Toon posts:

Strepen papier Laserjet 4000N

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat het aan de fuser ligt maar ben benieuwd wat jullie vinden.

Op het papier zijn wat strepen te vinden (hele lichte) en aan de rechterkant staat een dikke streep zoals hieronder op de afbeelding te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://213.10.115.153/a4%20scan.gif

Bij de ene afdruk voel je daar spikkeltjes, bij de andere afdruk niet. Op het gemaakte reinigingsblad komt ook geen noemenswaardige rommel. Wat is jullie mening? En zijn er trucjes om te kijken of het wel echt aan de fuser ligt?

edit: op de drum in de toner zie ik ook strepen. Kan dat het zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 19:20 ]

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Ja, meestal helpt bij deze problemen vervangen van de drum.
Er hoeft maar iets vuil of inkpoeder op te liggen en je krijgt strepen.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 08:55

sjaak

un giorno credi

Afaik is dit de fuser die een beschadigde rol heeft. (Heb er nl redelijk wat vervangen ;)) Aan de achterkant kan je twee klepjes weghalen waardoor je de fuser los kan schroeven, dan trek je um eruit en kan je de groene rol zien. Aan de zijkanten zie je dan ms stukjes papier erin gebrandt of los zittend plastic achtige meuk. Dan istie aan z'n eindje. :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels begrepen dat je kan testen of dit de fuser is, door een printopdracht te geven en dan halverwege de klep te openen zodat je een paper jam genereert. De helft van het papier is dan niet door de fuser gekomen zodat je kan zien of dit aan de drum ligt. Dat maar even testen lijkt mij.

Verwijderd

^^^ met stom

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:09:
Heb inmiddels begrepen dat je kan testen of dit de fuser is, door een printopdracht te geven en dan halverwege de klep te openen zodat je een paper jam genereert. De helft van het papier is dan niet door de fuser gekomen zodat je kan zien of dit aan de drum ligt. Dat maar even testen lijkt mij.
Nou, bovenstaande uitgevoerd. Die dikke streep zit er op voordat hij de fuser in gaat, ik kan het er zo afvegen. Ligt dus aan de drum :)
:/

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Jep, dus effe je toner vervangen.
Maar ik ga er vanuit dat je fuser wel al beschadigd is.
Fusers kunnen niet zo goed tegen bergen toner op een stukje, dat gaat dan inbranden.
Hoelang heb je dit euvel dan al ?

And The Only One

Pagina: 1