700xt? volgens mij klopt daar iets niet, want ik ken enkel een 9700 en een 9700pro
ff on topic tips.. probeer eens een zwaardere voeding, en bij gebrek aan doos vol voedingen, haal eens wat powercables los die niet noodzakelijk zijn voor opstarten (cdrom drives, harde schijven en zo )
daarnaast:
haal t ding er nog eens uit, en schuif m er nog eens in. mischien dat er toch een contactje niet lekker zit.
heb je t bovenste pci slot in gebruik? zo ja, haal die leeg.
en als je toch bezig bent, haal verder ook even alle pci sloten leeg, zo vermijd je een mogelijk irq conflict.

Verwijderd

Topicstarter
oops, my bad, ik las de pakbon nog ff na, het is een 9700 TX en niet XT, maar dat maakt geen verschil met het probleem.

Het is een vrij zeldzaam kaartje, heb 'm nergens te koop zien staan bij mycom of zo. Wel 9600 en 9800. De hele batch zal wel naar Dell zijn gegaan dan voor een zacht prijsje :)
Prestaties van het ding liggen inderdaad tussen een 9700 en 9700pro, igg veel sneller dan de GeForce4 TI-4400 van een andere broer van me.

Ik probeer 'm binnenkort eens in de bak van mijn andere broer, kijken of daar het zelfde doet.

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:33
De 9700TX draait standaard op 260 core/260 mem, dus nog onder de 9700 NP (275/275). Ik zou dus eerst een flash naar non-pro proberen..

En, omdat je van Nvidia naar ATI overstapt, zoals DaannO ook al zei, eerst de oude drivers volledig verwijderen

[ Voor 39% gewijzigd door Daaaaf op 09-02-2005 23:30 ]

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Geen beeld bij het booten van de computer heef niks te maken met foute Windows drivers.
Je zou altijd het bootscherm moeten zien.

Daarom denk ik eerder dat de betreffende voeding het niet trekt. Trek alles eruit wat tijdelijk eruit kan cd/rom floppydrive extra hds, usb apparaten, enz enz.

En ter info, is de "voedingsconnector" van de videokaart wel aangesloten??? Die kaartjes verstoken namelijk meer dan een normaal agp slot kan leveren.

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 21:00
eventueel kijken of er bios updates zijn voor de dell computers, ivm de videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
@ sharkys,

voedingskabel van VGA-kaartje is aangesloten, ik ga morgen weer ff proberen bij m'n broer, dan gooi ik alles ff los behalve de VGA-kaart. Bios settings controleren enz.

Als dat nog niet lukt dan probeer ik 'm eens in de bak van die andere broer van me ;)

Als dat niet lukt ga ik uitzoeken hoe en welke versie ik erin flash.

eerst weekend.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:15

Wildfire

Joy to the world!

Tsja, het is al eerder gezegd - voltages. Er zijn diverse standaarden voor AGP-sloten. Het kan best zijn dat die Dell nog volgens de oude standaard werkt en die Radeon 9700 TX volgens de nieuwe. En dan gaat het inderdaad niet samen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

dan zou hij er niet in moeten passen als dat het geval was

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb hem aan de praat in de PC van mijn broer.....

Heb na lang zoeken een bios voor een 9700 non pro kunnen vinden, deze ge-edit met Radedit naar een snelheid van 250 core 270 geheugen.

Bij het flashen gaf ATI flash aan dat de CSID niet overeen kwam, heb daarom met de optie -f geflasht.

Toen in de PC van mijn broer geprobeert maar in 1e instantie nog het zelfde probleem: monitor bleef op standby en merkte niet dat de PC opgestart was.
Toen een de PC een hardwarematige reset gegeven (nadat windows was opgestart en in idle) en bingo, ik had beeld !

Als ik dan de PC opnieuw opstart blijf ik beeld houden, maar als ik de PC uitschakel en na een minuutje weer inschakel schakelt de monitor pas aan als windows opgestart is !
Dit is raar maar kan ik en mijn broer mee leven.

Kortom, hij doet het nu ;)

Bedankt voor jullie hulp.

PS. een 9700TX is een 9700 non pro die iets is terug geklokt naar 263mhz omdat ze net niet stabiel genoeg zijn voor de 275mhz van een gewone 9700.
Maar op 263mhz krijg je soms nog rare dingen inbeeld dus heb ik 'm op 250mhz geklokt.
Wat ik zo heb gezien zijn alle 9700tx kaartjes aan Dell verkocht.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 15:29 ]

Pagina: 1