Hey,
Naar aanleiding van het artikel op de frontpage, wou ik vandaag Windows Update v6 bèta eens proberen. Ik surf dus naar http://update.microsoft.com/.
Als ik Windows Update de opdracht geef om nieuwe patches te detecteren, ("snel" of "aangepast") krijg ik de volgende foutmelding:
).
Die "Read more about steps..." is een link naar deze pagina. Maar deze bracht geen oplossing.
Ik heb bijgevolg zelf eens gezocht, en heb een oplossing gevonden:
Je moet gewoon "Windows Genuine Advantage Validation Tool - LegitCheckControl.dll" uitschakelen via "invoegtoepassingen beheren" (onder extra bij IE6 - WXP SP2).
Deze ActiveX-component controleert of je Windows legaal is of niet.
Voor alle duidelijkheid: ik heb dus géén melding gekregen dat mijn systeem illegaal is, maar wel een cryptische foutmelding (HTTP Error 500 - Internal Server Error) die verdwijnt als je die ActiveX-component uitschakelt.
Na het uitschakelen van die component werkte de nieuwe Windows-update-site prima.
Heeft iemand hetzelfde aan de hand gehad?
Wat zijn jullie ervaringen met
Naar aanleiding van het artikel op de frontpage, wou ik vandaag Windows Update v6 bèta eens proberen. Ik surf dus naar http://update.microsoft.com/.
Als ik Windows Update de opdracht geef om nieuwe patches te detecteren, ("snel" of "aangepast") krijg ik de volgende foutmelding:
code:
Voor alle duidelijkheid: 't is geen echte standaard Error 500-foutmelding-pagina van IE maar een netjes opgemaakte HTML-pagina als onderdeel van de Windows-Update site (als je begrijpt wat ik bedoel 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| [Error number: 0x8DDD0010] HTTP Error 500 - Internal Server Error. There is a problem with the page you are looking for, and it cannot be displayed. Please try the following: Contact the Web site administrator and inform them that this error has occured for this Web page address. Read more about steps you can take to resolve this problem yourself. |
Die "Read more about steps..." is een link naar deze pagina. Maar deze bracht geen oplossing.
Ik heb bijgevolg zelf eens gezocht, en heb een oplossing gevonden:
Je moet gewoon "Windows Genuine Advantage Validation Tool - LegitCheckControl.dll" uitschakelen via "invoegtoepassingen beheren" (onder extra bij IE6 - WXP SP2).
Deze ActiveX-component controleert of je Windows legaal is of niet.
Voor alle duidelijkheid: ik heb dus géén melding gekregen dat mijn systeem illegaal is, maar wel een cryptische foutmelding (HTTP Error 500 - Internal Server Error) die verdwijnt als je die ActiveX-component uitschakelt.
Na het uitschakelen van die component werkte de nieuwe Windows-update-site prima.
Heeft iemand hetzelfde aan de hand gehad?
Wat zijn jullie ervaringen met
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.