Toon posts:

[XP] Windowsupdate nog mogelijk na formatteren ivm licentie?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn computer gaan formatteren. maar ik heb hier een vraagje over. nadat ik dit gedaan heb staan de updates van windows natuurlijk niet meer op me computer. nu vraag ik me af of ik dan gewoon weer alles opnieuw kan updaten want ik hoorde van iemand:

Je kan windows updaten als je een officiele licentie hebt, dan moet er bij de diskette een nummer zitten, met dit nummer kan je de updates downloaden je moet dan wel microsoft bellen dat je je computer aan het formatteren ben zodat zij het nummer activeren anders denken zij dat er een tweede gebruiker illegaal bezig is en blokkeren ze je licentie.

is dit waar of niet. want toen ik mijn computer kocht zat windows xp er al op en ik heb alleen recovery cd's er daar kan ik geen windows key vinden.

Verwijderd

Ja, het is precies zoals toen je het voor het eerst deed :)

Overigens heb ik al meerdere malen mijn computer geformatteerd, maar heb ik nog nooit problemen ondervonden met de activatie, dus daar zou ik maar niet over in zitten ;)

edit:

Ik las er even over heen, maar als je geen key hebt, gewoon terug gaan naar de winkel

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 18:45 ]

Verwijderd

Waar heb je je PC van gekocht? Een leverancier die een PC + XP levert, moet ALTIJD de CD meeleveren, en de licentie zit in de vorm van een sticker op de kast.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heeft weinig met hardware van doen :)

Opslagmedia & I/O Controllers > Windows Operating Systems + titelverduidelijking

[ Voor 34% gewijzigd door BalusC op 09-02-2005 18:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:42:
Waar heb je je PC van gekocht? Een leverancier die een PC + XP levert, moet ALTIJD de CD meeleveren, en de licentie zit in de vorm van een sticker op de kast.
bij mediamarkt, het is een sony vaio, er zitten alleen 3 recovery cd's bij...

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 07:19

OgWok

U.N.C.L.E.

Vreemd. Heb zelf via het net een Acer gekocht en daar zit onderop netjes een XP licentie-sticker. Zit er niets bij waar die sticker op zit, dan kontakt opnemen met Mediamarkt en alsnog een officiele licentie krijgen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het zit inderdaad meestal aan de onderkant van de laptop geplakt. Soms in de accuhouders of onder geheugenuitbreidingsklepjes, etcetera.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Op die recovery cd's van je staat Windows XP kant en klaar. Mogelijk moet je wel je licentiecode opnieuw intypen (zie mijn voorgangers). Je kunt ook op andere manieren aan een key komen alleen dan kan het zijn dat WU niet meer werkt.

Heb je geen key gekregen, dan zou ik gewoon even met Mediamarkt bellen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het serienummer heb je nodig. Dan zou je Windows moeten kunnen activeren. Anders bel je microsoft om telefonisch te activeren. Dit is al heel veel malen eerder gevraagd.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.