Toon posts:

ilyama HM 903DT VS 903DTB verschil?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen als het goed is mijn 19" crt ophalen HM 903DT zie hier review

http://www.hardware.info/reviews.php?id=305&page=7

maar op de site van ilyama staat er duidelijk DTB in plaats van alleen DT wat is het verschil met toen 2 jaar terug?????
is dit trouwens nu een goede keus ???

Verwijderd

Ik denk dat waar je de monitor gaat halen niet een model van 2 jaar geleden zal hebben staan en uitleveren want dat kan gewoon niet.

Verschil zie ik zo niet denk dat er wat aanpassingen zijn gemaakt maar denk geen grote anders was dat wel te vinden.

Heb zelf ook deze monitor super dingetje egt een aanrader

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
HM 903DT is een goed scherm alleen na 1jaar slaat de voeding door van de monitoor, dit wordt gratis gefixed door teleplan.

[ Voor 5% gewijzigd door lt_cmd_data op 09-02-2005 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
hm ja ok maar mischien weet iemand anders het verschil?

Verwijderd

Adres:
Breguetlaan 10b
1438 BC Oude Meer

Managing director:
Dhr. E. Joor

Telefoon: 020 4460404
Fax: 020 4460268
www.iiyama.nl
info@iiyama.nl

Mail,schijf of bel ze?;)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 17:51 ]

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

lt_cmd_data schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:45:
HM 903DT is een goed scherm alleen na 1jaar slaat de voeding door van de monitoor, dit wordt gratis gefixed door teleplan.
Alsof elke monitor dat heeft :D
Mijne dus niet en ik heb hem al dik 2 jaar tot volle tevredenheid.

En uit die review van je:
Wil je trouwens werken op de denkbare resolutie 1280 x 1024, dan zul je flink wat moiré op de koop toe moeten nemen
Hier dus helemaal geen last van op 100 hz
Ook de cirkels in het geometrie testbeeld zijn nu alles behalve rond.
Like duh! Dat heb je op deze resolutie nu eenmaal. Overigens merk je het niet op als je je pc niet als cad station/psp pc gebruikt :)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik weet zo ook het verschil niet, ik heb de DTA versie al 2 jaar ofzo. Misschien dat TCO'03 ?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

Verwijderd

Topicstarter
ok goede berichten dus, ik had overigens ook gezocht hier op het forum en me eigen helemaal het leplazerus gelezen, maar als je klaar bent met lezen ben je eigenlijk nog te bang om deze te kopen ????

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:01:
ok goede berichten dus, ik had overigens ook gezocht hier op het forum en me eigen helemaal het leplazerus gelezen, maar als je klaar bent met lezen ben je eigenlijk nog te bang om deze te kopen ????
Ik heb alleen maar plezier gehad van dit scherm. Ga er ook van uit dat je altijd slechte berichten hoort, de mensen die nergens last van hebben gaan geen threads starten omdat hun monitor te lang goed blijft werken :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

Verwijderd

Topicstarter
nee precies klopt

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Het enige nadeel van dit scherm is dat ik er veel te lang achter zit zonder zere ogen of koppijn te krijgen :+
Nouja.. hij start wat traag op mischien (paar seconden maar hoor)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 21:24
het type scherm is MH903DT vervolgens komt 't productie type.

Ik heb op de beurs toen met z'n kerel van ilyama gepraat en hij vertelde me dat ze DEZE monitoren is oplage maken dus bijvoorbeeld 100.000 stuks. Zijn deze op worden er weer 100.000 gemaakt en dan krijgt 't een nieuwe letter.

de DT B is dus bijvoorbeeld de 2de serie van 100.000 stuks die gemaakt wordt sinds de release van het product zelf (MH 903DT)

De letter B staat dus voor een nieuw geproduceerde serie

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Leutje schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:11:
Het enige nadeel van dit scherm is dat ik er veel te lang achter zit zonder zere ogen of koppijn te krijgen :+
Nouja.. hij start wat traag op mischien (paar seconden maar hoor)
dit is uiteindelijk de reden waaorm ik weer terug ga, ik heb nu een ilyama 431 s tft ik heb hem al 1 jaar en ik heb genoeg hoofdpijn gehad en ook was ik geregeld beroerd.

Verwijderd

Topicstarter
Renumeration schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:15:
het type scherm is MH903DT vervolgens komt 't productie type.

Ik heb op de beurs toen met z'n kerel van ilyama gepraat en hij vertelde me dat ze DEZE monitoren is oplage maken dus bijvoorbeeld 100.000 stuks. Zijn deze op worden er weer 100.000 gemaakt en dan krijgt 't een nieuwe letter.

de DT B is dus bijvoorbeeld de 2de serie van 100.000 stuks die gemaakt wordt sinds de release van het product zelf (MH 903DT)

De letter B staat dus voor een nieuw geproduceerde serie
ok bedankt voor de info, dit topic mag gesloten (hoeft niet) worden iedereen bedankt

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb oook de DTA.
De voeding was ook doorgeslagen bij mij en heb een andere reparatiemodel gekregen van teleplan (jammer dat mijn oorspronkelijke monitor gaver was van buiten, ik was er ook superzuinig mee omgegaan, en dan krijg je zo'n licht beschadigd model terug :( )

maar wat ik nu heb is dat de monitor soms een erg hoge piep geeft, meer mensen met deze monitor? (mjah komt wel vaker voor, soms kan het geen kwaad en soms wel)

ohw ja en ik wist eerst het verschil tussen de dt, dta en de dtb, maar nu niet, duss je hebt nog steeds niets aan me

Verwijderd

Topicstarter
pokeran schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:20:
ik heb oook de DTA.
De voeding was ook doorgeslagen bij mij en heb een andere reparatiemodel gekregen van teleplan (jammer dat mijn oorspronkelijke monitor gaver was van buiten, ik was er ook superzuinig mee omgegaan, en dan krijg je zo'n licht beschadigd model terug :( )

maar wat ik nu heb is dat de monitor soms een erg hoge piep geeft, meer mensen met deze monitor? (mjah komt wel vaker voor, soms kan het geen kwaad en soms wel)

ohw ja en ik wist eerst het verschil tussen de dt, dta en de dtb, maar nu niet, duss je hebt nog steeds niets aan me
ik was hier denk ik niet mee accoord gegaan

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:22

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Ook bij mij de voeding doorgeslagen :+

Binnen 2 weken stond er een bezorger aan de deur die de monitor op kwam halen en verwisselen met een "nieuwe"

* MisteRMeesteR ging van HM903DT naar HM903DTA :P

Verder errug goede monitor, nooit spijt van deze investering gehad

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb toch maar voor een samsung 797 DF gekozen ivm de service van ilyama daar heb ik geen zin in.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

de service van iiyama is goed hoor.
als je de oude topics leest, kan ik me voorstellen dat je denkt dat die superslecht is. Maar iiyama's service is een flink stuk beter geworden.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:22

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

pokeran schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:29:
de service van iiyama is goed hoor.
als je de oude topics leest, kan ik me voorstellen dat je denkt dat die superslecht is. Maar iiyama's service is een flink stuk beter geworden.
True _/-\o_

www.google.nl

• lt_cmd_data
  • Niet online
Leutje schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:53:
[...]

En uit die review van je:

[...]

Hier dus helemaal geen last van op 100 hz

[...]
Like duh! Dat heb je op deze resolutie nu eenmaal. Overigens merk je het niet op als je je pc niet als cad station/psp pc gebruikt :)

• lt_cmd_data
  • Niet online
Leutje schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:53:
[...]

Ehm 2 andere mensen kochten hem op hetzelfde moment als mij en allemaal rond dezelfde tijd was ie doorgeslagen.

Maar de garantie was prima kost mij niks.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 16:08
Ik moest wel ff lachen toen ik dit las in die review.
Wil je trouwens werken op de denkbare resolutie 1280 x 1024, dan zul je flink wat moiré op de koop toe moeten nemen. Ook de cirkels in het geometrie testbeeld zijn nu alles behalve rond.
1280x1024 is een 5:4 resolutie, niet geschikt voor een 4:3 CRT, dan moet je 1280x960 nemen. Begrijp ook niet dat dit de aanbevolen resolutie is bij veel van deze CRTs.

Ik heb trouwens zo'n HM 903DT en bij mij is hij aan de randen, vooral links, erg onscherp en blurry. Ik heb iiyama gebeld en volgende week komen ze hem omruilen. Dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn:

http://www.itreviews.co.uk/forum/881

Heeft iemand van hier dit soort problemen ook (gehad).

[ Voor 7% gewijzigd door Chilly_Willy op 28-04-2005 14:48 ]

Coïtus ergo sum

Pagina: 1