Sound Blaster Audigy 2, DR release 1.4.2

Pagina: 1
Acties:

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:38
ik had mijn audigy 2 opgestuurd rma naar creative die was kapot

nu heb ik een nieuwe kaart gehad namelijk de Sound Blaster Audigy 2, DR release 1.4.2

is dit nu een audigy2 zs of nog steeds een gewone audigy2
hij ziet er in ieder geval anders uit dan mijn ouwe audigy2
daar waren alle gaatjes waar de kabels ingingen metaal kleur.

bij me nieuwe hebben ze allerlei kleurtje oranje zwart rood blauw roze ensow??

• svdm
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik weet niet of je al antwoord hebt gehad op je opmerking, maar hierbij mijn antwoord:

Jij hebt een OEM-kaart ontvangen van Creative, en wel de gewone Audigy-2-versie (de eerste versie van de 2-serie). De Audigy 2 ZS heeft ongekleurde aansluitpunten (ook de OEM-versie, want die heb ik), terwijl de normale Audigy 2 (de voorganger dus) gekleurde aansluitpunten heeft!

Op de kaart zelf kun je ook zien of het een ZS of gewone versie is (rechtsbovenin).

Suc6 verder,
svdm

[ Voor 39% gewijzigd door svdm op 18-05-2005 17:14 . Reden: aanpassing tekst ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:13
svdm schreef op maandag 16 mei 2005 @ 00:23:
Ik weet niet of je al antwoord hebt gehad op je opmerking, maar hierbij mijn antwoord:

Jij hebt een OEM-kaart ontvangen van Creative. De letters 'DR' staan nl. voor Dell-Release (ofwel de Audigy 2 -kaart die Dell (vorig jaar) in haar systemen plaatste)! In die zin ben je er dus op achteruit gegaan (hopelijk ben je hier in de tussentijd ook achter gekomen en heb je het aan kunnen kaarten bij Creative). De Audigy 2 ZS heeft ongekleurde aansluitpunten, terwijl de normale Audigy 2 (de voorganger dus) gekleurde aansluitpunten heeft!

Suc6 verder,
svdm
Waarom is een Dell Release Audigy2 minder dan een gewone Audigy 2 dan ?

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-02 22:32

pes

[b]Jij hebt een OEM-kaart ontvangen van Creative. De letters 'DR' staan nl. voor Dell-Release (ofwel de Audigy 2 -kaart die Dell (vorig jaar) in haar systemen plaatste)!
Is dat zo? Als ik naar Creative AutoUpdate ga staat er "DR release 1.84.55". Naar mijn beste weten heb ik een gewone retail uitvoering van de ZS...

[ Voor 8% gewijzigd door pes op 16-05-2005 11:12 ]

Verwijderd

Er is, volgens mij een Audigy2, een 2 retail en een 2ZS. De 2-serie is een 6.1 kaart en de 2ZS is een verbeterde 7.1 versie. De OEM-versie van de 2 had gekleurde aansluitingen en de retail was voorzien van metalen aansluitingen. Technisch is er geen verschil tussen een OEM en een retail. Wel de verpakking en alle ongein die daarbij hoort.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

technisch schijnt er ook een verschil te zijn, maar dat heb ik ook maar in een winkel gehoord, en ik ben wel benieuwd of het waar is:

De OEM van de audigy 2 zs kan geen livedrive op aangesloten worden (fysiek wel, maar het wrkt niet)

ik heb een refurbished, dus ik weet niet of t een retail of oem is.

• svdm
  • Niet online
mad-dog schreef op maandag 16 mei 2005 @ 01:17:
[...]

Waarom is een Dell Release Audigy2 minder dan een gewone Audigy 2 dan ?
De Dell-versie biedt geen (softwarematige) ondersteuning voor Digital Out (Dolby Digital en DTS).
Ga maar eens via het Configuratiescherm 'AudioHQ' en dan 'Device Controls'. Het tabje 'Decoder' ontbreekt bij de Dell-versie, terwijl je bij de normale versie kan aangeven hoe je het geluid gedecodeerd wil hebben (analoog met uitbreidingen voor Dolby Digital EX en DTS-ES of digitaal via SPDIF met externe decoder).

• svdm
  • Niet online
paesu schreef op maandag 16 mei 2005 @ 11:12:
[...]

Is dat zo? Als ik naar Creative AutoUpdate ga staat er "DR release 1.84.55". Naar mijn beste weten heb ik een gewone retail uitvoering van de ZS...
Je hebt gelijk: DR staat niet voor "Dell Release" (wat ik eerder ergens had gelezen), maar voor "Driver Release". SORRY!
Pagina: 1