Goedenavond forummers, ik heb een vervelend probleempje met mijn Promise FastTrack S150 SX4. Ik heb vanochtend de stroomaansluitingen van alle 4 de HD's even losgekoppelt (pc stond uit). Vervolgens het systeem opgestart. Weer uitgezet (niks gewijzigd o.i.d.). Vervolgens stroom weer aangesloten en pc opgestart. Meteen kwam die BIOS-tool ervoor met de melding "no array defined". Ik schrok me wild... Windows startte op en heb meteen m'n Promise Tool gestart... en inderdaad, de array was verdwenen maar de hardeschijven werden nog wel gewoon herkend.
Ik heb wat op GoT rondgedwaald om een antwoord te vinden en er werd her en der aanbevolen om dezelfde array aan te maken (zonder rebuild/initialisatie/watdanook). Dit heb ik gedaan... met als gevolg -> 0. Nog steeds niks! (D.w.z.: de array bestaat, maar windows kan de partities niet lezen en zegt doodleuk "unallocated").
Ik wil niks van data verliezen dus heb verder nog niks uitgeprobeerd.
Oh... Windows draait op een gewone IDE schijf, dus los van de gehele RAID. Mijn RAID bestaat (zoals al vermeld) uit 4 HD's welke in RAID 5 formatie draaien.
---edit:---
Deze vermelding stond er in de log:
Ik heb wat op GoT rondgedwaald om een antwoord te vinden en er werd her en der aanbevolen om dezelfde array aan te maken (zonder rebuild/initialisatie/watdanook). Dit heb ik gedaan... met als gevolg -> 0. Nog steeds niks! (D.w.z.: de array bestaat, maar windows kan de partities niet lezen en zegt doodleuk "unallocated").
Ik wil niks van data verliezen dus heb verder nog niks uitgeprobeerd.
Oh... Windows draait op een gewone IDE schijf, dus los van de gehele RAID. Mijn RAID bestaat (zoals al vermeld) uit 4 HD's welke in RAID 5 formatie draaien.
---edit:---
Deze vermelding stond er in de log:
[ Voor 8% gewijzigd door b19a op 09-02-2005 18:35 . Reden: toevoeging van log ]