Toon posts:

[phpBB] Geuploade avaters kunnen limiet overschrijden? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op m`n webserver een phpbb forumpje lopen. Hier is het ook mogelijk om avatars in je profiel te gebruiken. Het probleem is alleen dat ik bepaalde grenzen heb gesteld aan het formaat en de bestandsgrootte. Dit is nl allemaal in te stellen middels het administratiepaneel wat bij het forum geleverd wordt. Echter als ik dit instel, kunnen mensen toch plaatjes uploaden, met een formaat groter dan wat ik in heb gesteld (100x100 pixels). Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een oplossing?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welke versie van PHP draai je? Heb je wel de extensie geinstalleerd welke benodigd is om image-afmetingen te achterhalen? Aangezien 'probleem' erg weinig zegt pas ik je topictitel even aan

PHPBB Avatar probleem >[phpBB] Geuploade avaters kunnen limiet overschrijden? *

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 09-02-2005 18:48 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai PHP 4.3.10. Maar wat bedoel je precies met die extensie? Waar zou ik die vandaan kunnen halen bijvoorbeeld of waar zou ik er meer over kunnen lezen?

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Volgens mij is het de GD Library die Spider.007 bedoelt ... (Google/php.net ;))

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
Kheb het geïnstalleerd, maar dit is niet de oplossing jammer genoeg

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je je phpinfo online staan zodat we daar wellicht wat informatie uit kunnen onttrekken? En probeer eens een simpele PHP file te maken die de getimagesize gebruikt; werkt dat goed? Heb je verder al eens gezocht op het phpBB supportforum?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik had als eerste gekeken op de site van phpbb, maar dies tijdelijk niet beschikbaar door een aanval van hackers of iets dergelijks, ik ga wat je voorstelt eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit gemaakt:

<?php
$size = getimagesize("de_url");
echo $size;
?>
Hij werkt niet helemaal, echo`t Array, maar geeft iig geen foutmelding

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

doe 'ns:
PHP:
1
2
echo '<pre>';
print_r($size);

in plaats van echo $size ;)

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, nu geeft hij de info weer dus het werkt wel. Het probleem zit em dus ergens anders

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zit em in het avatar uploaden via een url. Er zijn nl meerdere manieren om een avatar te selecter; Uploaden van je eigen comp, uploaden vanaf een galery (staat op server), en dus uploaden via een url. Als er een avatar wordt geselecteerd m.b.v. een url is het mogelijk een veel grotere afbeelding te uploaden. Seze optie maar tijdelijk uitgezet, maar het zou fijn zijn als er een permanente oplossing zou komen..
Pagina: 1